וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 14 כתבה במחברת "אל תשפוט אותי כי עזבתי" - ויצאה לבצע פיגוע

26.2.2016 / 10:21

בכתב האישום, שהוגש נגד נערה פלסטינית ממזרח י-ם שנעצרה בשבוע שעבר בשער שכם כשברשותה סכין, נטען כי הושפעה מהסתה בטלוויזיה הפלסטינית. "אמה אמרה לה ללכת לישון, אך היא חשבה על פיגוע דקירה"

צילום: מישל וקנין, עריכה: יאיר דניאל

כבת אישום הוגש הבוקר (שישי) נגד פלסטינית בת 14 ממזרח ירושלים שניסתה לבצע פיגוע דקירה בשער שכם בעיר ביום שני שעבר. הנערה, תושבת שכונת ג'בל מוכבר, מואשמת בניסיון חבלה בכוונה מחמירה ובהחזקת סכין.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, הנאשמת החליטה לבצע פיגוע דקירה לאחר שצפתה בשידורי הטלוויזיה של ערוץ "אל אקצא" שעסקו בפיגועים. הנאשמת שוחחה עם חברותיה על כוונתה לתקוף מתנחלים או חיילים. באחת ההזדמנויות כתבה הנאשמת במחברת בית הספר "אל תשפוט אותי כי עזבתי" וציירה את כיפת הסלע ומתחתיה הכיתוב "אל-אקצא שלנו".

לפי כתב האישום, התעוררה הנערה בבוקר ניסיון הפיגוע בשעה 5:00 והתפללה. "אמה של הנאשמת", נכתב, "שראתה כי היא ערה בשעה מוקדמת, אמרה לה ללכת לישון". ואולם, היא לא הלכה לישון ולפי כתב האישום "היא חשבה על פיגוע הדקירה שהיא מתכננת לבצע עם חברתה".

הנאשמת נטלה שתי סכינים במטרה לעשות בהן שימוש בפיגוע והחביאה אותן בילקוט בית הספר שלה. בשעה 7:00 לערך היא יצאה מביתה לבית הספר עם הילקוט ובתוכו שתי הסכינים. לפי כתב האישום, במהלך יום הלימודים נקראה חברתה לחדר המנהלת והועברה לטיפול הרווחה והמשטרה לאור העובדה שבילקוטה נמצאה סכין מטבח חדה.

לקריאה נוספת בנושא
מאבטח הותקף בגרזן בקניון מעלה אדומים, מצבו אנוש; מצוד אחר המחבל
אחיו של הקצין שנורה בשוגג: "הוא בחר להיכנס לקרב, זה המחיר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין שנמצאה ברשות הנערה הפלסטינית בשבוע שעבר בשער שכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בלבה של הנאשמת גמלה ההחלטה כי היא תבצע לבדה את פיגוע הדקירה", נכתב בכתב האישום. בשעה 14:30 לערך, בסוף יום הלימודים, הנאשמת לא חזרה לביתה יחד עם חברותיה כפי שהיא עושה כל יום, אלא עלתה על אוטובוס לכיוון העיר העתיקה בירושלים.

"לפני שהיא ירדה מהאוטובוס", נכתב בכתב האישום, "היא הוציאה את אחת הסכינים מתיקה והחביאה אותה בכיס מעילה". עוד נטען כי הנאשמת נכנסה לעיר העתיקה לאזור צומת הרחובות הגיא וויה דולורוזה, ולאחר מכן היא הסתובבה לעבר שער שכם בעודה סורקת את האזור במשך דקות ארוכות בחיפוש אחר קורבן יהודי כדי לדקור אותו.

קצין משטרה הבחין בנאשמת שהתנהגותה עוררה את חשדו וביקש שתוציא את ידיה מכיסי מעילה. הנאשמת הוציאה את ידה השמאלית, השוטר ביקש שתוציא גם את היד השנייה, הנאשמת הוציאה את יד ימינה מכיס מכנסיה ואחזה בסכין בידה ונעצרה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully