וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאי אוסטרלי הצית נהר - כדי להוכיח שהוא מזוהם. צפו

חבר הפלרמנט מטעם "הירוקים" פרסם סרטון שבו הוא נראה מצית את מי נהר קונדמיין שבמזרח המדינה, על מנת להראות כי יש בו ריכוז גבוה של גז מתאן, מקידוחים שנעשים באזור. "הדבר הכי מטורף שראיתי"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ג'רמי בקינגהם, חבר הפרלמנט האוסטרלי מטעם מפלגת הירוקים, ביקש להוכיח לאזרחים את הסכנה שבקידוחי שבירה הידראולית – "פראקינג" – להפקת שמן ונפט. בסרטון שפרסם בסוף השבוע בדף הפייסבוק הרשמי שלו, נראה בקינגהם מצית את מי נהר קונדמיין, שבדרום-מערב קווינסלנד, במזרח אוסטרליה.

"לפעמים תמונה שווה אלף מילים. הסתכלו על זה!", קרא בקינגהם, בעוד מי הנהר נראים עולים באש. הוא הסביר כי בעקבות קידוחי הגז הטבעי באזור, כמות גדולה של מתאן חדרה למים. "לא רק שהוא מזהם את הנהר ואת האוויר, אלא שמתאן לוכד חום באופן חזק מאוד", הוסיף בקינגהם. "הקידוחים הם במרחק של קילומטר מכאן, זה לא יאמן! הדבר הכי מטורף שראיתי".

עוד בוואלה! NEWS:
מתקרב להקפת העולם: המטוס הסולארי "עשה את אמריקה"
נפאל מציינת שנה לרעש הקטלני - אך מיליונים עדיין ללא קורת גג
תיעוד: פוצצה את המיטות של בניה - כי הסתובבו "עם חברים מסוממים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מ-70 אלף שיתופים. בקינגהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "זה העתיד של אוסטרליה אם לא נעצור את חברות הקידוחים, שרוצות להתפשט על פני כל חלקי המדינה, ולעשות את זה לקהילה שלכם ולסביבה שלכם. זה לא יעלה על הדעת. רק מפלגת הירוקים חושבת שזה מטורף לחלוטין!". הסרטון זכה ליותר מ-2.5 מיליון צפיות וליותר מ-70 אלף שיתופים בפייסבוק.

לטענת חברת האנרגיה CSIRO, הקידוחים באזור לא אחראים לסדקים בסלעים שגרמו לגז המתאן לחדור למי הנהר. דמיאן בארט, מנהל המחקר של החברה, מסר לרשת "גרדיאן" באוסטרליה כי "אין זה סביר" שהקידוחים באזור גרמו לכך, וטען כי מדובר בסדקים טבעיים בסלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully