וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת יגיע לביקור בישראל לקראת ועידת השלום בפריז

מנואל ואלס יגיע ב-21 במאי לביקור בן ארבעה ימים בישראל וייפגש עם ראש הממשלה נתניהו. ואלס יבקר גם ברמאללה. בסוף החודש מתוכננת להתקיים בפריז ועידה שנועדה "להניע מחדש" את המשא ומתן עם הפלסטינים

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: טל רזניק

(סאיב עריקאת, ראש צוות המו"מ הפלסטיני מגיב לדחיית ישראל את היוזמה הצרפתית, בחודש שעבר)

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, הודיע כי יערוך ביקור בישראל בהמשך החודש, לקראת ועידה של שרי חוץ מ-20 מדינות, המתוכננת להתקיים ב-30 במאי, במטרה להניע מחדש את תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. בהודעה הרשמית על ביקורו המתוכנן של ואלס הוזכרה גם ההסלמה האחרונה ברצועת עזה.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, ואלס צפוי להגיע ב-21 במאי לביקור בן ארבעה ימים, על רקע כוונתה של צרפת לקדם הסדר מדיני המבוסס על פתרון שתי המדינות. במהלך ביקורו הוא ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ב-23 במאי.

בסוף החודש שעבר דחתה ישראל באופן רשמי את היוזמה הצרפתית. בהודעת משרד ראש הממשלה בנושא צוין כי ישנה נכונות מצד ישראל לשוב מידית לשולחן המשא ומתן.

עוד בוואלה! NEWS:
קוריאה הצפונית גירשה משטחה כתב של BBC בגלל "דיווחים לא מכובדים"
ארה"ב: סנדרס גבר על קלינטון בבחירות המקדימות במערב וירג'יניה
"טראמפ של המזרח" כבש את הפיליפינים: "על מושחתים לפרוש או למות"

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס מחוץ לארמון האליזה, 1 בספטמבר. רויטרס
ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ב-23 במאי. ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס/רויטרס

ראש הממשלה הצרפתי צפוי לערוך פגישות נוספות עם ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, הנשיא, ראובן ריבלין, והנשיא לשעבר, שמעון פרס. ב-24 במאי ימשיך ואלס מירושלים לרמאללה וייפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה.

הפלסטינים בירכו על קיום ועידת שרי החוץ בפריז בסוף החודש והודיעו על השהיית כוונתם להעלות במועצת הביטחון של האו"ם הצעה לגינוי ההתנחלויות. שר החוץ הצרפתי, ז'אן-מארק איירו, אמר כי מטרת הוועידה היא להכין את השטח לקראת פסגה בינלאומית בהמשך השנה, בהשתתפות מנהיגים פלסטינים וישראלים. עמדתה המוצהרת של ישראל היא כי משא ומתן ישיר הוא הדרך היחידה להגעה להסדר מדיני – ולא כינוסים בהשתתפות מדינות רבות.

בחודש שעבר התקבלה בארגון אונסק"ו החלטה המגנה את פעולות ישראל במתחם הר הבית "המונעות גישה לאתרי תפילה מוסלמים". ראש הממשלה נתניהו גינה את ההחלטה וכינה אותה מגוחכת ו"בורות מרצון". ואלס מקווה כי ביקורו יסייע ליישר את ההדורים עם ישראל, לאחר שמדינתו הצביעה בעד ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully