וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי קורא לישראל לחדש את המו"מ עם הפלסטינים: "ישנה את פני האזור"

אבי יששכרוף וטל שלו, כתבתנו הפוליטית

17.5.2016 / 17:20

הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי יצא בקריאה נדירה לישראל לפעול להסכם עם הפלסטינים, ואף אמר כי ארצו מוכנה לתווך בין הצדדים: "יהפוך את השלום עם מצרים לשלום חם". בתחילת החודש דן עם אבו מאזן בקהיר בנושא

עריכה: ניר חן

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי יוצא בקריאה נדירה לציבור בישראל ולהנהגה שבראשו לחדש את תהליך השלום עם הפלסטינים ולפעול כדי להגיע להסכם עמם. סיסי, שדיבר בפתיחת תחנת כוח באסיוט, אמר כי ארצו מוכנה לתווך בין ישראל לפלסטינים, אף שהיא מכבדת גם את הגורמים האחרים שפועלים בנושא.

סיסי טען כי אמר למנהיגים יהודים אמריקנים ששאלו אותו מדוע אין שלום חם יותר עם ישראל, וענה כי לאחר פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני יהיה כזה. לדבריו, "שלום שכזה ישנה את פני האזור". הנשיא המצרי הוסיף כי הסטטוס-קוו הנוכחי אינו יכול להימשך.

עוד בוואלה! NEWS:
"תפרו לי את הפה": בן הפוליטיקאי מפקיסטן חושף את העינויים בשבי
יחימוביץ' נגד האחדות: "יקרו דברים לא טובים"; הרצוג: "אנחנו לא ב'סנדק'"
חבר קרוב של קובי פרץ: "הוא לא אחד שמכניסים לבית סוהר"

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בריאיון לאי-פי בניו יורק, 26 בספטמבר, 2015. AP
קריאה נדירה. א-סיסי/AP

"רק לפני כמה ימים", אמר סיסי, "ציין צד אחד את יום העצמאות שלו בעוד האחר את הנכבה. אנו קוראים לשני הצדדים לאמץ את ההזדמנות שיש כעת לעשות שלום ומצרים מוכנה להיות חלק ממאמץ זה".

"זה הזמן", הכריז, "לעשות שלום בין ישראל לפלסטינים ממש כשם שישראל ומצרים עשו. אני פונה להנהגה בישראל, מנהיגי המפלגות ולעם – לנצל את ההזדמנות שיש לשלום. אנו מבינים את הצורך בביטחון וגם את התסכול שיש בישראל".

הנשיא המצרי הוסיף כי לפני כמעט 40 שנה הגיעו ישראל ומצרים להסכם שלום ביניהן ואם בוחנים את המצב בין המדינות אפשר רק להתפעל. לדבריו, הצבא המצרי פועל בסיני והוא אינו מאיים על ישראל והצדדים פועלים מתוך אינטרס משותף.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ יד ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוועידת האקלים בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
"שלום כזה ישנה את האזור". אבו מאזן לוחץ ידיים עם נתניהו, נובמבר 2015/רויטרס

הנשיא המצרי נפגש בתחילת החודש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בפגישתם שוחחו השניים על תהליך השלום ועל הבנייה בהתנחלויות. כמה ימים לאחר הפגישה אישרה מצרים כניסת משאיות מלט לרצועת עזה. זאת, אף שצבא מצרים הרס יותר מ-90% מהמנהרות והקים מרחב חיץ ברוחב של שני קילומטרים על מנת לחשוף את המנהרות.

הרצוג: "העולם הערבי מצפה להושטת יד ישראלית אמיצה"

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב לנאומו של הנשיא, ומסר: "אני מברך על הודעת נשיא מצרים. זו הודעה דרמטית שמשקפת אפשרות לתהליך היסטורי, שבו העולם הערבי המתון מצפה להושטת יד ישראלית אמיצה, חזקה ומפוכחת". לטענתו, "חובתנו לבחון זאת ברצינות, אחרת נמצא עצמנו עושים זאת אחרי מסע ההלוויות הבא. חשוב מאד להקשיב לדברי הנשיא המצרי ולבחון את ההזדמנות שבדבריו ברצינות ואחריות".

(עדכון ראשון: 14:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully