וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אח של פצוע בפיגוע דקירה התפרץ לעבר נתניהו: "אנחנו סלחנים לטרור"

11.5.2016 / 13:40

רמי כהן, שנדקר לפני 15 שנה על ידי מחבל, הוא אחיו של צביקה, שנפצע אנושות בפיגוע במעלה אדומים לפני שלושה חודשים. הוא הטיח בראש הממשלה בטקס נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל: "אנחנו לא יודעים איך להתמודד". בתום האירוע שוחחו השניים והתחבקו

עריכה: אביב אירגז

משתתף בטקס נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל בירושלים תקף היום (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו. רמי כהן, אחיו של צביקה כהן, מאבטח בן 48 שנפצע באורח אנוש בפיגוע בקניון במעלה אדומים בחודש פברואר האחרון, הטיח בפני נתניהו כי הוא מטפל בטרור בכפפות של משי.

"הטרור פגש את משפחתי בפעם השנייה לפני חודשיים, כשמחבל רוצץ את גולגולתו של אחי", אמר לראש הממשלה רגע לפני שפתח את נאומו בטקס. "אני נפגעתי לפני 15 שנה, והפצעים עדיין לא הגלידו. אנחנו מתנהגים בסלחנות ולא יודעים איך להתמודד".

בשנת 2000 נדקר האח כהן על ידי מחבל. הוא היה נהג מונית, ונוסע שעלה לרכבו דקר אותו 11 פעמים בסמוך למחלף שורש.

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל תשע"ו || פרויקט מיוחד
"הגעגועים לא מרפים": מאות בטקס במצפור על שם אורון שאול
עשור אחרי, ברכבת בחיפה לא שוכחים את החברים שנהרגו מרקטה של חיזבאללה
סיפורם הנשכח של הכדורגלנים שנפלו חלל בג'ונגלים של פפואה גינאה החדשה

התפרצות לנאומו של נתניהו בטקס יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה. 11 במאי 2016. מערכת וואלה! NEWS
"הפצעים לא מגלידים" האח רמי מתפרץ לעבר נתניהו, היום/מערכת וואלה! NEWS

נתניהו הביט בכהן ופתח את נאומו ללא תגובה. לאחר מכן התייחס אליו בדבריו. "אני מבין אתכם (המשפחות השכולות) ואותך, כי אני בן לאותה משפחה", ענה. "אני יודע כמה גדול הכאב".

נתניהו המשיך בדבריו: "אתמול התקיים טקס מרגש וקורע לב בכנסת. שרו שם את שירו המופלא של ביאליק 'הכניסיני תחת כנפך', שבו הוא אומר: 'אומרים, אהבה יש בעולם - מה זו אהבה?' הנה על הבמה עולה אהבה, בתה של דפנה מאיר ז"ל, שנרצחה בידי בני עוולה לעיני ילדיה בשעה שהגנה עליהם.

"ואהבה הקטנה נתנה תשובה מה זו אהבה גדולה – אהבת אם – שדפנה העניקה לה בשנים הקצרות שהיו להן יחד. אהבה שתעמוד לה ביתר חייה ותחסר לה בהמשך דרכה. כבן למשפחה שכולה אני מזדהה עם כאבכם. כראש ממשלה אני מצדיע לכם. כל דור לצערי יודע שכול ויתמות, ייסורים וכאב".

עוד באותו נושא

אחיו של המאבטח ממעלה אדומים: "צביקה פתח למחבל את הדלת, והוא נעץ לו גרזן בראש"

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו: "אחדות פנימית היא שורש קיומנו". מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל בהר הרצל, היום/מערכת וואלה! NEWS

"אני הופך והופך במילה איבה. היא לא חלק ממורשת עמנו. זה לא סממן האופי שמאפיין אותנו. בתולדות ישראל נעשה בה שימוש כדי לתאר יחס של איבה כלפינו. אנחנו איננו מניפים דגל של איבה. אנחנו דוגלים באחווה, בהושטת יד, בשלום לעמי העולם ולשכנינו – 'לא יישא גוי אל גוי חרב'. מי כתב את זה? מי הביא את זה לאנושות?

"הדבר הזה מוסיף להנחות אותנו, אבל אויבנו מסרבים להשלים עם נוכחותנו כאן. הם רואים בכל אחד מאתנו, לובשים מדים ואזרחים היהודים ולא יהודים, יעד לפגיעה.

"תאוות הרצח שלהם היא תולדה של שנאה עיוורת. תוצאה של הסתה. השמות מתחלפים, האירועים נשארים. אנחנו קוראים לזה בשנה האחרונה 'טרור יחידים'. הטרור בכל פעם לובש צורה ופושט צורה. גם השנה נעקרו מתוכנו אנשים ונשים יקרים, וכל מקרה כזה הוא טרגדיה ששוברת את לבנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"דווקא ברגעים אלה, עם כל העצב שאין לו סוף במעמקי החשכה, מתגלים בעוצמה כוחות החיים שלנו. כבר בזירה עצמה מופגנת הערבות ההדדית שאיש נחלץ לעזרת אחיו – לא פעם בידיים חשופות, ממש כך, ובסיכון עצמי.

"הנביא מיכה אומר: 'אל תשמחי אויבתי לי כי נפלתי קמתי כי אשב בחושך ה' אור לי'. זהו המסר. אנחנו קמים כל פעם. קמים אחרי השבעה. אנחנו עומדים, אחיזתנו בארץ מתבססת. זהו יום קשה, הפצעים נפתחים מחדש, והעם כולו מתפלל שתמצאו את הכוחות להצמיח רקמות חדשות. אינכם לבד. אהבת העם ואחדותו מלווה אתכם. אנחנו מתנחמים באחדותנו ובניצוצות האור שהותירו לנו יקירנו. אני מבקש לאחל החלמה מהירה לפצועים".

בתום הטקס שוחח נתניהו עם רמי כהן, שהתפרץ לעברו בתחילת האירוע, והשניים התחבקו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בתום הטקס לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל עם רמי כהן, אחיו של צביקה כהן שנפצע בפיגוע טרור במעלה אדומים. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורמי כהן נפגשו בתום הטקס/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully