וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעודד טרור": מחאה באוניברסיטה העברית נגד הזמנת יועצו של אבו מאזן

25.2.2016 / 11:45

תא "אם תרצו" פנה לשר החינוך בנט בדרישה להתערב בכוונה לקיים בשבוע הבא דיבייט בנושא ההסלמה הביטחונית, שבו ישתתף גם הבכיר הפלסטיני מחמוד אל-הבאש: "הדעות האנטישמיות שלו אינן חלק מפלורליזם בריא שעל החברה הישראלית להכיל". האוניברסיטה: "מאפשרים שיח מכבד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דוגלים בחופש ביטוי ופלורליזם". האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

תא "אם תרצו" באוניברסיטה העברית שבירושלים פנה השבוע לשר החינוך, נפתלי בנט, בבקשה לערב את המועצה להשכלה גבוהה (המל"ג) בהחלטת המוסד להזמין את מחמוד אל-הבאש, יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לאירוע באוניברסיטה. זאת, לאחר שסטודנטים רבים מחו על הזמנתו לדיבייט ביום שלישי הבא מול חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד) בנושא ההסלמה הביטחונית, בטענה כי לאל-הבאש עצמו יש יד בהסתה הפלסטינית לרצח ישראלים.

פניית הסטודנטים לבנט מביאה כמה מהתבטאויותיו של אל-הבאש, המביעות לכאורה תמיכה במחבלים המעורבים בפיגועים בירושלים. בין היתר, נטען כי אמר "אנחנו מאחוריהם, ההנהגה איתם" ו"אחרי הנבואה והצדיקות, אין דרגה נעלה אצל אללה יותר משהאדה". כמו כן, מצוטט אל-הבאש כאומר: "כל האסירים הפלסטינים שהגנו על האדמה, על הכבוד ועל המולדת הם אסירי חירות ושבויי מלחמה. הם אינם פושעים, הם לא יהיו והם מעולם לא היו. הם הגנו על עצמם. הם חלק בלתי נפרד מהתנועה הלאומית הפלסטינית".

עוד בוואלה! NEWS:
בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: הכנסת תדון בניצול סטודנטים במעונות בת"א
המאבק בבנט נמשך: מאות חברי סגל מאיימים לא לשתף פעולה עם המל"ג
כך הפכו מרצים באוניברסיטה העברית למובילי מחאת השמאל באקדמיה

מחמוד אל-הבאש, יועצו של אבו מאזן. פייסבוק, אתר רשמי
"האם ראוי להזמינו לדבר על שלום?" אל-הבאש/אתר רשמי, פייסבוק
"ברגע שנותנים לאדם שכזה לגיטימיות אז גם דבריו הופכים למלים לגיטימיות"

לאחר שנודע על קיום האירוע, דרשו סטודנטים רבים ממכון טרומן לשלום באוניברסיטה, שבו יתקיים הדיבייט, לחזור בו מהזמנתו של אל-הבאש. עם המוחים נמנה הסטודנט דודי אלסופין, שכתב בדף האירוע בפייסבוק: "האם ראוי להזמין אדם שכזה לדבר בפנינו על שלום? אולי הוא אינו רוצח, אך יש לו דם על הידיים, וברגע שנותנים לאדם שכזה לגיטימיות אז גם דבריו הופכים למלים לגיטימיות".

לטענת פעילי "אם תרצו", אל-הבאש מעודד את הסכסוך עם ישראל, לכן צריך לעשות ככל הניתן כדי למנוע הגעתו לאוניברסיטה. "אנו מבינים את הרצון להשמיע את הקולות שאינן חלק מהקונצנזוס, אולם עידוד טרור ואנטישמיות אינם חלק מהפלורליזם הבריא שחברה צריכה להכיל", כתבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

האוניברסיטה העברית: "מכון טרומן פועל לקידום השלום"

במסגרת הדיבייט צפוי אל-הבאש, המשמש יועצו הקרוב של אבו מאזן, דרשן המוקטעה והשופט השרעי הראשי ברשות הפלסטינית, להתעמת עם ח"כ שלח "בסוגיות הבוערות ביותר במציאות הביטחונית של התקופה האחרונה", על פי ההודעה על קיום האירוע. בין השאר, צפויים השניים לדון בגל הטרור ואינתיפאדת היחידים, המנהרות ברצועת עזה, התחזקות דאעש במזרח התיכון, עליית האסלאם הקיצוני, הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותהליך השלום.

מהאוניברסיטה העברית נמסר: "האוניברסיטה העברית היא מוסד אקדמי מוביל הדוגל בחופש ביטוי ובפלורליזם, כל עוד הדבר אינו פוגע בחוק. מכון טרומן באוניברסיטה פועל לקידום השלום ומאפשר שיח מכבד כבסיס לקידום הדיון במטרה להביא לפתרון הסכסוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully