וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה הם מחכים עם הפיצויים?": הקמפיין החדש למען ניצולי השואה

חברת הפרסום "חוליגנס" פרסמה סרטון המפנה זרקור לעובדה שמאות מיליוני שקלים מכספי הפיצויים אינם מועברים לניצולי השואה. למטרה גויסו קריקטורות אנטישמיות מהתעמולה הנאצית שתוהות: "דווקא במדינת היהודים?". צפו

ספק 500

ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה מבקש סרטון שעלה בפייסבוק להפנות זרקור לעובדה שמאות מיליוני שקלים מכספי הפיצויים אינם מועברים לניצולי השואה ועדיין מצויים בקופת המדינה. בסרטון שפורסם אתמול (שלישי) בעמוד הפייסבוק של חברת הפרסום "חוליגנס" מונפשות קריקטורות אנטישמיות משנות ה-30 של המאה הקודמת, שבהן מצטיירים יהודים כרודפי בצע.

"זה לא בסדר, זה באמת לא בסדר שככה הם הציגו אותנו", אומרת בסרטון דמותו המוקצנת של "היהודי המסוכן" האוחז בגלובוס. "האף המכוער הזה, האוזניים הגדולות". אחריו מופיעה דמותו של "היהודי הנצחי". "בכלל אין לי כזה פרצוף מפחיד, תמיד אמרו שיש לי בייבי פייס". דמות אחרת טוענת כי "מה שמפתיע הוא שדווקא במדינת היהודים לאף אחד לא אכפת, ואף אחד לא מסכים לתת לי את כספי הפיצויים, שיחלצו אותי מעוני, רעב וחולי. את זה לא ראיתי מגיע".

בהמשך מוצגת דמותו של יהודי נוסף המחזיק בידו מטבעות זהב שאומרת: "באמת שיכול להיות שכל מה שמעניין אותנו זה כסף?". לבסוף מופיעה שקופית הקוראת: "בזמן שניצולי השואה ממשיכים לחיות מתרומות. מאות מיליוני שקלים מכספי הפיצויים עדיין מוחזקים בקופת המדינה. למה הם מחכים? לנו יש ניחוש".

יום הזיכרון לשואה ולגבורה - כותרות אחרונות:
ערב יום השואה: אחד מכל ארבעה ניצולים עני, מחציתם חשים בדידות
נתניהו נפגש עם הניצולים שידליקו משואות: "האורים והתומים שלנו"
מדליק המשואה ביד ושם: "הגרמנים לא תיארו שמישהו יישאר בחיים"

קמפיין למען תשלום פיצויים לניצולי שואה. ספק 500
קמפיין למען תשלום פיצויים לניצולי שואה/ספק 500

באפריל האחרון הציג משרד הרווחה נתונים חדשים לפיהם, יותר מ-20 אלף ניצולי שואה בישראל לא מימשו את זכויותיהם, המסתכמים ביותר ממאה מיליון שקלים. זאת בשל מחדל בירוקרטי בקרב הגופים האמונים על זכויות ניצולי שואה. לדברי שר הרווחה חיים כץ המדינה "חסכה" על חשבון הניצולים יותר מ-400 מיליון שקלים לאורך השנים. בעקבות כך, הציג כץ תכנית כוללת למיצוי זכויותיהם של הניצולים.

במסגרת התכנית, 4,193 ניצולי שואה בני 90 ומעלה, שלא קיבלו עד כה גמלת סיעוד כלל, יהיו זכאים לכך באופן אוטומטי; 3,281 ניצולים שעד עתה לא קיבלו תוספת שעות סיעוד מהקרן לרווחת ניצולי השואה, אף שהיו זכאים לה, יקבלו תוספת של תשע שעות; 5,963 ניצולים יעלו אוטומטית מרמת הסיעוד בבינונית לגבוהה – תוספת הנאמדת ב-438 שקלים בחודש; ו-14,063 ניצולים שעד כה לא קיבלו הקלות בחשבונות החשמל, אף שהיו זכאים לכך, יקבלו זאת. התוספת שיקבלו בעקבות המהלך האחרון היא 112 שקלים בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully