וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוודור: מניין ההרוגים עלה ל-350, נמשכים מאמצי החילוץ

שר הביטחון מסר כי המניין הסופי צפוי עוד לעלות, ולפי שעה ידוע על כ-2,500 פצועים. הצלב האדום הספרדי: כמאה אלף אזרחים זקוקים לסיוע, אלפים מהם ללא קורת גג. רעשי המשנה ממשיכים: "אנחנו מפחדים להיות בבית"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

מניין ההרוגים ברעידות האדמה במערב אקוודור עלה ל-350 - כך מסר היום (שני) שר הביטחון סזאר נבאס לרשת "טלמזונאס". נבאס הבהיר כי פעולות החילוץ וההצלה נמשכות, במטרה לחלץ ניצולים נוספים מהריסות הרעש בעוצמה 7.8, שהכה במחוז מנטה ביום שבת. הרשויות בקיטו הבהירו כי מניין ההרוגים הסופי צפוי לעלות. על פי ההערכות, כ-2,500 בני אדם נפצעו.

בתוך כך, הצלב האדום הספרדי העריך כי כמאה אלף אזרחים נזקקים לסיוע באזורים שנפגעו. בהודעה רשמית, נמסר כי בין 3,000 ל-5,000 בני אדם זקוקים לפתרונות דיור מיידיים. כמו כן, הארגון מסייע לצלב האדום המקומי במאמצי החילוץ והטיפול בנפגעים. 800 מתנדבים ואנשי צוות מספרד כבר הגיעו לאזור הרעש, כמו גם 120 אנשי חילוץ ממקסיקו.

עוד בוואלה! NEWS:
"שמענו צרחות מההריסות": באקוודור מחפשים שורדים מרעידת האדמה
חורבן באקוודור: מניין ההרוגים ברעידת האדמה עלה ל-272
מאות הרוגים ברעידות אדמה השבוע: "לצפות לרעידה חזקה גם אצלנו"

הריסות באקוודור לאחר רעידת אדמה במדינה. רויטרס
"כשזה ישתפר ורעשי המשנה יפסיקו, נראה אם אפשר לתקן את זה". ההריסות באקוודור, היום/רויטרס

בעיירת החוף פדרנאלס, הניצולים העבירו את הלילה האחרונות על מזרונים או על כיסאות פלסטיק מחוץ לבתיהם שנהרסו כליל. כשכוחות הכיבוי הגיעו לאחד מהבתים, שנהרס באופן חלקי, קרא לעברם איזק, בן 18: "בני הדודים הקטנים שלי בפנים. היו קולות מהבית, צעקות. אנחנו חייבים למצוא אותם".

הגופות רוכזו באצטדיון העירוני, שכמעט ולא נפגע. כמו כן, הוקמו בו מרפאות שדה ומרכזים לחלוקת מים, מזון ושמיכות לשורדים. סגן הנשיא חורחה גלאס מיהר אתמול להגיע לאזור האסון, וגם הנשיא רפאל קוריאה מיהר לשוב מביקור מדיני באיטליה, אולם האזרחים התלוננו על עיכובים בטיפול באספקת החשמל או בהעברת סיוע בסיסי, שטרם הגיע לכל האזורים שנפגעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הריסות באקוודור לאחר רעידת אדמה במדינה. רויטרס
"אנחנו חייבים למצוא אותם"/רויטרס

כ-230 רעשי משנה הורגשו מאז הלילה שבין שישי לשבת. "אנחנו מפחדים להיות בבית", סיפר יאמיל פרן, בן 47. הוא היה מוקף בכ-30 בני אדם, שנמלטו גם הם מבתיהם, ברחובות העיר פורטווייחו. "כשזה ישתפר ורעשי המשנה יפסיקו, נראה אם אפשר לתקן את זה", הוסיף פרן.

הריסות באקוודור לאחר רעידת אדמה במדינה. רויטרס
ההריסות במחוז מנטה, אתמול/רויטרס
מאמצי החילוץ לאחר רעידת האדמה במחוז מנטה, אקוודור, 17 באפריל 2016. רויטרס
אלפי שוטרים נפרסו באזור/רויטרס
מאמצי החילוץ לאחר רעידת האדמה במחוז מנטה, אקוודור, 17 באפריל 2016. רויטרס
חיפוש אחר לכודים במחוז מנטה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully