וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות מקדימות בחמש מדינות: ניצחונות סוחפים לטראמפ וקלינטון

איל הנדל"ן, המבקש ליצור מומנטום לקראת הסבבים הבאים, הביס את מתחריו בפער משמעותי ואמר: "זה נגמר, קרוז וקייסיק לא ינצחו". בצד הדמוקרטי ניצחה קלינטון בארבע מדינות, וכעת נותרו לה קצת יותר מ-200 צירים כדי לזכות במועמדות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בחירות מקדימות נערכו הלילה (רביעי) בחמש מדינות בצפון-מזרח ארצות הברית. במרוץ הרפובליקני, המועמד דונלד טראמפ ניצח בכל החמש: מרילנד (55%), קונטיקט (58%), רוד איילנד (64%), פנסילבניה (57%), דלאוור (61%). טראמפ צבר עד כה 950 צירים, כאשר מספיקים 1,237 כדי לזכות במועמדות. הסנאטור מטקסס טד קרוז צבר 560, ואילו מושל אוהיו ג'ון קייסיק זכה לקולותיהם של 153 צירים.

באגף הדמוקרטי, ניצחה הלילה הילרי קלינטון בארבע מדינות: פנסילבניה (56%), מרילנד (64%), דלאוור (60%), קונטיקט (50%). יריבה, הסנאטור מוורמונט ברני סנדרס ניצח ברוד איילנד ב-55%. לשרת החוץ לשעבר יש כעת 2,155 צירים, כאשר מספיקים 2,383 כדי לזכות במועמדות, ולאילו לסנדרס 1,355.

05:40 - קלינטון ניצחה את סנדרס בקונטיקט ברוב זעום

המועמדת לייצוג המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון ניצחה בבחירות המקדימות שנערכו בקונטיקט - כך דיווחו הלילה (רביעי) כלי תקשורת במדינה. מספירת מרבית הקולות עולה כי קלינטון זכתה ב-50% מהקולות, ועקפה את סנדרס ב-2% בלבד. קלינטון זכתה בסך הכול בארבע מתוך חמש המדינות שבהן נערכו הפריימריז ביממה האחרונה.

טראמפ בנאום ניצחון: "זה נגמר, קרוז וקייסיק לא ינצחו"

דונלד טראמפ נאם בניו יורק לאחר ניצחונו בכל חמש המדינות שבהן נערכו בחירות מקדימות. "חייבים לזכור כי כשיש שלושה אנשים במרוץ ואתה משיג יותר מ-60% זה הישג גדול", אמר בפני הקהל המריע. בעת שענה לשאלות מהקהל, התייחס לשני המועמדים הנוספים - טד קרוז וג'ון קייסיק, ואמר: "זה נגמר, הם לא ינצחו".

הוא התייחס לעסקה בין קרוז וקייסיק, שבמסגרתה הם יאחדו כוחות בכמה מדינות כדי לגבור על טראמפ, ואמר: "אני חושב שזה דבר טוב כי זה מראה שאנחנו חזקים. קרוז וקייסיק פגעו בעצמם עם העסקה הכושלת שלהם". לדברי טראמפ, "הדרך היחידה לנצח את המערכת היא דרך הצבעות וניצחונות גדולים. זה מה שקרה הלילה וזה מה שקרה בניו יורק. יש לנו מיליוני קולות יותר מקרוז ומקייסיק".

טראמפ קרא לקייסיק לפרוש מהמרוץ, ותהה: "אני לא מבין למה קייסיק כאן? קרסון, רוביו וכריסטי הצליחו יותר ולרוביו למעשה יש עכשיו יותר צירים ממנו". הוא אף קרא למועמד הדמוקרטי ברני סנדרס לפרוש מהמרוץ ולרוץ כמועמד עצמאי. "הדמוקרטים התייחסו לברני רע מאוד ואני חושב כי עליו לרוץ כמועמד עצמאי", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
דונלד טראמפ בעצרת ניצחון בניו יורק לאחר שזכה בפרימריז בחמש מדינות, אפריל 2016. רויטרס
"העסקה בין קרוז וקייסיק מראה שאנו חזקים". טראמפ, הלילה/רויטרס

04:25 - קלינטון: "אל תתנו לרפובליקנים לקחת אותנו אחורה"

המועמדת לייצוג המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון עלתה לבמה בעצרת תמיכה בפנסילבניה לאחר שזכתה בשלוש מדינות בבחירות המקדימות שנערכו בחמש מדינות במקביל, והודתה "לכל מי שהצביע ולכל המתנדבים, וכמובן לנשיא ה-42 של ארצות הברית – בעלי. עם העזרה שלכם נחזור לפילדלפיה לוועידה המפלגתית עם רוב הצירים, נאחד את המפלגה וננצח את הבחירות".

קלינטון יצאה נגד המועמדים הרפובליקנים, שלטענתה מפלגים את העם האמריקני. היא התייחסה לדבריו של המועמד דונלד טראמפ לפיהן היא "משחקת על קלף האישה" ואמרה: "אם מאבק למען נשים זה 'לשחק על קלף האישה', אני במשחק. חבריי, אם אתם דמוקרטים, מצביעים עצמאיים או רפובליקנים חכמים – במקום לתת להם לקחת אותנו אחרונה, אנו רוצים שאמריקה תתקדם לעתיד. במקום לבנות חומות אנו שוברים מחסומים".

קלינטון הדגישה כי בינה ובין ברני סנדרס ישנן יותר הסכמות מחילוקי דעות והדגישה: "אם אתם תומכים בסנדרס או בי, יש הרבה יותר ממה שמאחד אותנו מאשר מפלג בינינו. אנו מסכימים כי יש לצמצם את הפערים. אנו מסכימים כי שינוי האקלים הוא סיכון שיש לטפל בו. אנו מסכימים שצריך להגן על זכויות ההצבעה, הנשים, הלהט"ב וזכויות האדם. בבחירות האלה אנו צריכים לעמוד יחד ולעבוד קשה מול אלה המאיימים על הזכויות האלה".

הילרי קלינטון בנאום ניצחון בפנסילבניה, אפריל 2016. רויטרס
"אני וסנדרס חולקים עמדות משותפות רבות". קלינטון בנאום הניצחון, הלילה/רויטרס

04:20 - ברני סנדרס ניצח בחירות המקדימות ברוד איילנד

המועמד לייצוג המפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס ניצח בבחירות המקדימות שנערכו ברוד אילנד - כך דיווחו הלילה (רביעי) כלי תקשורת במדינה. לפי תוצאות ראשונות, סנדרס זכה ב-56% מהקולות, בעוד קלינטון זכתה ב-42% בלבד. מוקדם יותר דווח כי קלינטון זכתה בבחירות המקדימות במרילנד, בדלאוור ובפנסילבניה.

03:59 - המרוץ הדמוקרטי: תוצאות צמודות בקונטיקט

תוצאות ראשונות מהבחירות המקדימות בקונטיקט מעלות כי ישנו מרוץ צמוד בין הילרי קלינטון לברני סנדרס. מספירת אחוזים בודדים מהקולות עולה כי סנדרס זוכה ב-50% תמיכה, בעוד קלינטון זוכה ב-48%.

03:50 - קלינטון ניצחה בבחירות המקדימות בפנסילבניה

קלינטון ניצחה בבחירות המקדימות שנערכו במדינת פנסילבניה - כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית. לפי תוצאות ראשונות, קלינטון זכתה ב-59% מהקולות, בעוד סנדרס גרף 40% בלבד. המדינה מעניקה את מספר הצירים הגבוה ביותר בסב הנוכחי - 189, שיתחלקו בין המועמדים באופן יחסי. מוקדם יותר דווח כי קלינטון זכתה בפרימריז במרילנד ובדלאוור.

ברני סנדרס בנאום לאחר תבוסה בשלוש מדינות בבחירות המקדימות, אפריל 2016. רויטרס
סנדרס בנאום לאחר שהובס בארבע מדינות הלילה/רויטרס

03:40 - הילרי קלינטון ניצחה בבחירות המקדימות בדלאוור

הילרי קלינטון זכתה ברוב הקולות במדינת דלאוור - כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית. לפי תוצאות ראשונות, קלינטון זכתה ב-60% תמיכה במדינה, בעוד סנדרס זכה ב-39% בלבד.

03:35 - דונלד טראמפ ניצח בבחירות המקדימות בדלאוור

דונלד טראמפ ניצח בבחירות המקדימות שנערכו בדלאוור - כך חוזה מדגם של רשת CNN האמריקנית. המדינה מעניקה 16 צירים, שיתחלקו בין המועמדים. מתוצאות ראשונות עולה כי טראמפ זכה ב-61%, בעוד ג'ון קייסיק זכה ב-21% וקרוז זכה ב-16% בלבד.

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, פנסילבניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
הביס את מתחריו ברוד איילנד. טראמפ בפנסילבניה, שלשום/רויטרס

03:32 - טראמפ ניצח בבחירות המקדימות ברוד איילנד

דונלד טראמפ ניצח בבחירות המקדימות שנערכו ברוד איילנד - כך חוזה מדגם של רשת CNN האמריקנית. המדינה מעניקה 19 צירים, שיתחלקו בין המועמדים. מתוצאות ראשונות עולה כי טראמפ זכה ב-62% במדינה, בעוד ג'ון קייסיק זכה ב-26% וקרוז זכה ב-11% בלבד.

03:23 - תוצאות ראשונות: דונלד טראמפ ניצח ברוד אילנד

תוצאות ראשונות בבחירות המקדימות ברוד איילנד מעלות כי דונלד טראמפ ניצח וזכה במרב הקולות. מספירת אחוזים בודדים מהקולות עולה כי טראמפ זכה ב-64% תמיכה.

03:20 - תוצאות ראשונות: קלינטון ניצחה בקונטיקט, סנדרס ברוד אילנד

תוצאות ראשונות בבחירות המקדימות בקונטיקט מעלות כי הילרי קלינטון ניצחה בבחירות המקדימות שנערכו במדינה. מספירת אחוזים בודדים מהקולות עולה כי קלינטון זכתה ב-53% תמיכה, בעוד סנדרס זכה ב-46%. תוצאות ראשונות ברוד אילנד מראות כי סנדרס ניצח במדינה וזוכה ב-61% מהקולות. קונטיקט מחלקת 55 צירים ורוד איילנד מחלקת 24 צירים, שיתחלקו באופן יחסי בין המועמדים.

03:05 - הילרי קלינטון ניצחה בבחירות המקדימות במרילנד

המועמדת לייצוג המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות, הילרי קלינטון, גברה על ברני סנדרס בבחירות המקדימות שנערכו במרילנד - כך חוזה מדגם של רשת CNN. התוצאות בארבע המדינות הנוספות שבהן נערכו בחירות מקדימות טרם התבררו. מרילנד מחלקת 95 צירים, שיתחלקו באופן יחסי בין המועמדים.

03:03 - דונלד טראמפ ניצח בבחירות המקדימות בשלוש מדינות

המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ ניצח בבחירות המקדימות שנערכו בפנסילבניה, במרילנד ובקונטיקט -כך חוזה מדגם של רשת CNN האמריקנית. בחירות מקדימות נערכו גם בדלאוור וברוד איילנד אך התוצאות טרם התבררו. שלוש המדינות מחלקות יחד 83 צירים, שיתחלקו בין המועמדים.

03:00 - נסגרו הקליפות בחמש המדינות שבהן נערכים הפריימריז

הקלפיות בכל חמש המדינות הצפון-מזרחיות - פנסילבניה, קונטיקט, דלאוור, מרילנד ורוד איילנד, שבהן נערכו היום בחירות מקדימות נסגרו בשעה זו. מדגמים ותוצאות ראשונות צפויים להתפרסם בקרוב.

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, פנסילבניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
קלינטון בפנסילבניה, שלשום/רויטרס

הניצחונות של דונלד טראמפ מגיעים בזמן שיריביו מקווים לעצור אותו באמצעות שיתוף פעולה אסטרטגי אך שברירי בסבבים הבאים של הפריימריז. עבור המובילה במרוץ הדמוקרטי, הילרי קלינטון, הניצחונות ברוב המדינות שבהן נערכות הבחירות כמעט ומאששים את מעמדה כמועמדת הדמוקרטית לנשיאות.

צוות יריבה ברני סנדרס כבר שלח מסרים סותרים לגבי המשך המרוץ. בעוד יועץ בכיר לסנאטור מוורמונט רמז כי לילה רע יגרום לסנדרס לשקול מחדש את מועמדותו, יועץ אחד הצהיר כי הוא יילחם "כל הדרך עד לוועידה".

קלינטון, שזיהתה איתותי היחלשות מצד סנדרס, בקושי מזכירה אותו במהלך אירועי הקמפיין שלה. במקום, היא מקשיחה את התקפותיה נגד טראמפ, וממתגת אותו כאיש עסקים שאינו מחובר לאמריקנים. "אם אתה רוצה להיות נשיא ארצות הברית, אתה חייב להכיר יותר את ארצות הברית", אמרה קלינטון בריאיון ל-MSNBC. "אתה לא טס במטוס גדול ונוחת איתו, נושא נאום ומעליב את כל מי שאתה יכול".

כשנשאלה אם היא צריכה לעשות יותר כדי לזכות בתמיכתו של סנדרס בבחירות הכלליות, היא ציינה את הפסדה לברק אובמה בבחירות המקדימות ב-2008. "אני לא קבעתי תנאים", טענה. "אמרתי שאתמוך בסנאטור דאז אובמה ואני מקווה שיקרה כך גם השנה".

המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, פנסילבניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
כבר לא מתייחסת לסנדרס. קלינטון בפנסילבניה/רויטרס

המרוץ הדמוקרטי הרבה יותר מוכרע מהתחרות הרפובליקנית הכאוטית, זאת אף שטראמפ מוביל במספר הצירים. איל הנדל"ן הוא היחיד במרוץ שמסוגל להשיג 1,237 הצירים הדרושים כדי לזכות במועמדות הסופית לפני הוועידה. אך הוא עשוי שלא לזכות בכולם ולתת לכינוס המפלגה ביולי להכריע.

סנאטור טד קרוז ומושל אוהיו ג'ון קייסיק מאחדים כעת כוחות כדי לגרום לזה לא לקרות. הברית הרופפת שלהם מציינת מעבר חד בייחוד לקרוז, שקרא לקייסיק לפרוש ולאורך המרוץ הצהיר כי יש לו אסטרטגיה חזקה עבור הוועידה.

המועמד הרפובליקני טד קרוז, פנסילבניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
איחד כוחות עם קייסיק. קרוז/רויטרס

קייסיק ניצח רק במדינה אחת – מולדתו – אך הוא מקווה לשכנע את הצירים בוועידה שהוא הרפובליקני היחיד שיכול להביס את קלינטון בבחירות הכלליות. במסגרת הסידור החדש בין השניים, קייסיק לא יתחרה על הקולות באינדיאנה, ויאפשר לקרוז להתחרות ראש בראש עם טראמפ בפריימריז במדינה ב-3 במאי. קרוז יעשה מהלך דומה עבור קייסיק באורגון ובניו מקסיקו.

טראמפ כינה את האסטרטגיה שלהם "פתטית". דרכו של המיליארדר מניו יורק למועמדות נותרה מפותלת. דרושים לו 58% מהצירים הנותרים כדי להגיע למספר הנחשק, והוא מקווה לניצחון גדול בפנסילבניה.

(עדכון ראשון: 23:07)

המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס, פנסילבניה, 25 באפריל 2016. רויטרס
המרוץ כמעט הוכרע עבורו. סנדרס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully