וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן פונה לישראלים בעקבות הקיפאון המדיני: "בואו נדבר"

18.5.2016 / 2:10

יו"ר הרשות נפגש עם משלחת מטעם מרצ, והדגיש כי הוא מוכן לדבר עם כל אחד. "אנחנו משתפים פעולה עם צה"ל ומושיטים את היד למשא ומתן", אמר. "אי אפשר כל הזמן לדחוק אותנו לפינה ולומר אין פרטנר. עד מתי נברח מהאמת?"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אתמול (שלישי) במוקטעה שברמאללה עם משלחת מטעם מרצ בראשותם של ח"כ עיסאוי פריג' ומזכ"ל המפלגה מוסי רז. המשלחת כללה כ-90 משתתפים, בהם פעילים, ראשי רשויות מטעם מרצ וחברי כנסת לשעבר של המפלגה. לאורך המפגש נוצר הרושם כי אבו מאזן מנסה לדבר אל הציבור הישראלי מעל לראשם של המדינאים, תוך שהוא מתמקד בקיפאון המדיני שנמשך זמן רב. "אנחנו אחרון העמים שסובל מכיבוש", אמר. "עד מתי העולם ימשיך להסכים לדבר כזה, שעם ישלוט בעם אחר?".

יו"ר הרשות התייחס בין השאר ליוזמה הצרפתית לחידוש המשא ומתן, שאותה דחתה ישראל, ואמר: "אנחנו תומכים בפתרון שתי המדינות ואנחנו בני אדם שרוצים לחיות כמו כולם. אני מחויב למה שתגיד הקהילה הבינלאומית, כולי תקווה שהיוזמה הצרפתית תוביל לשלום ואני לא מבין את מי שדוחה אותה".

אבו מאזן ניסה להבהיר את כנות כוונותיו בנוגע לשלום ואמר לנוכחים לשאול את צה"ל על שיתוף פעולה המלא שהוא מקיים עם הרשות. "תשאלו את מנגנוני הביטחון איך הם שומרים על השקט. תשאלו את הצבא איך הם עושים את עבודתם נאמנה. תשאלו אותם, ומה שהם יגידו נכון. עד מתי נברח מהאמת?".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו בירך את א-סיסי: "מוכנים להשתתף בקידום התהליך המדיני"
סיסי קורא לישראל לחדש את המו"מ עם הפלסטינים: "ישנה את פני האזור"
חקירת שוטר שירה למוות בנער פלסטיני ב-2014 נסגרה מחוסר ראיות

חברי מרצ נפגשו עם אבו מאזן במוקטעה ברמאללה והביעו תמיכה ביוזמה הצרפתית. יותם רונן
"משתפים פעולה בכל, אבל אל תדחקו אותנו לפינה". אבו מאזן, אתמול/יותם רונן

המפגש הנוכחי התקיים במסגרת מאמצי הרשות לדבר ישירות עם הציבור הישראלי. לצורך כך, הוקמה כבר בשנת 2012 ועדה תחת השם "הוועדה הפלסטינית לאינטראקציה עם החברה הישראלית". למרות הניסיון לדבר אל הציבור הישראלי, אבו מאזן הדגיש כל העת שאין הוא מתערב בפוליטיקה הישראלית וללא קשר להסכמות או אי-ההסכמות עם ראש הממשלה, הוא מוכן לדבר עם כל אחד. "אנחנו מושיטים את היד לפתרון שתי המדינות ורוצים לשבת למשא ומתן", אמר. "אנחנו משתפים פעולה בכל, אבל אל תדחקו אותנו לפינה. ככה כולנו נפסיד".

בהתייחס לבנייה בהתנחלויות אמר אבו מאזן: "לא נסכים שכל יום תקום התנחלות חדשה, שכל יום יקום מחסום חדש והגבלות חדשות. אנחנו בני אדם כמו כולם. העמדה האמריקנית הרשמית היא נגד ההתנחלויות וזו גם העמדה של האיחוד. יש 12 החלטות של האו"ם נגד ההתנחלויות. רק תעצרו ונדבר. אי אפשר כל הזמן לחנוק אותנו ולומר אין פרטנר. היד שלנו מושטת יום ולילה ואין כלום.

"אנחנו נגד טרור ונגד קיצוניות", הדגיש אבו מאזן. "אני רוצה שהאישה הישראלית תלך לסופר בבטחה, שבעלה ילך לעבודה בשלום ושהילד שלה ילך בשלום לבית הספר. אם לא נמהר לפתור את הסכסוך, הקיצוניות מסוריה, לבנון, מצרים ועיראק תגיע גם אלינו. 68 שנה אנחנו חווים את הנכבה. הלוואי שבשנה ה-69 יתחיל השלום. זה מה שאנחנו מקווים ומייחלים". לדבריו, הפתרון מאוד פשוט. "תוך כמה דקות ניתן לשרטט את המפה וכל עם יבנה בשטח שלו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הבנייה בהתנחלות יקיר, תיעוד שלום עכשיו. שלום עכשיו, ספק 500
"יש 12 החלטות של האו"ם נגד ההתנחלויות. רק תעצרו ונדבר". הבנייה בהתנחלות יקיר/ספק 500, שלום עכשיו

אבו מאזן התייחס גם לביקורת שנשמעת שוב ושוב בישראל בקשר להסתה בתקשורת ובמערכת החינוך של הרשות הפלסטינית. לדבריו, "נכון, יש אצלנו הסתה בספרי הלימוד ובטלוויזיה. בואו נפתור את הבעיה ונחיה את ועדת ההסתה שסוכם עליה כבר לפני 16 שנה, ועדה משותפת לישראל ופלסטין בראשות ארצות הברית, שתשפוט איפה יש הסתה ומה צריך לתקן. יריב לא יכול להיות גם שופט". אבו מאזן הדגיש שהסיכום על הקמת הוועדה נקבע כבר לפי כ-16 שנה ולאחר זמן קצר פעילותה הופסקה. עם זאת, הוא ציין כי גם הממשלה בישראל צריכה לטפל בהסתה שבקרבה.

בהמשך התייחס אבו מאזן גם לסוגיית הפליטים ואמר כי "אפשר להגיע לסיכום על הגבולות של ירושלים. בנוגע לפצע שלא מגליד, בעיית הפליטים, אומרים שאני רוצה להחזיר שישה מיליון פליטים לתוך ישראל כדי להרוס אותה, ואני מקווה שתבינו שאנחנו רוצים מדינה ליד ישראל ולא להרוס את מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של צרפתי ז'אן מרק איירו, 15 במאי 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
לא תומך ביוזמת השלום הצרפתית. נתניהו עם שר החוץ הצרפתי, השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מזכ"ל מרצ מוסי רז התייחס לתמיכת מרצ ביוזמה הצרפתית ואמר: "שמחנו לשמוע שהנשיא עבאס תומך ביוזמת השלום הצרפתית והצטערנו לשמוע שנתניהו לא תומך בה. מרצ תומכת ביוזמה ואני מקווה שקולות נוספים באופוזיציה יצטרפו להבעת התמיכה הזאת. אני ציוני ואני שמח על מדינת ישראל, וגם מרגיש סולידריות עם הסבל הפלסטיני".

לדברי ח"כ עיסאוי פריג', "הממשלה עושה דה-לגיטימציה לעם הפלסטיני, ומשמיעה את השקרים עד שהציבור מאמין. אנחנו זקוקים להתערבות בינלאומית שלא לוקחת צד. אנחנו רואים בעין טובה את הפתיחות של הנשיא הפלסטיני כלפי האוכלוסייה בישראל. ישראל היא לא רק נתניהו ויש בה קול אחר, חזק לא פחות מהימין הקיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully