וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלקין: "ממשלת אחדות – התאבדות פוליטית של מפלגת העבודה"

18.5.2016 / 10:00

שר העלייה והקליטה יצא נגד הצטרפות המחנה הציוני לקואליציה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ואמר כי מדובר ב"חיבור מלאכותי שלא יחזיק מעמד". לדבריו, המהלך יפגע גם בליכוד וגם באמון בפוליטיקה הישראלית

עריכה: ניר חן

שר העלייה והקליטה, זאב אלקין, התבטא הבוקר (רביעי) בחריפות נגד האפשרות של הקמת ממשלת אחדות של מפלגתו, הליכוד, עם המחנה הציוני. "ממשלת אחדות תהיה התאבדות פוליטית של מפלגת העבודה", אמר אלקין בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אני מבין את הרצוג שרוצה להיות שר חוץ, אבל אני לא מבינים את החברים שלו שמשתפים עם זה פעולה. יהיה תור לחלוקת תפקידי השרים הזוטרים, הייתי ממליץ להם ללכת לתפוס תור בחדר של גלאון ולפיד אם הם רוצים להיות בכנסת הבאה", הוסיף.

לדבריו, ממשלת אחדות עם המחנה הציוני תפגע גם בליכוד וגם באמון בפוליטיקה הישראלית. "חידדנו את העמדות כדי להחזיק ממשלה יציבה. זאב אלקין ויוסי יונה באותה קואליציה נראה לי הזוי. זה חיבור מלאכותי שלא יחזיק מעמד", הוא הוסיף, והסביר כי יש להרחיב את הממשלה עם המחנה הלאומי. "זה יותר טבעי מחיבור מלאכותי שלא יחזיק מעמד הרבה זמן", טען.

גם יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, יצאה הבוקר נגד הצטרפות המחנה הציוני לממשלה וקראה לחבריה לחבור לחברי הכנסת של מרצ ולהקים יחד "חזית אופוזיציונית לוחמת", על בסיס עקרונות יסוד משותפים. "חזית כזו חיונית לדמוקרטיה הרבה יותר מממשלת אחדות מזויפת ואופורטוניסטית שבה הרצוג וחבריו שיצטרפו לממשלה יהיו המשת"פים של נתניהו למהלכי סרק פסאודו מדיניים וייתנו לגיטימציה להמשך הזרמת כספים לבנייה בהתנחלויות".

עוד על המגעים לממשלת אחדות:
נאום א-סיסי ונקמת אובמה: היסודות להקמת ממשלת נתניהו-הרצוג
פילוג לקראת אחדות: אלו המכשולים של הרצוג בדרך לממשלה
עשרות צעירי העבודה הפגינו מול ביתו של הרצוג: לא לממשלת אחדות

זאב אלקין בפאנל פוליטי בבר אילן, מרץ 2015. ניב אהרונסון
"זאב אלקין ויוסי יונה באותה קואליציה נראה לי הזוי". אלקין/ניב אהרונסון

אתמול ניהלו בכירי מפלגת העבודה התכתשות מילולית בצל הדיווחים על מגעים הולכים וגוברים להקמת ממשלת אחדות. ח"כ שלי יחימוביץ הכריזה בריאיון לרשת ב' כי המהלך שמוביל יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג, הוא "מביש ומבזה". לדבריה, היא תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לסכלו.

יחימוביץ' הצטרפה בכך לטון התקיף הנשמע מכיוונו של חבר הכנסת אראל מרגלית, שקרא גם הוא להפסיק את המשא ומתן עם ראש הממשלה. "הזחילה לנתניהו צריכה להיפסק הלילה, לפני שיהיו לנו יותר פגישות עם ביבי מאשר מצביעים", אמר מרגלית אמש בעקבות פרסום סקרים בערוצי הטלוויזיה, שבישרו על ירידה דרמטית בכוחה של המחנה הציוני לעומת הבחירות הקודמות. "העבודה יכולה לחזור להיות אלטרנטיבה כשהיא תחזור להיות אופוזיציה לוחמת ולא מפלגת קואליציה בממתינה".

מוקדם יותר אתמול פורסמו בגלי צה"ל הקלטות של הרצוג במפגש פעילים, ובהן הוא נשמע אומר: ‏"לא אמכור או אפרק את המחנה הציוני. אני לא זוחל, אם הייתי זוחל היה הסכם מזמן. למתלהמים אין את העובדות והם רק חושבים איך להפיל אותי". יחימוביץ' האשימה את הרצוג כי הדליף את הקלטות בעצמו, ותקפה אותו על כך שאינו מתייצב באופן פומבי להגיב על הביקורת עליו.

מלשכת הרצוג נמסר: "אנחנו לא בסרט 'הסנדק', ואת האיומים עדיף להשאיר בבית. הרצוג לא יירתע מאיומים ומהתקפות של בעלי אינטרסים פוליטיים. נכון לעכשיו יש פערים גדולים, ולא ברור אם יש למהלך היתכנות, אך הוא ימשיך לפעול בשיקול דעת ובאחריות כדי לבחון אותו לטובת המדינה ואזרחיה. בכל מקרה הרצוג יפעל כדי לשמור על המחנה הציוני חזק ומגובש ככל הניתן ועל פי עקרונות מפלגתו. כל החלטה תובא להכרעה מסודרת של המוסדות, אם נידרש לזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully