וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל אילוצים של קרי: נדחתה ועידת השלום בפריז שתוכננה לסוף החודש

17.5.2016 / 11:07

נשיא צרפת אמר בריאיון כי הכינוס נדחה משום ששר החוץ האמריקני לא יוכל להגיע במועד שנקבע, אז מתקיים בארצות הברית יום הזיכרון הלאומי. "אנחנו בדיונים עם הצרפתים כדי למצוא תאריך חלופי שיתאים לשר החוץ", ציין דובר מחלקת המדינה

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר היום (שלישי) בריאיון לתחנת הרדיו "אירופה 1" כי ועידת השלום בין ישראל לפלסטינים, שתוכננה לסוף החודש, נדחתה. מועדה החדש של ועידת השלום טרם נקבע. הכינוס נדחה משום ששר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, לא יוכל להגיע במועד שנקבע לה, 30 במאי.

בסוף חודש מאי מציינים בארצות הברית את יום הזיכרון הלאומי וקרי, ששירת כקצין בווייטנאם ונפצע, לא מעוניין להיעדר מהמדינה בעת הזו. "הבהרנו מראש כי תאריך 30 במאי שהוצע לראשונה על ידי צרפת לא יתאים לשר החוץ וללוח הזמנים שלו", אמר אתמול דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי. "אנחנו בדיונים עם הצרפתים כדי למצוא תאריך חלופי שיתאים לשר החוץ", הוסיף.

ביום ראשון נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הצרפתי ז'אן-מארק איירו שביקר בישראל. השניים דנו בהחלטה שנויה במחלוקת שהתקבלה לפני כחודש באונסק"ו על הר הבית, וכן בוועידת השלום הצרפתית. "ההחלטה השערורייתית שהתקבלה באונסק"ו בתמיכת צרפת, שלא מכירה בקשר של אלפי השנים בין העם היהודי להר הבית, מטילה צל על הוגנות כל הפורום שצרפת מנסה לכנס", אמר נתניהו לשר הצרפתי, בהתייחסו לוועידה.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת צרפת: החלטת אונסק"ו על הר הבית – "אומללה ומגושמת"
ראש ממשלת צרפת יגיע לביקור בישראל לקראת ועידת השלום בפריז
דוח חדש של הקוורטט על ההתנחלויות צפוי להחריף את הטון נגד ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של צרפתי ז'אן מרק איירו, 15 במאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"כרגע לא מתנהל שום משא ומתן". נתניהו עם שר החוץ הצרפתי/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"הדרך היחידה לקדם שלום אמת בינינו לבין הפלסטינים זה באמצעות משא ומתן ישיר בינינו לבינם, וללא תנאים מוקדמים", הוסיף נתניהו. "כל ניסיון אחר רק מרחיק את השלום ונותן לפלסטינים פתח מילוט להימנע מלהתעמת עם שורש הסכסוך שזה אי הכרה במדינת ישראל".

בהודעה מטעם שר החוץ הצרפתי נמסר: "אין בכוונתנו לקבוע מראש את תוצאות השיחות הישירות בין שני הצדדים. הבעיה היא שלא מתנהל כרגע שום משא ומתן. המטרה של היוזמה הצרפתית היא להניע מחדש את הקהילה הבינלאומית סביב מטרות משותפות, שהן חידוש המחויבות לטובת פתרון שתי המדינות ויצירת תנאים מיטיבים לחידוש השיחות הישירות בין הצדדים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מתייחס להתרסקות המטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת במרכז נגד הסרטן בפריז. מרץ 2015. Thibault Camus, AP
התייחס להחלטת אונסק"ו. הולנד/AP, Thibault Camus

בכיר הרשות הפלסטינית אחמד מג'דלאני אמר היום כי הרשות עודכנה מראש על כוונת צרפת לדחות את הוועידה. בדברים שאמר לסוכנות הידיעות הסינית, אמר מג'דלאני כי מתקיימים מגעים כדי לקבוע מועד חדש לקיום הוועידה, שיוסכם על כל המשתתפים. בתוך כך, התייחס ארגון חמאס להודעת צרפת על דחיית הועידה, ואמר כי מדובר ב"הוכחה נוספת" לכשלון ההסדר המדיני שמנסה להוביל אבו מאזן. בהודעה רשמית שפרסם הארגון נאמר כי "על ההנהגה הפלסטינית להפסיק להשתעשע ברעיון התהליך המדיני, ולשוב לדרך ההתנגדות".

הולנד על החלטת אונסק"ו: "מבטיח להיות זהיר במיוחד בפעם הבאה"

ההחלטה, שהתקבלה בהצבעה באונסק"ו ב-16 באפריל, בין היתר בתמיכת צרפת, מתייחסת למתחם הר הבית בשמות ערביים בלבד. בנוסף, ההחלטה מגנה את פעולות ישראל במתחם הר הבית, "המונעות גישה לאתרי תפילה מוסלמים", ומציינת את מסגד אל-אקצא ואת אל-חרם א-שריף – המתחם כולו – כמקומות הקדושים באזור.

הנשיא הולנד התייחס בריאיון גם להחלטת אונסק"ו ואמר: "אני מבטיח להיות זהיר במיוחד באוקטובר, אז נגיש החלטה נוספת", אמר. "אני אבדוק אותה אישית. בלתי אפשרי להטיל ספק בעובדה כי אתרים קדושים אלה שייכים לשלוש הדתות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully