וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: עלייה בסחר בילדים בנפאל לאחר רעידת האדמה

ארגון האו"ם למען ילדים מתריע על עלייה משמעותית בניצול ילדים מאז האסון שפקד את המדינה לפני כחודשיים. "התנאים המידרדרים ואובדן הפרנסה מקלים על סוחרי הילדים לשכנע הורים למסור להם את ילדיהם"

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד: רגעי האימה ברעש בנפאל)

כחודשיים לאחר רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את המדינה, נפאל עדיין מתמודדת עם תוצאותיה ההרסניות - ולא רק על פני השטח. לצד הצלקות הפיזיות, הביא האסון להתגברותן של כמה תופעות מכוערות הרווחות במדינה, בהן תופעת הסחר בילדים. רק אתמול (שישי) הודיע יוניסף, ארגון האו"ם למען ילדים, כי הצליח לשחרר לפחות 245 ילדים מידיהם של סוחרים, לאחר שהיו מיועדים להימכר למטרות שונות.

"התנאים המידרדרים ואובדן הפרנסה מקלים על סוחרי הילדים לשכנע את ההורים למסור להם את ילדיהם, בהבטחות שווא לעתיד טוב יותר בשבילם", הסביר טומו הוזומי, עובד יוניסף בנפאל. "הסוחרים מבטיחים חינוך, ארוחות ועתיד טוב. אבל המציאות היא שרבים מהילדים האלה חווים התעללות, ניצול ואיומים".

עוד בעולם:
מכת המוות של אל-קאעדה
ויקיליקס: סטודנטים סעודים נחשפו לתדרוכים בשגרירות ישראל בארה"ב
מרוקו: 4 חודשי מאסר לשני גברים שהתנשקו בפומבי

רעידת האדמה בנפאל – חודש אחרי, מאי 2015. רויטרס
12 אלף ילדים נפאלים נמכרים ומועברים להודו מדי שנה. נשים נושאות רכוש בכפר הסמוך למוקד הרעידה, בחודש שעבר/רויטרס

על פי נתוני יוניסף, כ-12 אלף ילדים נפאלים נמכרים ומועברים להודו מדי שנה לעבודות פרך. תופעה בעייתית נוספת, הנפוצה בעיקר בערים קטמנדו ופוקרה, היא שליחת ילדים לבתי יתומים ללא צורך. זה התחיל באמצע שנות ה-90, עם פרוץ מלחמת האזרחים במדינה, אז הבטיחו בתי היתומים לאותם ילדים חינוך והגנה. לפני רעידת האדמה כ-15 אלף ילדים חיו בבתי מחסה לא מפוקחים, ונמצאו בסכנת "אימוץ" לא חוקי, התעללות וניצול. ל-85% מהילדים בבתי היתומים האלה יש לפחות הורה אחד בחיים - כך נמסר מהארגון.

ביוניסף מזהירים מפני תופעה נוספת: משפחות מהמערב שמעוניינות לאמץ ילדים נפאליים מבתי יתומים, או להתנדב בהם. "במקרים מסוימים, ילדים מופרדים ממשפחותיהם ונמסרים לבתי היתומים, כדי שימשכו משפחות מאמצות, מתנדבים ותרומות", סיפר הוזומי. "למתנדבים יש כוונות טובות, אבל הם לא מודעים לכך שהם עלולים לגרום נזק לילדים. בנוסף, לא מתבצעות בדיקות רקע למתנדבים, שעלולים להיות גם עברייני מין".

בעקבות זאת החליטה ממשלת נפאל לאסור אימוץ ילדים על ידי משפחות מחוץ למדינה וכמו כן אסרה על תנועת ילדים בין המחוזות בנפאל ללא הוריהם. צעד זה נועד למנוע מילדים שהוריהם בחיים להגיע לבתי יתומים. בנוסף, הושעה רישום יתומים חדשים ונאסר על בתי היתומים לקלוט ילדים חדשים ללא אישור מיוחד מהממשלה.

האתגר האמיתי – שיקום הילדים והצלת חיים

מאז רעידת האדמה, שגבתה את חייהם של יותר מ-5,000 בני אדם, ביוניסף משקיעים מאמצים אדירים בהצלת חיים של ילדים והשבתם למסלולם התקין. הארגון מסייע למשטרה המקומית ולארגונים נוספים להילחם בסחר בילדים, על ידי הקמת נקודות בידוק בדרכים ובמעברי הגבול והקמת בתי מחסה לילדים שסוכלה הברחתם.

יוניסף מובילה גם את המאמצים להעלאת המודעות לסחר בילדים בקרב תושבי נפאל, גורמים ממשלתיים וחברות זרות. כך, לדוגמה, 25 חברות התעופה הבינלאומיות הפועלות כיום בנפאל מוודאות שילד שעולה על טיסה מלווה באפוטרופוס החוקי שלו. בנוסף, יוניסף הקימה 141 מרכזים בטוחים, בהם כ-14 אלף ילדים יכולים להתאושש מהנזק הנפשי והגופני שנגרם להם ברעידת האדמה.

"רעידת האדמה הרסה את בתיהם וחייהם של אלפים רבים של ילדים", אמר מנכ"ל יוניסף ישראל, ג'וני קליין. "מדינת ישראל ידעה לשלוח צוותי חילוץ, אולם האתגר האמיתי הוא כעת – שיקום הילדים והצלת חיים. זו השעה שאנחנו צריכים להתגייס ולסייע למי שנפגע בצורה הקשה ביותר. זו חובתנו המוסרית כיהודים וכישראלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully