וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל הכיר את צביקה: "הוא ביקש שיפתח לו דלת - ואז הסתער עם הגרזן"

המחבל, שנעצר בתום יומיים של מצוד לאחר שהיכה בגרזן את המאבטח בן ה-48 בקניון מעלה אדומים, עבד באחת החנויות וקיבל היתר לשהות במקום בלילה. אחד מקרובי משפחתו הסגיר אותו לרשויות הביטחון

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

המחבל שביצע את הפיגוע במעלה אדומים, שבו נפצע באורח אנוש המאבטח צביקה כהן ממהלומות גרזן, הכיר את הקורבן - כך עולה מדבריו של אחיו של כהן, משה, לאולפן וואלה! NEWS. "זה שדקר הוא פועל בחנות בתוך הקניון שיש לו אישור להישאר בלילה כדי להכין את החנות לשישי בבוקר", סיפר האח והוסיף כי המחבל, סעדי עלי אבו חאמד, עבד במקום שבעה חודשים.

"צביקה היה בחדר הבקרה. הוא עלה וביקש ממנו שיפתח לו איזו דלת. ברגע שצביקה ניגש, הוא הסתער עליו, נעץ לו את הגרזן בראש, בצוואר, ביד וברגליים ולקח את המפתחות. הוא ירד במעלית לקומה הראשונה, פתח את הכניסה הראשית - וברח", סיפר משה. עוד הוא הוסיף כי שני פועלי ניקיון הם אלה שמצאו אותו מתבוסס בדמו והזעיקו את מד"א.

עוד בנושא:
נלכד המחבל שביצע את פיגוע הגרזן במעלה אדומים
אחיו של המאבטח ממעלה אדומים: "החליף חבר בעבודה, עם הלב הטוב שלו"
המאבטח שנדקר בפיגוע במעלה אדומים עדיין מונשם ומורדם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בליל שישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר שנמלט המחבל, התקיים מצוד נרחב אחריו במשך יומיים, ובמהלך הלילה הוא נתפס בעיירה בית צחור שליד בית לחם לאחר שקרוב משפחה הסגיר אותו לרשויות הביטחון. ביום שישי דווח ברשתות החברתיות הפלסטיניות כי צה"ל איים על בני משפחתו של המחבל כי ביתם ייהרס אם לא יסגיר את עצמו. מהדיווח עולה גם כי כבר בשלב זה ידע המחבל כי שמו וזהותו ידועים למערכת הביטחון.

אבו חאמד נלכד במבצע משותף של שב"כ, מחוז ש"י של המשטרה וכוחות של יחידת דובדבן וימ"מ בפיקודו של מפקד חטיבת עציון אלוף-משנה רומן גופמן. בחקירתו הראשונית קשר את עצמו לביצוע הפיגוע והוא הועבר להמשך חקירת שב"כ. בין היתר, נבדק כיצד הגיע למקום המסתור ואם מישהו סייע לו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
קניון מעלה אדומים בבוקר שאחרי הפיגוע,  26 בפברואר 2016. רוני כנפו
מבקרים אחדים בקניון מעלה אדומים לאחר האירוע/רוני כנפו

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר הבוקר כי מצבו של כהן מוסיף להיות קשה מאוד ועדיין נשקפת סכנה לחייו. הוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה כשהוא מורדם ומונשם ובימים האחרונים עבר ניתוח בגלל פציעה קשה בראשו.

בתום הערכת מצב שהתקיימה אמש במשטרה הוחלט כי לא תותר כניסת עובדים פלסטינים למעלה אדומים עד יום חמישי. זאת, למעט עובדים חיוניים. כניסת עובדים לאזור התעשייה תישאר כרגיל. בהערכת המצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז ש"י, ניצב שלומי מיכאל, הוחלט להשאיר את ההיערכות המוגברת של כוחות הביטחון במעלה אדומים וסביבתה.

זירת פיגוע הדקירה, בניין פנורמה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
זירת פיגוע הדקירה בתל אביב, נובמבר 2015/ראובן קסטרו

מדובר בפעם השנייה בגל הטרור הנוכחי שהמחבל עובד בסמוך לקורבנות. בחודש נובמבר ראאד מסאלמה פלסטיני תושב חברון, דקר למוות את ראובן אבירם, בן 51 מרמלה, ואהרון אסייב, בן 32, בבניין פנורמה בדרום תל אביב. גבר נוסף כבן 50 נפצע באורח בינוני בפיגוע ופונה לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב. המחבל היה אב לחמישה מהכפר דורא ליד חברון, שעבד במסעדה ליד אצטדיון הכדורגל בלומפילד שביפו. בעלי המסעדה נלקחו גם הם לחקירה.

זירת פיגוע הדקירה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
שוטרים ליד בניין פנורמה לאחר הפיגוע, נובמבר 2015/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully