וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת ההתפטרות מהמל"ג: "בנט ראה בנו שירות לקוחות, הוא לא מבין את החוק"

דב גיל-הר

22.2.2016 / 0:16

פרופ' משה מאור מהאוניברסיטה העברית, אחד מששת חברי המועצה שהודיעו על פרישתם בשל מהלכיו של שר החינוך, הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "אני לא איש שמאל ולא מדובר במהלך פוליטי, אלא בנושא מהותי"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

פרופ' משה מאור, אחד מחברי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) שהתפטר אתמול (ראשון) מתפקידו במחאה נגד שר החינוך נפתלי בנט, הסביר כי לא מדובר במהלך פוליטי, אלא ב"נושא מהותי". מאור, יחד עם עוד חמישה מחברי המועצה, הודיעו על הצעד בעקבות הדחתה של פרופ' חגית מסר ירון המוערכת מתפקיד סגנית היו"ר ללא הסבר מספק, והעלאת מועמדותה של ד"ר רבקה ודמני-שאומן לתפקיד על אף שאינה מחזיקה בתואר פרופסור.

לדבריו, "הדחתה של פרופ' מסר ירון יצרה למעשה דינמיקה שבה נפגעה עצמאות ההשכלה הגבוה, ובכך עתיד ההשכלה הגבוה נפגע גם הוא. הסגנית הייתה בעלת מעמד אקדמי רם, שהצליחה בתבונה רבה ובמקצועית ויחסי אנוש מצוינים לרתום נציגי מכללות ונציגי אוניברסיטאות לביצוע העבודה הרגולטורית, כפי שמכתיב החוק. כל זאת ללא הבדל בין נציגי מכללות ואוניברסיטאות. אני לא יודע מה היו שיקולי השר".

לקריאה נוספת בנושא
שישה חברי מל"ג התפטרו במחאה נגד בנט: "פגע בעצמאות המועצה"
סל התרבות החדש יקל על בנט לקבוע את התכנים שיוצגו בבתי ספר

שר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
"עצמאות ההשכלה הגבוהה נפגעה". השר בנט/הארץ, מוטי מילרוד

פרופ' מאור הוסיף כי הוא לא "מזוהה עם השמאל. אני לא רוצה להיכנס לנושאים פוליטיים, בין אם השר מעוניין. אם הוא רצה למנות יו"ר, היה צריך לעשות את זה עם פרופסור מן המניין. רק אז אפשרי לקבל שיקולים מקצועיים. יש בעיה בכך שממנים מרצה בכיר לתפקיד סגן יו"ר. הוא הדגיש כי "קידום במכללה של פרופסור חבר או של פרופסור מן המניין נעשה על ידי ועדות שממנה המל"ג. כלומר, סגנית יו"ר המל"ג צריכה להיות מקודמת על ידי ועדות שהיא ממונית עליהם".

חבר המועצה שהתפטר המשיך לתקוף את בנט. "השר מגיע מסקטור הפרטי, והוא רואה בהשכלה הגבוהה לקוחות, ובמל"ג כמספק שירות ללקוחות. התשובה שלי היא: לא, לא ולא. המל"ג לא מספק שירות ללקוחות, הוא רגולטור. תפקידו להסדיר את ההשכלה הגבוה כמו שמורה החוק. ברגע שממנים מרצה בכיר, מאוניברסיטה או ממכלה, אתה פוגע בעצמאותו. מי שמינה את הסגנית זה המל"ג, שפגע בעצמו אחרי שקיבל ברוב של 12 חברים לעומת שישה את המינוי של השר. אני חושב שאני והמתפטרים שהצטרפו לא מעוניינים להיות במל"ג שלא מבין את תפיסת מהותו והחוק".

(עדכון ראשון: 19:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully