וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלכד המחבל שביצע את פיגוע הגרזן במעלה אדומים

המחבל, בן 21 מעזרייה, נתפס בפעילות משותפת של שב"כ, מחוז ש"י של המשטרה וכוחות צה"ל. הוא קשר את עצמו לביצוע הפיגוע והועבר לחקירת שב"כ. מצבו של צביקה כהן, שנפצע באירוע, מוסיף להיות קשה מאוד

צילום: רוני כנפו, עריכה: אביב אירגז

המחבל שביצע את הפיגוע ביום שישי במעלה אדומים, שבו היכה בגרזן את צביקה כהן, מאבטח בן 48, ופצע אותו אנוש, נתפס הלילה (ראשון) בעיירה בית צחור הסמוכה לבית לחם. המחבל, סעדי עלי אבו חאמד, הוא תושב עזרייה בן 21. הוא נלכד במבצע משותף של שב"כ, מחוז ש"י של המשטרה וכוחות של יחידת דובדבן וימ"מ בפיקודו של מפקד חטיבת עציון אלוף-משנה רומן גופמן. בחקירתו הראשונית קשר את עצמו לביצוע הפיגוע והוא הועבר להמשך חקירת שב"כ.

אבו חאמד היכה את כהן בקניון מעלה אדומים ולאחר מכן נמלט. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר הבוקר כי מצבו של כהן מוסיף להיות קשה מאוד ועדיין נשקפת סכנה לחייו. הוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה כשהוא מורדם ומונשם ובימים האחרונים עבר ניתוח בגלל פציעה קשה בראשו.

עוד בנושא:
אחיו של המאבטח ממעלה אדומים: "החליף חבר בעבודה, עם הלב הטוב שלו"
המאבטח שנדקר בפיגוע במעלה אדומים עדיין מונשם ומורדם
הפיגוע במעלה אדומים: במשטרה בודקים כיצד המחבל נכנס לקניון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע שממנה נמלט אבו עלי ביום שישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתום הערכת מצב שהתקיימה אמש במשטרה הוחלט כי לא תותר כניסת עובדים פלסטינים למעלה אדומים עד יום חמישי. זאת, למעט עובדים חיוניים. כניסת עובדים לאזור התעשייה תישאר כרגיל. בהערכת המצב שהתקיימה בראשות מפקד מחוז ש"י, ניצב שלומי מיכאל, הוחלט להשאיר את ההיערכות המוגברת של כוחות הביטחון במעלה אדומים וסביבתה.

מבדיקת המשטרה עלה כי המאבטח לא היה חמוש, ונבדק אם המאבטחים המאיישים את הקניון בשעות הלילה אמורים לשאת נשק. דבר נוסף שהמשטרה בודקת הוא איך היה המחבל, שהחזיק באישור עבודה במעלה אדומים, בתוך שטח הקניון כשעה לאחר הסגירה. כמו כן, נבדק כיצד נכנס לקומת ההנהלה, שם תקף את כהן בגרזן, משום שבמקום לא נמצאו סימני פריצה.

(עדכון ראשון: 08:06)

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
קניון מעלה אדומים בבוקר שאחרי הפיגוע,  26 בפברואר 2016. רוני כנפו
מבקרים מעטים בקניון מעלה אדומים לאחר הפיגוע/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully