וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: תמיכת צרפת בהחלטת אונסק"ו – צל על ועידת השלום

15.5.2016 / 15:01

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה לפגישה שקיים עם שר החוץ הצרפתי וסיפר כי דיברו על "ההחלטה השערורייתית של אונסק"ו בתמיכת צרפת בנושא הר הבית". בהמשך התייחס לתערוכת איורי שואה שנערכה באיראן: "היא מכינה שואה נוספת"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) לפגישה שקיים מוקדם יותר עם שר החוץ הצרפתי, ז'אן-מארק איירו, ואמר כי השניים דנו בהחלטה שהתקבלה לפני כחודש באונסק"ו על הר הבית. "אמרתי לו שההחלטה השערורייתית שהתקבלה באונסק"ו בתמיכת צרפת, שלא מכירה בקשר של אלפי השנים בין העם היהודי להר הבית, מטילה צל על הוגנות כל הפורום שצרפת מנסה לכנס", אמר נתניהו, בהתייחסו לוועידת השלום ביוזמת צרפת שתתקיים בפריז בסוף החודש.

"הוא אמר לי שההחלטה הזו נבעה מאי הבנה ושהוא ידאג אישית שהיא לא תשנה", הוסיף נתניהו. "אמרתי לו שהדרך היחידה לקדם שלום אמת בינינו לבין הפלסטינים זה באמצעות משא ומתן ישיר בינינו לבינם, וללא תנאים מוקדמים. הניסיון ההיסטורי שלנו הראה שרק כך השגנו שלום עם מצרים ורק כך השגנו שלום עם ירדן".

נתניהו הוסיף כי "כל ניסיון אחר רק מרחיק את השלום ונותן לפלסטינים פתח מילוט להימנע מלהתעמת עם שורש הסכסוך שזה אי הכרה במדינת ישראל. הם נמנעים מלנהל משא ומתן כחלק מרצונם להימנע מפתרון שורש הסכסוך שהוא הכרה במדינת הלאום של העם היהודי, היא מדינת ישראל".

לקריאה נוספת:
ראש ממשלת צרפת: החלטת אונסק"ו על הר הבית – "אומללה ומגושמת"
ראש ממשלת צרפת יגיע לביקור בישראל לקראת ועידת השלום בפריז
ישראל דחתה את היוזמה הצרפתית: "מרחיקה את הפלסטינים ממו"מ ישיר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של צרפתי ז'אן מרק איירו, 15 במאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ושר החוץ הצרפתי, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בהודעה מטעם שר החוץ הצרפתי נמסר לאחר הפגישה כי "צרפת פועלת בשקיפות מלאה בכל הנוגע לישראל" ושאיירו "מנהל דיאלוג צמוד עם בני שיחו הישראלים". עוד נמסר כי "ישראל הייתה בין המדינות הראשונות שבהן ביקר שליחו המיוחד פייר וימון. השר רשם לעצמו את שאלות הישראלים ונתן סיכום ביניים של ההכנות לפגישת השרים בפריז".

עוד נמסר בהודעה כי "אין בכוונתנו לקבוע מראש את תוצאות השיחות הישירות בין שני הצדדים", וכי "הבעיה היא שלא מתנהל כרגע שום משא ומתן". "המטרה של היוזמה הצרפתית היא להניע מחדש את הקהילה הבינלאומית סביב מטרות משותפות, שהן חידוש המחויבות לטובת פתרון שתי המדינות ויצירת תנאים מיטיבים לחידוש השיחות הישירות בין הצדדים", נמסר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הר הבית בירושלים, 8 אפריל 2016. רויטרס
"עמדתה של צרפת בנוגע לירושלים לא השתנתה". הר הבית, בחודש שעבר/רויטרס

על החלטת אונסק"ו מסר השר הצרפתי כי "עמדתה של צרפת בנוגע לירושלים לא השתנתה: ירושלים היא עיר העומדת ביסודותיהן של שלוש הדתות המונותיאיסטיות הגדולות ושייכת לכל המאמינים, יהודים, נוצרים ומוסלמים. צרפת מחויבת לחופש הגישה והפולחן בירושלים. ניסוחים פוגעים שלא במקומם, שאפשר וצריך היה להימנע מהם, גרמו לאי-הבנות. צרפת מצרה על כך. ראש ממשלת צרפת היה מאוד ברור ביחס לכך מעל דוכן הנואמים במליאת הפרלמנט ובסנאט".

ההחלטה, שהתקבלה בהצבעה באונסק"ו ב-16 באפריל, בין היתר בתמיכת צרפת, מתייחסת למתחם הר הבית בשמות ערביים בלבד. בנוסף, ההחלטה מגנה את פעולות ישראל במתחם הר הבית, "המונעות גישה לאתרי תפילה מוסלמים", ומציינת את מסגד אל-אקצא ואת אל-חרם א-שריף – המתחם כולו – כמקומות הקדושים באזור.

"באתי עם מסר ברור – הידידות כלפי ישראל תמיד בלבי. ביטחון ישראל בלב הדאגות של צרפת", אמר איירו בנתב"ג, רגע לפני עזיבתו את ישראל. "אמרתי לנתניהו – לישראל זכות לחיות בשלום וביטחון לצד מדינה פלסטינית".

לדבריו, "יש איום שנובע מהיעדר דיאלוג, המשך התנחלויות ואלימות נגד האוכלוסיה משני הצדדים. יש איום מהתסכול ההולך וגובר שגורר כעס והורג את התקווה. יש לחדש את התקווה. איננו לבד – שותפינו בקהילה הבינלאומית רוצים לבנות מחדש את האמון. הסטטוס קוו הוא פיתוי אבל פיתוי מסוכן. יש צורך לפעול לפני שיהיה מאוחר מדי כדי להחזיר את התקווה".

נתניהו על תערוכת איורי שואה באיראן: מדינות העולם חייבות לגנות

נתניהו התייחס בדבריו גם לתחרות קריקטורות שואה שנערכה בשבת באיראן. "בסוף השבוע התכנסה תחרות מיוחדת של קריקטורות להכחשת השואה", אמר ראש הממשלה. "אנחנו מעלים את זה כאן משום שצריך להבין מהי הבעיה שלנו עם איראן. זה לא רק המדיניות החתרנית שלה והתוקפנית שלה באזור, זה הערכים שעליהם היא מבוססת. היא מכחישה את השואה, היא מגחכת את השואה והיא גם מכינה שואה נוספת. אני חושב שכל מדינות העולם חייבות להתייצב ולגנות את זה בפה מלא, כך אמרתי אמש לשר החוץ ג'ון קרי בשיחת טלפון שניהלתי איתו".

היצירות בתערוכה עסקו ברובן בביקורת נגד ישראל, שלדעת רבים מהאמנים משתמשת בשואה ככלי להסיח את דעת העולם מהסכסוך עם הפלסטינים. לטענת מארגני התחרות, לא מדובר בהכחשה של הטבח ביהדות אירופה בידי הנאצים, אלא רק באמצעי לביקורת נגד ישראל.

(עדכון ראשון: 11:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully