וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התורם הגדול של הרפובליקנים: "ייתכן שקלינטון תהיה טובה יותר"

המיליארדר צ'רלס קוך אמר כי ככל הנראה לא יממן אף רפובליקני מאחר שהם "מודל נורא לחיקוי", וכי הוא מאמין שמעשיה של המתמודדת הדמוקרטית יהיו שונים מהצהרותיה. על טראמפ: "רעיונותיו מזכירים את גרמניה הנאצית"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(טראמפ וקלינטון ניצחו בפער את הבחירות המקדימות בניו יורק)

המיליארדר צ'רלס קוך, שתורם מדי קמפיין בחירות אמריקני הון עתק למועמד הרפובליקני המועדף עליו יחד עם אחיו דייוויד, הודיע אתמול (ראשון) בריאיון לרשת ABC כי הוא שוקל להעניק הפעם את המימון דווקא להילרי קלינטון הדמוקרטית. מדובר בצעד יוצא דופן מצדם של האחים קוך, הן משום שלא מצאו אף מועמד רפובליקני לתרום לו, והן משום שבחרו במתמודדת מהמחנה היריב.

הוא התייחס למועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ, ואמר שהרעיונות של "מזכירים את גרמניה הנאצית", בהתייחס להצעה של טראמפ לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית, מה שהפך בהמשך לרעיון לבצע מעקב אחריהם. "זה מפלצתי מאוד", הוסיף קוך.

עוד בנושא:
יכול להיות שזה נגמר? הניצחונות של טראמפ וקלינטון עשויים להכריע את המרוץ
צפו: המערכון הגזעני שסיבך את קלינטון וראש עיריית ניו יורק

הילרי קלינטון בנאום הניצחון בפריימריז בניו יורק. 20 באפריל 2016.. רויטרס
"זה אפשרי". קלינטון אחרי הניצחון בניו יורק/רויטרס

בראיון אמר קוך כי טראמפ, טד קרוז וג'ון קייסיק, המתמודדים הרפובליקנים, הם "מודל נורא לחיקוי". הוא רמז כי בפועל קלינטון מזכירה יותר דווקא את יריביה ואמר שהוא "מאמין שמעשיה יהיו שונים למדי מהצהרותיה", וכי על מנת לממן מועמד רפובליקני, הוא יצטרך לשער את אותו הדבר לגביהם. לשאלת המראיין אם "קלינטון תהיה טובה יותר מעוד רפובליקני", אמר קוך ש"זה אפשרי".

כשנימק את הקושי בבחירת מועמד רפובליקני, אמר: "הנה הבעיות: אתה צריך להיות כמו רונלד רייגן ולהתחרות על הפיכת המדינה למקום טוב יותר, מאשר על הרס היריבים שלך. הם לא עושים את זה. המסר שהם שולחים למדינה הוא המתקפות האישיות שבהם אדם אחד עומד נגד האחר".

דונלד טראמפ באירוע בחירות במדינת ניו יורק, ארצות הברית, 18 באפריל 2016. רויטרס
"המסר שהם שולחים למדינה הוא מתקפות האישיות". טראמפ באירוע הבחירות בניו יורק/רויטרס

הדברים החריגים של קוך מגיעים יומיים לפני בחירות מקדימות לשתי המפלגות בחמש מדינות – קונטיקט, דלוור, מרילנד, פנסילבניה ורוד איילנד. בשבוע שעבר הגיעה מערכת הבחירות המקדימות במרוץ לאחת מנקודות השיא שלה, עם הפריימריז בניו יורק. טראמפ וקלינטון הוכרזו כמנצחים הגדולים של הלילה, והצליחו למנוע מהיריבים הישג משמעותי.

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully