וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורבן באקוודור: מניין ההרוגים ברעידת האדמה עלה ל-272

הנשיא רפאל קוריאה מסר כי מחוז מנטה שלחוף האוקיינוס השקט "נפגע באופן קשה". בכירי הממשל ביקרו באזורים שנפגעו, וכוחות חירום גדולים נפרסו באזור. "העדיפות המיידית היא לחלץ את הלכודים". 180 אסירים נמלטו מבית כלא בחסות ההמולה

ערכיה: אביב אירגז

(צפו: ריאיון לאולפן וואלה! NEWS מאקוודור)

מניין ההרוגים ברעידת האדמה שהכתה אמש (ראשון) במערב אקוודור עלה ל-272– כך מסר הבוקר הנשיא רפאל קוריאה. בהודעה רשמית שפרסם אתמול בחשבון הטוויטר שלו, ציין קוריאה כי אזור מנטה שעל חוף האוקיינוס השקט "נפגע באופן קשה" וכי העיירה פדרנאלס, שממוקמת צפונה יותר על קו החוף, "נחרבה".

"המדינה כולה נרתמה למשימה", ציין הנשיא, והוסיף: "תודה לעולם כולו על גילויי הסולידריות". קוריאה מסר כי סגנו, חורחה גלאס, יגיע לאזור פורטווייחו, גם הוא במחוז מנטה שבמערב אקוודור, וכי הנשיא עצמו יבקר באזור החוף בשעות הערב. "העדיפות המיידית היא לחלץ את הלכודים", מסר, וציין כי הרשויות בקיטו נעזרות בסיוע ממדינות זרות. מוקדם יותר הכריזו מקסיקו וקולומביה על שליחת צוותי סיוע.

כמו כן, מהרשויות במדינה נמסר הלילה כי בחסות ההמולה נמלטו 180 אסירים מבית הכלא "אל רודאו", שנמצא במחוז מנבי שבמערב אקוודור. עוד נמסר כי 20 מהם כבר נתפסו והוחזרו לבית הסוהר, וכמה נוספים הסגירו את עצמם. עם זאת, רובם עדיין חופשיים.

עוד בוואלה! NEWS:
"30 שניות שהרגישו כמו נצח": תיעוד מרעידת האדמה באקוודור
אקוודור: לפחות 77 הרוגים ברעידת אדמה בעוצמה 7.8 בצפון-מערב המדינה

בית מלון קורס בעקבות רעידת אדמה בעיירה מנטה שבאקוודור, אפריל 2016. AP
"המדינה כולה נרתמה למשימה". ההריסות באזור החוף, הלילה/AP

שתי מרפאות שדה גדולות הוקמו באזורים שנפגעו, ורשת החשמל שוקמה במרבית אזורי המדינה. הנשיא עוד מסר כי הרשויות פועלות להכשרת מקלטים לאזרחים שבתיהם נהרסו, וקרא לתושבים לנקוט משנה זהירות, מחשש להתמוטטות מבנים נוספים או לרעשי משנה, כפי שהורגש הבוקר בעוצמה 5.6 בסולם ריכטר, כמה שעות לאחר הרעש המרכזי, בעוצמה 7.8.

מוקדם יותר נודע על 77 הרוגים בלבד. מניין הפצועים האחרון שנמסר הוא 1,500, אולם גם זה צפוי לעלות. הצלב האדום פרס כ-1,200 מתנדבים באזור שנפגע, והמשרד לביטחון הפנים הכריז כי "כל נהלי החירום האפשריים הופעלו". מחדר המצב של משרד החוץ נמסר כי לא ידוע על נפגעים ישראלים ברעידת האדמה. כמו כן, פייסבוק הפעילה את כפתור הבטיחות, המופעל באירועי אסון או טרור. לחיצה על כפתור זה מאפשרת לגולשים לדווח לחבריהם שהם בסדר ולא נפגעו באסון.

(עדכון ראשון: 18:35)

מאמצי החילוץ לאחר רעידת האדמה במחוז מנטה, אקוודור, 17 באפריל 2016. רויטרס
ההריסות במחוז מנטה, היום/רויטרס
מאמצי החילוץ לאחר רעידת האדמה במחוז מנטה, אקוודור, 17 באפריל 2016. רויטרס
ההריסות במחוז מנטה, היום/רויטרס
מאמצי החילוץ לאחר רעידת האדמה במחוז מנטה, אקוודור, 17 באפריל 2016. רויטרס
צוות הצלב האדום נוחת באזור החוף, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully