וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בסרט: המאבק האחרון של הברית נגד טראמפ

אחרי שהצליח בקושי לגרד ציר אחד בפריימריז האחרונים, קרוז מתמקד ביעד הבא, שבו יעמוד למבחן ההסכם שלו עם קייסיק שנועד למנוע מהמיליארדר לזכות בראשות המפלגה הרפובליקנית. אצל הדמוקרטים, המרוץ של סנדרס מוביל לשום מקום. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צולם באמצעות סמארטפון 'וואוי', עריכה: נועה לוי

בסרט "ימים של תהילה" מ-1986 (ובשמו המקורי: Hoosiers), מגלם ג'ין הקמן מאמן של קבוצת כדורסל בבית ספר תיכון בעיירה קטנה באינדיאנה. הקמן מצליח להחדיר בשחקנים מוטיבציית שיא, עד שהם זוכים באליפות המדינה לתיכונים. הסנאטור הטקסני, טד קרוז, שהצליח בקושי לגרד ציר ועידה אחד מתוך 111 שחולקו נכון לעכשיו, בחר להגיע אמש (שלישי) במיוחד לאותו אולם תיכון באינדיאנה שבו צולם הסרט כדי להעביר את המסר שלמרות שהסיכויים רחוקים מלהיות לצידו - עדיין יש עוד תקווה.

קרוז המחיז, אחת לאחת, סצנה שהוצגה בסרט המקורי ובה מגיעה הקבוצה למשחק הגמר. כדי להמחיש לשחקנים שהם לא צריכים להתרגש מהמעמד, הביא הקמן סרט מדידה והראה להם שהגובה של הסל באולם המפואר והענק זהה לזה שבאולם התיכון הקטן שלהם. קרוז ביקש מאחד מעוזריו לעלות על סולם ולמדוד את גובה הסל, ואמר לתומכיו שהתקבצו במקום: "אתם רואים, זה בדיוק אותו הסל, כמו ניו יורק".

לקריאה נוספת:
"לא ראיתי דבר מגעיל כזה": טראמפ משיב אש ליריבו למרוץ
מאמץ אחרון: קייסיק וקרוז הכריזו על ברית נגד טראמפ
יכול להיות שזה נגמר? הניצחונות של טראמפ וקלינטון עשויים להכריע את המרוץ

המועמד הרפובליקני טד קרוז, פנסילבניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
"בדיוק אותו הסל, כמו ניו יורק". טד קרוז בפנסילבניה, הלילה/רויטרס

זה לא מקרי שקרוז כבר נמצא עמוק בקמפיין באינדיאנה, המדינה הבאה בתור להצביע ביום שבו נערכות בחירות מקדימות בחמש מדינות אחרות, כשם שזה לא מקרי שמושל אוהיו, ג'ון קייסיק, יקיים מחר שתי עצרות תומכים שונות באורגון, על אף שהבחירות במדינה ייערכו רק ב-17 במאי.

השניים כבר איבדו כל סיכוי מתמטי לזכות במועמדות המפלגה הרפובליקנית באמצעות הגעה למספר של 1,237 צירים, והסיכוי היחיד שלהם למנוע מדונלד טראמפ את המועמדות היא באמצעות ניצחון בכמה מדינות מפתח שיעניקו להם מעין "גוש חוסם". במצב שכזה, לאחר סיבוב ההצבעה הראשון לא ייבחר אף מועמד, מה שישחרר את רוב צירי הוועידה להצביע למי שהם רוצים באחד הסיבובים הבאים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ בעצרת ניצחון בניו יורק לאחר שזכה בפרימריז בחמש מדינות, אפריל 2016. רויטרס
הסיכוי היחיד לעצור אותו הוא יצירת "גוש חוסם". טראמפ, הלילה/רויטרס

ואולם, אם לשפוט לפי ביצועיו של טראמפ מאמש, נראה שמצב זה של ועידה פתוחה, שהתרחש פעמים בודדות בכל ההיסטוריה של הפוליטיקה האמריקנית, לא צפוי לחזור על עצמו. כעת נשארו עוד עשר מדינות להצביע בצד הרפובליקני, בהן יחולקו 622 צירים - מתוכן טראמפ זקוק ל-287 כדי להבטיח את המועמדות, וככל שהליך ההצבעה מתקדם זה נראה בהחלט אפשרי.

וכך, הופכת ההצבעה בשבוע הבא באינדיאנה, שבה יחולקו 57 צירי ועידה בשיטת "המנצח לוקח הכול" לקריטית לגבי סיכויו של טראמפ להבטיח את רוב הצירים עוד לפני הוועידה בקליבלנד, ולהימנע ממצב שבו קרוז וקייסיק מצליחים לדחוק אותו החוצה בדקה האחרונה. הסקרים במדינה צמודים למדי, כשאיל הנדל"ן מניו יורק והסנאטור מטקסס נמצאים כמעט בשוויון. לפי דיווח ב"פוליטיקו", החליט טראמפ לפתוח את הכיס וקנה מודעות באינדיאנה לבדה ב-900 אלף דולרים, בתקווה להצליח ולשבור את השוויון עם קרוז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שעוד פתח את הארנק היום היה הסנאטור היהודי מוורמונט ברני סנדרס, שהוציא על יום הבחירות האחרון לא פחות מ-4.6 מיליון דולרים, לעומת 2.4 מיליון דולרים שהוציאה קלינטון. להבדיל מטראמפ, לסנדרס זה לא ממש עזר, וקלינטון עשתה עוד צעד ענק קדימה בדרך להבטחת המועמדות. לתומכיו של סנדרס זה לא משנה שהמרוץ שלו הוא למעשה מרוץ לשום-מקום. "זכותו המלאה של ברני להמשיך בהתמודדות, הפעלת הלחצים עליו לפרוש מהמרוץ אינה הוגנת", אמרה איימי קריימר, תומכת של סנדרס מפילדלפיה, בסמוך לאחד מאתרי ההצבעה בעיר.

ברני סנדרס בנאום לאחר תבוסה בשלוש מדינות בבחירות המקדימות, אפריל 2016. רויטרס
"זכותו להמשיך בהתמודדות". סנדרס, הלילה/רויטרס

בקלפי שהוצבה על גג של בניין מגורים באזור מבוסס בעיר רשומים 800 מצביעים, שני שליש מהם גרים בבניין עצמו. "גם אם הוא לא יזכה במועמדות", הסבירה קריימר, "עצם ההתמודדות שלו עד הסוף גורם לקלינטון לזוז כל הזמן שמאלה".

לא רחוק מהקלפי הזו, בבית הספר היסודי מקקול, הוקם אתר הצבעה נוסף, בו רשומים להצביע אלף אנשים, חלקם רפובליקנים וחלקם דמוקרטים, אשר חולקים את אותו אתר הצבעה ומנותבים לפרגוד הרלוונטי לאחר שהזדהו בפני ועדת הקלפי. למרות שפילדלפיה זכתה אתמול לכמה מנות הגונות של גשם באמצע היום, בקלפי הזו נרשמו יותר מ-50% הצבעה, ואפילו תור קטן של כמה מצביעים משתי המפלגות.

הילרי קלינטון בנאום ניצחון בפנסילבניה, אפריל 2016. רויטרס
קלינטון בנאום ניצחון בפנסילבניה, הלילה/רויטרס

בסיכומו של יום ההצבעה קלינטון הייתה יכולה להיות מרוצה, ונאום הניצחון שלה בפילדלפיה, בדומה לנאום הניצחון בשבוע שעבר בניו יורק, עסק בניסיון ללכד סביבה את המפלגה כולה - גם את תומכיו של סנדרס. "אני מודה לסנאטור סנדרס ולמיליוני תומכיו שמאתגרים אותנו להשאיר את התרומות החשאיות מחוץ לפוליטיקה ולתת יותר דגש על סגירת פערים חברתיים, ואני יודעת שיחד נוכל לעשות זאת", אמרה שרת החוץ לשעבר.

ואולם, למרות המסר הפייסני נראה שהתומכים של השניים רחוקים מלהתלכד, במיוחד אם לשפוט לפי המתרחש ברשתות החברתיות. תומכיו של סנדרס הפנו ביממה האחרונה אצבע מאשימה לעבר תומכיה של קלינטון, לאחר ששלושה עמודי פייסבוק המזוהים עם הסנאטור הסוציאליסט הושעו מפעילות בגלל תמונות פורנו שהושתלו בהם. תומכיו של סנדרס טענו באחד העמודים האחרים המזוהים עמו כי מי ששתלו את התמונות ודאגו להתלונן עליהן הם אנשים שנשכרו לשם כך מטעם תומכיה של קלינטון. "בושה לקלינטון ולתומכיה", נכתב שם. "לעולם לא נתמוך בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully