וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בבנט נמשך: מאות חברי סגל מאיימים לא לשתף פעולה עם המל"ג

23.2.2016 / 14:30

יותר מ-600 חברי סגל באוניברסיטאות ובמכללות חתמו על עצומה שתומכת בששת חברי המועצה להשכלה גבוהה שהתפטרו מתפקידם במחאה נגד מדיניות שר החינוך. "קוראים לפזר אותה ולמנות אחת ראויה"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

יותר מ-600 חברי סגל באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ חתמו ביממה האחרונה על עצומת תמיכה בששת חברי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) שהתפטרו במחאה נגד שר החינוך נפתלי בנט. הם קראו לפזר את המועצה והצהירו בעצומה: "אנו מודיעים כי לא נשתף פעולה בכל צורה עם המל"ג הנוכחית".

"אנו קוראים לשר החינוך לפזר את מל"ג הנוכחית ולגשת לאלתר למינוי מל"ג חדשה, ראויה ואמינה, שבה ישרתו מיטב אנשי האקדמיה", נכתב, "זאת, כמתחייב במדינה שההשכלה הגבוהה והמדע הם אוצרות הטבע העיקריים שלה". עוד נכתב כי מינוי המועצה החדשה יתבצע לאחר ש"ייקבע, בהידברות ובהסכמה, נוהל מפורט בדבר הכשירויות של חברי מל"ג ודרכי ההתייעצות שיש לקיים בבחירתם".

ביום ראשון האחרון הגישו שישה חברים במועצה להשכלה גבוהה את התפטרותם במחאה נגד בנט, המכהן כיו"ר המל"ג. זאת בעקבות הדחתה של פרופ' חגית מסר ירון המוערכת מתפקיד סגנית היו"ר בחודש נובמבר האחרון, ללא הסבר מספק, והבאת מועמדותה של ד"ר רבקה ודמני-שאומן לתפקיד לאישור מליאת המל"ג לפני כמה שבועות, למרות שאינה מחזיקה בתואר פרופסור.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
סערת ההתפטרות מהמל"ג: "בנט ראה בנו שירות לקוחות, הוא לא מבין את החוק"
שישה חברי מל"ג התפטרו במחאה נגד בנט: "פגע בעצמאות המועצה"
בנט מינה ד"ר ממכללה לתפקיד בכיר במועצה להשכלה גבוהה - ועורר סערה

שר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
"קוראים לשר החינוך לפזר את המל"ג הנוכחית". בנט/הארץ, מוטי מילרוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully