וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' תוקפת את הרצוג: "לא צריך להשביע את רצון הימין הקיצוני"

חברת הכנסת פרסמה בעלון מקוון התייחסות לדבריו של יו"ר המחנה הציוני על הצורך של המפלגה שלא להצטייר כ"אוהבי ערבים". "הרצוג השתמש ברטוריקה של הימין נגדנו", כתבה

צילום: אתר אשקלונט, עריכה: מתן חדד

(יצחק הרצוג באירוע הרמת כוסית של מפלגתו באשקלון, השבוע)

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) פרסמה הלילה (שישי) התייחסות ישירה לדבריו של יו"ר מפלגתה וראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, מוקדם יותר השבוע בעניין הצורך שלא להצטייר כ"אוהבי ערבים". בפתח דבריה, שפורסמו בעלון מקוון שהפיצה לתומכיה, כתבה יחימוביץ' כי היא משתדלת לשקול היטב את מילותיה, אך בעיניה דבריו של הרצוג דורשים התייחסות ואינם "עוד איזו מהומה פוליטית סתמית".

"זו התבטאות אומללה, שהיא חציית גבול ואימוץ רטוריקה שהיא זרה לדרכנו", כתבה יחימוביץ'. "הרי מה מטיח בנו הימין כקללה? שאנחנו 'אוהבי ערבים'. אין לנו אלא לבוז ל'קללה' הזאת, בוודאי שלא לאמץ אותה אל חיקינו ובוודאי שלא להתגונן מפני גזענים. הצגתה של 'אהבת ערבים' כהיפך של הציונות, היא שוב שימוש ברטוריקה של הימין נגדנו, והשלמה, כל כך מעציבה, עם הקביעה המופרכת שחתירה לשוויון ולשלום ומאבק בגזענות הם ההיפך מהציונות".

בהמשך כתבה יחימוביץ' כי "לעולם לא נשביע את רצונו של הימין הקיצוני ואין לנו שום עניין להשביע את רצונו. בטח לא להוכיח לו שאנחנו 'לא אוהבי ערבים'. אנחנו אוהבי אדם, מאמינים בשוויון זכויות ללא הבדל גזע, דת ומין, חותרים לשלום, מגנים על המדינה מפני אויביה מבחוץ, ונאבקים ברוחות רעות ובתהליכים הרסניים בתוכה".

עוד בוואלה! NEWS:
48 פצועים בתאונה בחיפה: "הנהג נסע מהר וגבה כסף במהלך הנסיעה"
הפיתוח הישראלי שהציל את הטנק הטורקי ממתקפת טילים של דאעש
בת 22 טבעה למוות בחוף הים באשדוד; חשד: נכנסה למים שתויה

יחימוביץ והרצוג בישיבת  סיעת העבודה, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
"התבטאות אומללה". הרצוג ויחימוביץ' בישיבת סיעה, 2013/נועם מושקוביץ

אתמול התיחסה יחימוביץ' באופן עקיף לסוגיה, וכתבה בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה, בהתייחסה להפגנה שנערכה השבוע למען החייל אלאור אזריה המואשם בהריגת המחבל מחברון, "האם כעת יותר ברור למה כה פסול להתרפס בפני הגזענים שונאי צה"ל והמדינה האלה, ולהסביר להם בדחילו ורחימו שחלילה איננו 'אוהבי ערבים'? כמה שגוי לבסס את הגדרת זהותנו הערכית על בסיס ה'קללות' שהם מטיחים בנו?".

חברי כנסת נוספים מהמחנה הציוני התייחסו בימים האחרונים לדבריו של הרצוג והתנערו מהם. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ביום רביעי השבוע, אמר ח"כ אראל מרגלית, הנחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של הרצוג בתוך המפלגה, כי הוא "מעריך את הרצוג, אך זו אמירה שמוטב שלא הייתה נאמרת". חברו של מרגלית לסיעה, ח"כ זוהיר בהלול, אמר כי מדובר ב"רגע אומלל ועצוב" במפלגה, וכי האמירה פגעה בחמישית מאוכלוסיית ישראל. "חבל שהאיש הזה, שיצר לא מעט סטנדרטים, ושאיתו נסקה המפלגה מ-14 מנדטים ל-25, מנסה לקרוץ למתלהמים בימין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully