וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על המגעים לממשלת אחדות: "לא ננהל מו"מ במקביל לליברמן"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

18.5.2016 / 14:25

שעות לאחר שהודיע ליברמן כי "יש על מה לדבר" בנושא הצטרפות לממשלה, הודיע יו"ר האופוזיציה: "הבחירה היא בין טירוף לשפיות". יחימוביץ': "הרצוג אחראי למחזה המביש ולפארסה שהתחוללה סביב מפלגת העבודה"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(ליברמן מסיבת עיתונאים: "אם נקבל את תיק הביטחון - יש על מה לדבר")

על רקע הדיונים להרחבת הממשלה הצהיר היום (רביעי) יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, כי לא ינהל משא ומתן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרפות לממשלה במקביל למשא ומתן עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. הצהרה מיוחדת במלון פרימה פארק בירושלים, אמר הרצוג: "אם נתניהו רוצה את ליברמן בממשלה שיכניס אותו, ואם הוא יכבד את הדרישות המדיניות והחברתיות והכלכליות שלנו, אמרתי אז ואני אומר כעת שאבחן אותן. הבחירה היא בין טירוף לשפיות, בין ליברמן בביטחון לבנינו בביטחון".

הרצוג פתח ואמר כי "מסיבת העיתונאים שקיים ליברמן מוקדם יותר היום חידדה לנתניהו את הבחירה ההיסטורית שמונחת על כתפיו – לצאת למלחמה והלוויות בניצוחם של ליברמן ובנט, או לצאת למסע תקווה לטובת האזרחים. עד שנתניהו יחליט לאיזו בחירה הוא מכוון, אנחנו לא ננהל איתו משא ומתן במקביל". הרצוג עוד הוסיף: "אני לא עובד לפי סדר היום של ליברמן והגחמות שלו. עמדתי על דרכנו, ולכן עד היום אין הסכם קואליציוני עם נתניהו".

"ניצחנו", כתבה ח"כ שלי יחימוביץ בתגובה על הצהרתו של הרצוג בפוסט בפייסבוק, "אבל אלוהים, איזה שפל!". לדבריה, היא חשה תחושת הקלה עצומה על כך שהצליחו היא ושאר המתנגדים לאחדות לעצור את "ביזיון הזחילה לממשלה", כדבריה, אך היא גם חשה כעס: "כמה רחוק היה אפשר לקחת את ההתאבדות הפוליטית המתמשכת הזאת?", תמהה יחימוביץ'. "האם עכשיו כשאיווט ליברמן ובנימין נתניהו נופלים זה בזרועותיו של זה בוז'י מבין מה הוא עולל למפלגתו? לערכים שלנו? לאמון הסדוק ממילא שיש לבני אדם בפוליטיקה? הרצוג אחראי למחזה המביש ולפארסה שהתחוללה סביב מפלגת העבודה".

עוד על המגעים לממשלת אחדות:
פילוג לקראת אחדות: אלו המכשולים של הרצוג בדרך לממשלה
יחימוביץ' נגד האחדות: "יקרו דברים לא טובים"; הרצוג: "אנחנו לא ב'סנדק'"
"זכותו של הרצוג": 18 מזכירי סניפי העבודה תומכים בכניסה לממשלה

יצחק הרצוג, ירושלים. 18 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"בחירה היסטורית מונחת על כתפיו של נתניהו". הרצוג במסיבת העיתונאים היום/נועם מושקוביץ

חברה לסיעה ח"כ אראל מרגלית אמר בתגובה לדבריו של הרצוג: "כל פעם שחשבנו שהרצוג הביא אותנו הכי נמוך, הוא צעק לנו מלמטה. בוז'י התבלבל תוך כדי זחילה. זה לא 'אנחנו או ליברמן', זה 'אנחנו או ביבי'. בכלל, אופוזיציה זאת לא מילה גסה. נושמים שם".

לפני ההצהרה מסר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, המקורב להרצוג ובעל בריתו בכל הנוגע למהלך עד כה, הודעה שלפיה הוא תמך ואני עדיין תומך באפשרות של ממשלת אחדות אמיתית לטובת המדינה. "ממשלה שתקדם תהליך מדיני, שמירה על שלטון החוק, הפסקת השיסוי שקיים בעם וצמצום הפערים החברתיים. המשא ומתן הנוכחי אינו מוביל לכך. בעת הזו איני רואה טעם בהמשך המשא ומתן", מסר.

בסביבת נתניהו: "המגעים עם ליברמן לא סוגרים את הדלת בפני העבודה"

מוקדם יותר טענו גורמים בסביבת ראש הממשלה כי אין סתירה בין המשא ומתן שמתנהל עם הרצוג לזה שמתנהל עם ליברמן. "המגעים עם ליברמן לא סוגרים את הדלת בפני מפלגת העבודה. ראש הממשלה מעוניין בהמשך השיחות עם מפלגת העבודה על מנת לייצר ממשלה רחבה ככל האפשר", מסרו הגורמים.

הבוקר התבטא שר העלייה והקליטה, זאב אלקין (הליכוד), בחריפות נגד האפשרות של הקמת ממשלת אחדות של מפלגתו עם המחנה הציוני. "ממשלת אחדות תהיה התאבדות פוליטית של מפלגת העבודה", אמר אלקין בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אני מבין את הרצוג שרוצה להיות שר חוץ, אבל אני לא מבינים את החברים שלו שמשתפים עם זה פעולה. יהיה תור לחלוקת תפקידי השרים הזוטרים, הייתי ממליץ להם ללכת לתפוס תור בחדר של גלאון ולפיד אם הם רוצים להיות בכנסת הבאה", הוסיף.

לדבריו, ממשלת אחדות עם המחנה הציוני תפגע גם בליכוד וגם באמון בפוליטיקה הישראלית. "חידדנו את העמדות כדי להחזיק ממשלה יציבה. זאב אלקין ויוסי יונה באותה קואליציה נראה לי הזוי. זה חיבור מלאכותי שלא יחזיק מעמד", הוא הוסיף, והסביר כי יש להרחיב את הממשלה עם המחנה הלאומי. "זה יותר טבעי מחיבור מלאכותי שלא יחזיק מעמד הרבה זמן", טען.

אביגדור ליברמן בוועידת מפלגת "ישראל ביתנו". פברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"יש על מה לדבר". ליברמן/תצפית TPS, הלל מאיר

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, יצאה הבוקר נגד הצטרפות המחנה הציוני לממשלה וקראה לחבריה לחבור לחברי הכנסת של מרצ ולהקים יחד "חזית אופוזיציונית לוחמת", על בסיס עקרונות יסוד משותפים. "חזית כזו חיונית לדמוקרטיה הרבה יותר מממשלת אחדות מזויפת ואופורטוניסטית שבה הרצוג וחבריו שיצטרפו לממשלה יהיו המשת"פים של נתניהו למהלכי סרק פסאודו מדיניים וייתנו לגיטימציה להמשך הזרמת כספים לבנייה בהתנחלויות".

במסיבת העיתונאים שכינס ליברמן בחדר סיעתו בכנסת הוא טען כי עד כה לא קיבל הצעה רשמית להצטרפות לממשלתו של בנימין נתניהו, וכי כל מה שדווח שהוצע לו הוא בגדר שמועות. "אין כאן עניין אישי, ואם אנחנו נקבל מענה לאותן סוגיות מרכזיות שדיברנו עליהן אז יש על מה לדבר", אמר. כעבור זמן קצר התקשר נתניהו לליברמן והזמין אותו לפגישה עוד היום.  

(עדכון ראשון: 14:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully