וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "רוצים שאעדיף את הפלסטינים?"; בנט: "לא שונאים ערבים"

יו"ר המחנה הציוני הבהיר כי הוא לא חוזר בו מאמירתו אמש, כי "צריך לשנות את מצב המדינה מבלי לתת תחושה שאנחנו אוהבי ערבים", שהשמיע בפני פעיליו. "יש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי", אמר. ח"כ עודה: "הרצוג הפך לחקיין זול וחיוור של נתניהו"

צילום: אתר אשקלונט, עריכה: מתן חדד

יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, חבר הכנסת יצחק הרצוג, ממשיך לספק התבטאויות שנויות במחלוקת, לאחר שאתמול (שלישי) אמר לפעילי מפלגתו כי "צריך להפסיק לתת תחושה שאנחנו אוהבי ערבים". הבוקר הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "שמעתי שיש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי. אם הם רוצים שיו"ר המחנה הציוני יעדיף אינטרסים של הפלסטינים, יש לי מסר בשבילכם: שייחשבו מסלול מחדש".

הרצוג אמר אתמול את דבריו בכנס הרמת כוסית לחג עם פעילים באשקלון. הוא הוסיף כי יש "מרכז גדול", והודה כי פער העמדות בינו לבין שר הביטחון משה יעלון הוא "קטן יחסית".

יו"ר המחנה הציוני התייחס בדבריו לסקרים שמהם עולה כי מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד צוברת קולות על חשבון המחנה הציוני. "לפיד לוקח לנו היום יותר קולות כי בין היתר הוא נע יותר ימינה מאיתנו בתודעה הלאומית. מה זה ימין? אנחנו לא נהיה ימין". עם זאת הסביר כי הוא ומפלגתו צריכים להבין כיצד להיכנס ללבבות הציבור. "איך לעשות שיאמינו שבידינו לא רק הניסיון אלא גם היכולת לשנות את מצב המדינה מבלי להפקיר את ביטחון ישראל חלילה או מבלי לתת תחושה, שאני נתקל בה בפגישות אינספור עם הציבור הישראלי, שאנחנו אוהבי ערבים".

לקריאה נוספת:
"הימין גידל פסיכופטים": הסרטון הלוחמני של ח"כ מרגלית. צפו
ח"כ מיכאלי על חקירת הרצוג: "טוב שהעניין נבדק, אני רגועה"
ביידן: "קיים תסכול רב בארצות הברית מהממשלה הישראלית"

הרצוג בנאום לתומכי המחנה הציוני. ספק 500
"יש כמה שלא מרוצים מהגישה הציונית שלי". הרצוג בהרמת כוסית באשקלון, אמש/ספק 500

שר החינוך נפתלי בנט הגיב לדבריו של הרצוג מאתמול וצייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי דבריו כלפי הערבים אינם במקום. "ערביי ישראל מהווים כ-20% מהאוכלוסיה. הם אינם נוהרים ואיננו שונאים אותם", עקץ גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דבריו ביום הבחירות. "הם אזרחים שווי זכויות ואני שר החינוך שלהם. ודי נמאס לחזור על זה".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה הגיב על ההתבטאות של הרצוג ואמר כי "אינו רלוונטי ואינו מנהיג", וכי היה עליו להתפטר מראשות האופוזיציה מזמן. "הרצוג הפך את עצמו לחקיין זול וחיוור של נתניהו. דווקא בימים קשים כאלה, אנו חייבים להציג אלטרנטיבה אמתית ואמיצה לשלטון השנאה של נתניהו והימין", אמר ח"כ עודה, "אלטרנטיבה של פתרון של שלום צודק, של שוויון ודמוקרטיה ושל מאבק משותף על העתיד של כולנו".

ח"כ טלב אבו עראר (הרשימה המשותפת) אמר בתגובה כי דבריו של ח"כ מייצגים את המגמה הישראלית החדשה - מי שיותר קיצוני נגד ערבים הוא האהוד. "תחרות השנאה כלפי הערבים עברה כל גבול", אמר אבו עראר. "הרצוג מתלהם ובדרך השנאה חושב שהוא יהיה ראש ממשלה. לכן הוא מחכה נתניהו ומנסה להוביל מסע הסתה חדש נגד החברה הערבית. לדבריו, על הרצוג להתנער מדבריו ולהתנצל. "אני קורא לציבור הערבי לא לתמוך במפלגות כאלו שמחפשות להרוס את עתידנו ולקעקע את קיומנו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר החינוך נפתלי בנט בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
"הם אינם נוהרים ואיננו שונאים אותם". בנט/הארץ, מוטי מילרוד

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) מסר כי ''נראה שהרצוג מתמודד לתפקיד הדובר של ראש הממשלה. "החיזור של יו''ר האופוזיציה אחר הממשלה חוצה גבולות חדשים של הסתה, שנאה וגזענות", אמרה ח"כ רוזין. "האמירה של הרצוג אינה מנהיגות, אלא אמירה פופוליסטית שנובעת ממצוקה פוליטית. אם בעיני יו''ר האופוזיציה גלגל ההצלה להנהגתו הרעועה היא הסתה, עדיף שיתפטר מתפקידו'.'

גם חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד, שהשתתף אמש בעצרת למען החייל שירה למוות במחבל המנוטרל בחברון ומואשם בהריגה, הגיב להרצוג. "בוז'י, אנחנו לא נותנים תחושה - אנחנו באמת אוהבים", צייץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully