וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ אחרון: קייסיק וקרוז הכריזו על ברית נגד טראמפ

25.4.2016 / 8:05

שני יריביו של המועמד הרפובליקני המוביל ישתפו פעולה בשלוש מדינות מתוך ה-15 שטרם הצביעו, ויפנו את הדרך זה לזה כדי למנוע מהמיליארדר להשיג די צירים. טראמפ: "הם נואשים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בצעד יוצא דופן, הכריזו הלילה (שני) טד קרוז וג'ון קייסיק, יריביו של דונלד טראמפ על ראשות המפלגה הרפובליקנית, כי ישתפו פעולה בפריימריז. זאת כדי למנוע מהמיליארדר להשיג את מספר הצירים הנדרש כדי להבטיח את המועמדות מטעם המפלגה בבחירות לנשיאות ארצות הברית – 1,237 צירים.

הסנאטור מטקסס ומושל אוהיו מסרו הצהרות משותפות באותו זמן, ובהן פירטו את המהלך, הנחשב לכמעט חסר תקדים בפוליטיקה האמריקנית המודרנית. הקמפיין של קייסיק "יפנה את הדרך באינדיאנה" לטובת קרוז. בתמורה, קרוז "יפנה את הדרך" לקייסיק באורגון ובניו מקסיקו.

ההסכם לא נוגע לחמש המדינות שבצפון-מזרח ארצות הברית שיצביעו ביום שלישי הקרוב, ששם טראמפ צפוי לרשום הישגים נוספים. קייסיק וקרוז כבר מביטים לעבר אינדיאנה, ששם יתקיימו הבחירות ב-3 במאי. ואולם, השינוי האסטרטגי יעניק למתנגדיו הנואשים של איל הנדל"ן שביב של תקווה במאבקם הארוך והמסתכל לעצירת עלייתו.

לקריאה נוספת בנושא
התורם הגדול של הרפובליקנים: "ייתכן שקלינטון תהיה טובה יותר"
יכול להיות שזה נגמר? הניצחונות של טראמפ וקלינטון עשויים להכריע את המרוץ

ג'ון קיסייק וטד קרוז בעימות רפובליקני, מרץ 2016. AP
ישתפו פעולה. קייסיק וקרוז בעימות רפובליקני בחודש שעבר/AP

"אם דונלד טראמפ יופיע על הפתק בנובמבר יהיה זה אסון עבור הרפובליקנים", אמר מנהל הקמפיין של קרוז, ג'ף רוי, בהודעה שבה הוכרז על התכנית החדשה. "לא רק שטראמפ יובס על ידי קלינטון או סנדרס, מועמדתו תחזיר את המפלגה עשרות שנים אחורה". המנהל האסטרטגי של קייסיק, ג'ון וויבר, הוסיף: "המטרה שלנו היא להגיע לוועידה פתוחה בקליבלנד, ושם אנחנו בטוחים שיופיע מועמד שיכול לאחד את המפלגה ולנצח בנובמבר".

מדובר בתפנית גדולה עבור קרוז, שעד כה התנגד נחרצות לתאם את הפעולות לעצירת טראמפ. עם זאת, הברית עם קייסיק נכונה רק לאינדיאנה, לאורגון ולניו מקסיקו – שלוש מתוך 15 המדינות שטרם הצביעו בפריימריז הרפובליקניים, כך שלא נותר להם זמן ויכולת רבים לעצור את המיליארדר. טראמפ, מצדו, לגלג על המהלך: "וואו, הרגע הוכרז שטד השקרן וקייסיק הולכים לשתף פעולה במטרה למנוע ממני את המועמדות הרפובליקנית. ייאוש!".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דונלד טראמפ מצביע בפריימריז בניו יורק. רויטרס
הרעיונות שלו "מזכירים את גרמניה הנאצית". טראמפ/רויטרס

אתמול הודיע המיליארדר צ'רלס קוך, שנוהג לתרום יחד עם אחיו דייוויד הון עתק למועמד הרפובליקני המועדף עליו בכל קמפיין בחירות אמריקני, כי הוא שוקל להעניק הפעם את המימון דווקא להילרי קלינטון הדמוקרטית. מדובר בצעד יוצא דופן מצדם של האחים קוך, הן משום שלא מצאו שום מועמד רפובליקני לתרום לו, והן משום שבחרו במתמודדת מהמחנה היריב. בריאיון לרשת ABC הסביר קוך כי הרעיונות של טראמפ "מזכירים את גרמניה הנאצית", וכי יריביו קרוז וקייסיק הם "מודל נורא לחיקוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully