וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"30 שניות שהרגישו כמו נצח": תיעוד מרעידת האדמה באקוודור

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, נראים הרגעים שבהם האדמה רעדה בעוצמה אדירה, באזור החוף המערבי של המדינה. רעש משנה בעוצמה 5.6 הורגש כמה שעות לאחר מכן. "כל נהלי החירום האפשריים הופעלו"

ערכיה: אביב אירגז

"30 שניות שהרגישו כמו נצח" – כך תיאר היום (ראשון) אחד מהגולשים בטוויטר, שפרסם תיעוד מרעידת האדמה בעוצמה 7.8 שפקדה את אקוודור, את הרגעים הקשים. על פי הודעת סגן הנשיא חורחה גלאס, לפחות 77 בני אדם נהרגו ו-588 נוספים נפצעו, ומצב חירום הוכרז בשישה מחוזות במדינה.

כמה שעות מאוחר יותר, הורגשה רעידת משנה משמעותית בעוצמה 5.6 באזור הבירה קיטו והעיר המערבית גיאקיל. מהמכון הגיאופיסי של אקוודור נמסר כי מוקד הרעש היה במחוז אסמרלדס שבחוף המערבי של המדינה הדרום אמריקנית. עוד נמסר מהרשויות כי יש לצפות לרעשי משנה ביממה הקרובה.

עוד בוואלה! NEWS:
אקוודור: לפחות 77 הרוגים ברעידת אדמה בעוצמה 7.8 בצפון-מערב המדינה
אלפי פצועים ומאות לכודים: צפו בממדי ההרס מרעידות האדמה ביפן
בפעם השנייה ביומיים: הרוגים ופצועים ברעידת אדמה עוצמתית בדרום יפן

הריסות בעקבות רעידת אדמה בעיירה מנטה שבאקוודור, אפריל 2016. רויטרס
"פתאום הכול התחיל לרעוד". הריסות באקוודור, הלילה/רויטרס

"הייתי בבית, צפיתי בסרט ופתאום הכול התחיל לרעוד", סיפרה לורנה, תושבת קיטו בת 36. הצלב האדום פרס כ-1,200 מתנדבים באזור שנפגע, והמשרד לביטחון הפנים הכריז כי "כל נהלי החירום האפשריים הופעלו". בתחילה דווח על ניתוק אזורים רבים מרשת החשמל, אולם זו הושבה באופן כמעט מלא.

נשיא אקוודור רפאל קוריאה, שנמצא בוועידה ברומא, מסר כי על אזרחי מדינתו להישאר מאוחדים ולבטוח ברשויות שיפעלו כראוי בטיפול בנזקי הרעש, שאותו הגדיר החזק ביותר שפקד את המדינה זה 40 שנים. הוא הוסיף כי הקהילה הבינלאומית הפגינה סולידריות, לאחר שקולומביה ומקסיקו כבר שלחו צוותי סיוע למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully