וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

48 פצועים בתאונה בחיפה: "הנהג נסע מהר וגבה כסף במהלך הנסיעה"

22.4.2016 / 0:01

עדי זאבי, בת 15 מחיפה, שהייתה יחד עם חברותיה בדרך לבילוי בקניון כאשר אוטובוס אגד התנגש במשאית במנהרות הכרמל, סיפרה: "היה הרבה דם, פאניקה, אנשים בכו". הראל אלבז, בן 16 מהקריות: "האוטובוס היה עמוס, אנשים נפלו כמו לגו"

צילום: ערן גילווארג, אדריאן הרבשטיין, דוברות מד"א, דוברות כיבוי והצלה מחוז חוף; עריכה: מתן חדד

"היה שם הרבה דם, הרבה פאניקה, אנשים בכו" – כך סיפרה אמש (חמישי) עדי זאבי, תושבת חיפה בת 15, שהייתה באוטובוס אגד בקו 101, שהתנגש במשאית במנהרות הכרמל בחיפה. "אני מרגישה די טוב", הוסיפה. "קצת קשה, קצת הלם אבל יהיה בסדר. ישבתי כמה שורות מאחורי הנהג ובאמת יצאתי בנס".

לדברי הנערה, שהייתה בדרכה לגרנד קניון בעיר, המצב באוטובוס היה "די קשה. הנהג היה לכוד בין שני כיסאות, היו זכוכיות שבורות. אני עוד קצת מבולבלת. הייתי עם חברה והיא נקעה את היד, אבל יהיה בסדר". זאבי הוסיפה כי לא תמשיך לנסוע באוטובוס שעובר במנהרות הכרמל. "ממש לא, לא במנהרות", הבהירה.

עוד בוואלה! NEWS:
בתוך פחות משעה: שני הרוגים בתאונות דרכים בבקעת הירדן ובצפון
חשד: קטין שעובד בשטיפת מכוניות דרס למוות בת 3 בביתר עילית
כך תימנעו מפקקים בכבישים ברחבי הארץ בדרך לארוחות החג

עדי זאבי, פצועה בתאונת הדרכים במנהרות הכרמל, חיפה. אפריל 2016. אדריאן הרבשטיין
"הייתי עם חברה והיא נקעה את היד, אבל יהיה בסדר". זאבי, הערב בבית החולים רמב"ם/אדריאן הרבשטיין
תאונת דרכים במנהרות הכרמל, חיפה. אפריל 2016. ערן גילווארג
"הנהג היה לכוד בין שני כיסאות". האוטובוס בזירת התאונה, הערב/ערן גילווארג

"האוטובוס היה עמוס בנוסעים, אנשים נפלו אחד על השני כמו לגו", סיפר הראל אלבז, תושב קריית ביאליק בן 16. 48 בני אדם נפצעו, בהם צעירה כבת 20 באורח אנוש, שישה באורח קשה, שבעה בינוני ו-34 קל. האוטובוס שנפגע יצא בשעה 19:50 מכיוון חוף הכרמל לתחנה מרכזית המפרץ, ובעקבות התאונה נסגרו המנהרות לתנועה, אך כבר נפתחו באופן חלקי.

מחקירה ראשונית עולה כי נהג האוטובוס סטה מנתיבו מסיבה לא ברורה. מעורבות המשאית בתאונה נבדקת. נוסעים רבים טענו כי הנהג גבה כסף תוך כדי נסיעה, וכי הוא נסע במהירות מופרזת.

ארז גלר, פרמדיק מד"א שהוזעק למקום, סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד. ראינו אוטובוס מעוך ובסמוך אליו משאית. במקום שכבו פצועים עם פציעות קשות, חלקם בתוך האוטובוס. ערכנו מיון ראשוני והתחלנו להעניק טיפול רפואי לפצועים".

תאונת דרכים במנהרות הכרמל, חיפה. אפריל 2016. כיבוי והצלה חוף, אתר רשמי
"הנהג היה לכוד בין שני כיסאות". זירת התאונה, הערב/אתר רשמי, כיבוי והצלה חוף

נפתלי רוטנברג, מנהל סניפי כרמל באיחוד הצלה, הוסיף: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירת תאונה קשה עם מעורבות אוטובוס שהתנגש בקיר ומשאית. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני ליותר מ-20 נפגעים במצב קשה, בינוני וקל. חלק מהנפגעים היו לכודים באוטובוס שהתנגש בקיר המנהרה וחולצו על ידי צוותי כיבוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", אוטובוסים מהווים כחצי אחוז מסך כלי הרכב על הכבישים בישראל, אבל מעורבים ב-4.5% מתאונות הדרכים הקשות וקטלניות. בסך הכול, כמאה בני אדם בממוצע נהרגים בכל שנה בתאונות דרכים של כלי רכב כבדים - אוטובוסים ומשאיות. שמואל אבואב, מנכ"ל העמותה, אמר כי "משרד התחבורה חייב לרכז מאמצים כדי לצמצם את מעורבותם הגבוהה בתאונות על ידי עריכת יותר בדיקות תקינות, במקביל להגברת האכיפה המשטרתית על מהירות האוטובוסים ושעות העבודה של הנהג".

(עדכון ראשון: 22:45)

תאונת דרכים במנהרות הכרמל, חיפה. אפריל 2016. ערן גילווארג
אוטובוסים מעורבית ב-4.5% מהתאונות הקטלניות. זירת התאונה, הערב/ערן גילווארג
תאונת דרכים במנהרות הכרמל, חיפה. אפריל 2016. ערן גילווארג
זירת התאונה במנהרות הכרמל, הערב/ערן גילווארג
תאונת דרכים במנהרות הכרמל, חיפה. אפריל 2016. ערן גילווארג
זירת התאונה במנהרות הכרמל, הערב/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully