וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת צרפת: החלטת אונסק"ו על הר הבית – "אומללה ומגושמת"

ואלס טען כי "היה צריך להימנע" מההחלטה – שפריז הצביעה בעדה – שלטענת רבים מתעלמת מהקשר היהודי לאתרים הקדושים בירושלים. שר הפנים קזנוב: כל שינוי בסטטוס-קוו חייב להיעשות "מתוך פיוס וכבוד"

צילום: רויטרס, לע"מ; עריכה: טל רזניק

(סאיב עריקאת, ראש צוות המו"מ הפלסטיני מגיב לדחיית ישראל את היוזמה הצרפתית, בחודש שעבר)

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס טען היום כי ההחלטה שהתקבלה לפני כחודש על ידי סוכנות האו"ם לחינוך ולתרבות, אונסק"ו, שמתייחסת למתחם הר הבית בשמות ערביים בלבד, היא "אומללה ומגושמת", וטען כי "היה צריך להימנע ממנה". בדברים שנשא בפרלמנט, הבהיר ואלס כי "צרפת לא תכחיש בשום מקרה את הנוכחות היהודית בירושלים".

ההחלטה, שהתקבלה בהצבעה באונסק"ו ב-16 באפריל, בין היתר בתמיכת צרפת, מגנה את פעולות ישראל במתחם הר הבית "המונעות גישה לאתרי תפילה מוסלמים", ומציינת את מסגד אל-אקצא ואת אל-חרם א-שריף – המתחם כולו – כמקומות הקדושים באזור. ואלס הוסיף בדבריו, שדווחו בכלי התקשורת המקומיים, כי "היעדר הסיכוי לשלום רק מגביר את האלימות בירושלים ובסביבתה".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת צרפת יגיע לביקור בישראל לקראת ועידת השלום בפריז
ישראל דחתה את היוזמה הצרפתית: "מרחיקה את הפלסטינים ממו"מ ישיר"
ועידת השלום: השבוע ייקבעו קווי היסוד - ללא נציגים ישראלים ופלסטינים

נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש הממשלה מנואל ואלס ביציאה מכינוס חירום שנערך בעקבות חשיפת ויקיליקס, יוני 2015. רויטרס
"צרפת לא תכחיש בשום מקרה את הנוכחות היהודית בירושלים". הנשיא פרנסואה הולנד לצד ואלס/רויטרס

אתמול אמר שר הפנים ברנאר קזנוב דברים דומים בכינוס של אגודת ידידי ה-CRIF, ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת. לדבריו, "לא היה צריך להצביע" בעד ההחלטה "שנוסחה באופן כושל". לדבריו, "אני מופתע שהדיון הזה לא הגיע מוקדם יותר". הוא הבהיר כי כל שינוי במעמדה של ירושלים חייב להיעשות בהסכמה, "מתוך פיוס וכבוד".

קזנוב הביע תמיכה מלאה בעמדתו של הרב הראשי של צרפת חיים קורסיה, שקרא לאונסק"ו כשבוע לאחר אימוץ ההחלטה "לשקול מחדש את עמדתו בהקדם האפשרי", וציין את "הקשרים הבלתי-ניתנים לפירוק של העם היהודי וירושלים". שר החוץ ז'אן-מארק איירו, שמזוהה עם התמיכה בהחלטת אונסק"ו, טען אתמול כי היא "לא מטילה ספק בסטטוס קוו" באתרים הקדושים בירושלים.

שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו. רויטרס
ביקורת נגד שר החוץ החדש. איירו/רויטרס

קזנוב עוד ציין אתמול בנאומו כי בשליש הראשון של שנת 2016 נרשמה ירידה של 80% במעשים האנטישמיים והאנטי-מוסלמים בצרפת, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. על פי הדיווח בעיתון "לה מונד", קזנוב הבהיר כי "המאמצים המשותפים שלנו החלו לשאת פרי", והוסיף: "אסור שהנתונים האלה ישנו את הפעילות שלנו, אלא רק יחזקו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully