וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרב להקפת העולם: המטוס הסולארי "עשה את אמריקה"

ה-"Solar Impulse", שממלא את הסוללות שלו מקרני השמש, נחת בקליפורניה אחרי שהשלים את מסעו בן השלוש ימים בשמי האוקיינוס השקט. התחנה הבאה - העיר ניו יורק

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המטוס מבוסס האנרגיה הסולארית "Solar Impulse" השלים היום (ראשון) את טיסתו בשמי האוקיינוס השקט שנמשכה שלושה ימים. הוא המריא מעל גשר הזהב בסן פרנסיסקו ביום שבת לקראת נחיתתו בקליפורניה. המטוס המריא ביום חמישי מהוואי, שם הוא עבר תיקונים בשמונת החודשים האחרונים לאחר שהסוללות שלו ניזוקו בטיסה מיפן. זה היה החלק התשיעי במסעו להקפת העולם. המטוס החל את מסעו במרץ הקודם באבו דאבי ואמור לשוב לשם בקיץ הקרוב.

"חציתי את הגשר, אני באמריקה באופן רשמי", אמר הטייס ומנהל הפרויקט ברטראן פיקאר בזמן שחלף מעל מפרץ סן פרנסיסקו. "סיימנו עם האוקיינוס השקט", הוא הכריז לפני נחיתתו במאונטיין ויו, שהתעכבה בשל רוחות עזות.

החלק האחרון במסע היה המסוכן ביותר מאחר שהוא לא כלל אתרי נחיתה במקרי חירום. אנדרה בורשברג, שותפו של פיקאר שהטיס את המטוס הניזון מקרני השמש בחלקים הקודמים, חיבק אותו עם יציאתו מתא הטייס. צמד הטייסים השוויצרים מתכוננים ליעד הבא, העיר ניו יורק. עם 17 אלף תאים המפיקים אנרגיה סולרית, המטוס משתמש בה כדי להתרומם במהלך היום ומנצל את הטענת הסוללות שלו כדי להמשיך בטיסה גם לאחר השקיעה.

המטוס הסולארי חולף בשמי סן פרנסיסקו, ארצות הברית, 24 באפריל 2016. רויטרס
המטוס הסולארי בשמי סן פרנסיסקו, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully