וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל מציינת שנה לרעש הקטלני - אך מיליונים עדיין ללא קורת גג

24.4.2016 / 11:15

שנה אחרי הרעש הקטלני שהביא למותם של כ-9,000 איש, התכנסו נציגי הממשלה, דיפלומטים ותושבים בבירה קטמנדו והניחו זר לזכרם. ואולם, מאמצי השיקום מתעכבים ובתים רבים לא שוקמו. "לא אשכח את היום הזה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(תיעוד של ההרס בנפאל אחרי רעידת האדמה)

נציגי ממשלה, דיפלומטים ותושבים התכנסו היום (ראשון) בקטמנדו, בירת נפאל, בסמוך לשרידי המגדל ההיסטורי שקרס ברעידת האדמה כדי לציין את יום השנה הראשון לרעש הקטלני שהוביל למותם של אלפי בני אדם. ראש הממשלה קאדה פרסאד אולי הניח זר בחורבות מגדל דהרהארה שבמרכז הבירה. המבנה התמוטט ב-25 באפריל אשתקד ו-132 איש נהרגו בעקבות זאת.

"איבדתי חבר שעבד בגג המגדל באותו יום. אני מקווה שהוא והאחרים נמצאים במקום טוב", אמר ראם שרסת'ה. הוא סיפר כי הוא יצא מהמקום כמה דקות לפני רעידת האדמה וכך ניצל. מדהאב ניופאן, שמנהל חנות בסמוך למגדל, היה עד להתמוטטותו. הוא חזר למקום עם פרחים ונרות. "היו שם אנשים רבים באותו היום. לעולם לא אצליח לשכוח אותו", אמר.

נזירים בודהיסטים התאספו אף הם במקום כדי להתפלל לזכרם של כ-9,000 האנשים שאיבדו את חייהם ברעידת האמה וברעשי המשנה שהתרחשו בעקבותיה. המדינה שבהרי ההימלאיה נתונה לביקורת חריפה בשל העיכוב בתהליכי השיקום של כמיליון בתים, למרות סיוע שהוענק לה מצד מדינות ומוסדות זרים בסך 4.1 מיליארד דולר. מיליוני תושבים נותרו עדיין ללא קורת גג.

קבוצה קטנה של כ-20 מפגינים, לבושים בבגדים שחורים, יצאו לרחובות וקראו קריאות נגד הקצב האיטי של תהליכי השיקום. המשטרה החרימה במהירות את השלט שלהם, אך אפשרה להם להמשיך במחאה נגד הממשלה.

לקריאה נוספת על רעידת האדמה
כך גרמה רעידת האדמה הקטלנית בנפאל לפיוס לאומי
האו"ם: עלייה בסחר בילדים בנפאל לאחר רעידת האדמה

ראש ממשלת נפאל קאדה פרסאד אולי מניח זר במגדל ההיסטורי שהתמוטט בלב קטמנדו ביום השנה לרעידת האדמה, 24 באפריל 2016. רויטרס
ראש ממשלת נפאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully