וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע במעלה אדומים: במשטרה בודקים כיצד המחבל נכנס לקניון

26.2.2016 / 11:00

מחקירת הפיגוע שבו נפצע אנושות מאבטח עולה כי לא היו במקום סימני פריצה. המצוד אחרי התוקף נמשך. בינתיים, התושבים בעיר מנסים להמשיך בשגרה: "לא ישבשו לנו את החיים בשום אופן"

צילום: רוני כנפו, שבתי בנדט עריכה: אביב אירגז

מערכת הביטחון ממשיכה לחקור את הפיגוע שאירע הלילה (שישי) בקניון במעלה אדומים, שבמהלכו נפצע אנושות מאבטח בן 47 שעבד במקום. המשטרה בודקת כיצד המחבל, שהחזיק באישור עבודה בעיר, נכנס לקומת ההנהלה, שם תקף את המאבטח בגרזן. במקום לא נמצאו סימני פריצה והמצוד אחר המחבל עדיין נמשך.

המאבטח פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים והוא מורדם ומונשם. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגיה לאחר שנותח עקב פציעת ראש קשה. מבית החולים נמסר כי מצבו אנוש וכי עדיין נשקפת סכנה לחייו.

בינתיים, תושבי העיר מנסים לשדר עסקים כרגיל והתנועה בקניון בשעות הבוקר הייתה שגרתית. "קודם כל, אני מאחל לפצוע החלמה מהירה", אמר חנן בן שטרית, תושב העיר. "זה לא מצב סימפטי, אבל נמשיך להגיע לקניון מדי שישי. לא ישבשו לנו את החיים בשום אופן". לדבריו, "אין סיבה שזה ישפיע עלינו. זה מה שהם רוצים, אבל על תושבי מעלה אדומים הם לא ישפיעו. אנחנו חזקים ונחושים ואני מקווה שגל הטרור יסתיים במהרה".

לקריאה נוספת:
בת 14 כתבה במחברת "אל תשפוט אותי כי עזבתי" - ויצאה לבצע פיגוע
"מעודד טרור": מחאה באוניברסיטה העברית נגד הזמנת יועצו של אבו מאזן
מפקד המשטרה הצבאית: "נשק בידי חיילים מעלה סבירות לתקלות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זירת הפיגוע במעלה אדומים, הלילה/מערכת וואלה, צילום מסך

ישראל דהאן, תושב העיר, אמר: "אם מדובר בפועל שביצע את הפיגוע, אז העובדה שהם באים לפה להתפרנס מייצרת תחושה של כפיות טובה. ברגע שהוא עושה את זה, אז הוא פוגע גם בערבים כי אנשים שמעסיקים אותם מתחילים להפסיק לעשות זאת. תחושת הביטחון חזקה כי יש לנו חברת אבטחה חזקה מאוד ובכל אירוע מטפלים כמו שצריך. מי שפוגע במרקם החיים פוגע בשני הצדדים".

שמוליק גרוסמן, יו"ר ועד הורי הגנים במעלה אדומים, התייחס לחשש בקרב ההורים. "התחושות קשות מאוד. אנשים שואלים אם אפשר לשלוח את הילדים לגנים מחשש שהמחבל מסתובב כאן, למרות ההצהרות שהוא עזב את המקום", הסביר. לדבריו, נושא האבטחה בגנים לא מטופל כמו שצריך: "ההורים מאוד מפחדים".

גרוסמן הוסיף כי "מדינת ישראל חייבת להכניס את נושא העבודה המועדפת למוסדות החינוך לעדיפות עליונה לאור המצב הביטחוני. העיריות חייבות תקצוב נוסף ממשרדי הממשלה על מנת להתמודד עם המחסור במאבטחים והתחרות בענף. חברי הוועד העירוני פועלים בשיתוף פעולה מול העירייה ומחלקת הביטחון וכולי תקווה כי נראה שינויים בזמן הקרוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קניון מעלה אדומים בבוקר שאחרי הפיגוע,  26 בפברואר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, שבתי בנדט
"יש תחושה של כפיות טובה", תושבים בקניון שבו בוצע הפיגוע, הבוקר/שבתי בנדט , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

הדיווח על פציעתו של המאבטח התקבל בשעה 01:15. מהמשטרה נמסר כי בעת הגעת הכוחות למקום, הם הבחינו בגבר שרוע על הרצפה כשעל גופו סימני דקירה רבים. גם השב"כ השתתף בתחקור האירוע. בתום הערכת מצב הוחלט לא לאפשר כניסת פלסטינים לעיר, גם לאלו המחזיקים באישור עבודה עד ליום ראשון.

מבדיקת המשטרה עלה כי המאבטח לא היה חמוש, ונבדק אם המאבטחים המאיישים את הקניון בשעות הלילה אמורים לשאת נשק. דבר נוסף שהמשטרה בודקת הוא איך היה המחבל, שהחזיק באישור עבודה במעלה אדומים, בתוך שטח הקניון כשעה לאחר הסגירה. מרחק ההליכה מהכפר הסמוך למעלה אדומים הוא חמש דקות.

בידוק בכניסה לקניון מעלה אדומים אחרי הפיגוע,  26 בפברואר 2016. רוני כנפו
בידוק בכניסה לקניון מעלה אדומים, הבוקר/רוני כנפו
קניון מעלה אדומים בבוקר שאחרי הפיגוע,  26 בפברואר 2016. רוני כנפו
"נמשיך להגיע לקניון מדי שישי"/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully