וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' יצאה נגד דברי הרצוג: "פסול להתרפס בפני גזענים"

חברת הכנסת הצטרפה לחבריה לסיעה שיצאו נגד התבטאות יו"ר האופוזיציה, שלפיה על מפלגתו לא לתת תחושה של "אוהבי ערבים": "האם זה ברור כמה שגוי לבסס את זהותנו על 'קללות' שמטיחים בנו?"

צילום: אתר אשקלונט, עריכה: מתן חדד

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) התייחסה הבוקר (חמישי) בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה לדבריו של יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שלפיהם על מפלגתו להפסיק לתת תחושה שחבריה "אוהבי ערבים". בפוסט שפרסמה התייחסה יחימוביץ' להפגנה שנערכה השבוע למען החייל אלאור אזריה המואשם בהרג המחבל בחברון, וכתבה בו כי "פסול להתרפס בפני הגזענים שונאי צה"ל והמדינה".

יחימוביץ' התייחסה להערה שפרסם שר הביטחון משה יעלון בחשבון הטוויטר שלו, ובה תיקן את המפגינים שכינו אותו "ב?ו?ג?י" בהפגנה. לדבריה, היא הציגה את ההערה "קרת הרוח" של יעלון למען אלו "שעוד קנו את השקר השקוף, שהפגנת הגועל דלת המשתתפים בכיכר הייתה ההפגנה למען צה"ל".

לאחר מכן, הציגה יחימוביץ' את השאלה: "האם כעת יותר ברור למה כה פסול להתרפס בפני הגזענים שונאי צה"ל והמדינה האלה, ולהסביר להם בדחילו ורחימו שחלילה איננו 'אוהבי ערבים'?". בהתייחסות ברורה לדבריו של הרצוג, הוסיפה ושאלה: "כמה שגוי לבסס את הגדרת זהותנו הערכית על בסיס ה'קללות' שהם מטיחים בנו?".

לקריאה נוספת:
הרצוג: "רוצים שאעדיף את הפלסטינים?"; בנט: "לא שונאים ערבים"
"הימין גידל פסיכופטים": הסרטון הלוחמני של ח"כ מרגלית. צפו
כבל: "הרצוג לא ימתין ליחימוביץ' - אם ייאלץ לעשות מעשה"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. ראובן קסטרו
"שגוי לבסס את הגדרת זהותנו על הקללות שמטיחים בנו". יחימוביץ'/ראובן קסטרו

הפוסט שהעלתה יחימוביץ':

יו"ר המחנה הציוני אמר את הדברים במהלך שיחה עם פעילים באשקלון, שבפניהם טען כי מפלגתו צריכה "לשנות את מצב המדינה מבלי לתת תחושה שאנחנו אוהבי ערבים". בדבריו התייחס לסקרים שמהם עולה כי מפלגת יש עתיד צוברת קולות על חשבון המחנה הציוני, והוא הוסיף כי בארץ יש "מרכז גדול" וכי פער העמדות בינו לבין שר הביטחון מהליכוד משה יעלון הוא "קטן יחסית".

"לפיד לוקח לנו היום יותר קולות כי בין היתר הוא נע יותר ימינה מאיתנו בתודעה הלאומית. מה זה ימין? אנחנו לא נהיה ימין", הסביר הרצוג, אך הוסיף כי הוא ומפלגתו צריכים להבין כיצד להיכנס ללבבות הציבור. "איך לעשות שיאמינו שבידינו לא רק הניסיון אלא גם היכולת לשנות את מצב המדינה, מבלי להפקיר את ביטחון ישראל חלילה או מבלי לתת תחושה, שאני נתקל בה בפגישות אינספור עם הציבור הישראלי, שאנחנו אוהבי ערבים", אמר.

יצחק הרצוג בועידת מפלגת העבודה במכון למחקרי ביטחון לאומי. ניב אהרונסון
ספג ביקורות מחברי סיעה נוספים בימים האחרונים. הרצוג/ניב אהרונסון

חברים נוספים מסיעתו של הרצוג הגיבו לדבריו והתנערו מהם. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר אתמול ח"כ אראל מרגלית, הנחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של הרצוג בתוך המפלגה, כי הוא "מעריך את הרצוג, אך זו אמירה שמוטב שלא הייתה נאמרת". לדבריו, "העבודה היא מפלגה מאוד מקובלת במגזר הערבי, הם חלק מהמשפחה. בואו נפסיק להגיב לימין ונערוך שיח משלנו. נתניהו הכניס אותנו לבונקר כלכלי, מנטלי וביטחוני. בואו נצא מהבונקר למתקפה. אנחנו צריכים לקחת את המדינה מהימין הקיצוני, גם עם הימין המתון".

חברו של מרגלית לסיעה, ח"כ זוהיר בהלול, אמר כי מדובר ב"רגע אומלל ועצוב" במפלגה, וכי האמירה פגעה בחמישית מאוכלוסיית ישראל. "חבל שהאיש הזה, שיצר לא מעט סטנדרטים, ושאיתו נסקה המפלגה מ-14 מנדטים ל-25, מנסה לקרוץ למתלהמים בימין", אמר ח"כ בהלול בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "אני אמור להבליג ולהשתחוות כדי שידרכו עליי? אני אמור לשכוח שאני ערבי?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully