וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ביומיים: הרוגים ופצועים ברעידת אדמה עוצמתית בדרום יפן

16.4.2016 / 7:30

לפחות 19 נהרגו ברעידת אדמה בעוצמה 7.3 שפקדה את מחוז קומאמוטו, שתושביו עדיין מתאוששים מאירוע דומה. עקב הרעש קרסו בתים, נגרם נזק רב לתחבורה ואף התפרץ הר געש

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(רעידת האדמה הקודמת במדינה, שלשום)

רעידת אדמה בעוצמה 7.3 פקדה אמש (שישי) את מחוז קומאמוטו שבדרום יפן וגרמה למותם של לפחות 19 בני אדם. רבים נפצעו עקב הרעש, שגרם לקריסת בניינים ולפינויים של תושבים מבתים. עשרות נוספים נלכדו תחת ההריסות. בנוסף דווח גם על התפרצות קטנה בהר אסו, הר געש פעיל באי קיושו שבמחוז. מדיווחי הממשלה בטוקיו עולה כי 1,500 בני אדם נפצעו באסון, 80 מתוכם באורח קשה.

הרעידה גרמה גם לנזק רב. בכלי התקשורת במדינה דווח על שריפות שפרצו ועל הפסקות חשמל בכ-200 אלף בתים כתוצאה מפגיעה בתשתיות. גם שירותי התחבורה נפגעו משמעותית כתוצאה מגשרים שקרסו ודרכים שנחסמו בגלל מפולות בוץ. שירותי הרכבות ונמל התעופה במחוז הופסקו עד להודעה אחרת.

זהו הרעש השני בתוך יומיים במחוז קומאמוטו, שתושבים עדיין מנסים להתאושש מרעידת אדמה בעוצמה 6.4 ושורת רעידות משנה בעוצמות של עד 5.9. עקב הרעידות נהרגו תשעה בני אדם ונפצעו מאות אחרים. בכלי התקשורת דווח אמש על כ-760 מאושפזים בבתי החולים, אך המספר כולל גם תושבים ש"אינם חשים בטוב", ולא ברור כמה מהם פצועים קשה".

עוד בוואלה! NEWS:
הושבה גופתו של המחבל שתקף חייל בגרזן: "תקלה שמקורה באי הבנה"
קשישה נהרגה ושניים נפצעו בתאונה בין שני כלי רכב בשומרון
"יום האדמה" במצרים: הפגנות נגד העברת איים לסעודיה

רעידת אדמה בדרום יפן, 16 באפריל 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
אנשי חילוץ על רקע בית שקרס במחוז קומאמוטו, הלילה/רויטרס, צילום: רויטרס

רעידת האדמה עוררה בתחילה חשש לצונאמי, אך זה הוסר לאחר פחות משעה. בנוסף לא דווח על אירועים חריגים בתחנות כוח גרעיני באזור.

"אנו עושים כל מאמץ כדי לשלוח תגבורת", אמר מזכיר ממשלת יפן, יושיהידה סוגה, שהודיע כי כ-15 אלף חיילים יישלחו היום למחוז קומאמוטו, יחד עם תוספת של שוטרים, כבאים וחובשים.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר לכתבים כי הממשלה עדיין מנסה להעריך את היקף הנזק, לחלץ פצועים ולהעביר מידע מדויק לאזרחים. "ייתכן שיש נזק גדול לאזור נרחב", אמר.

(עדכון ראשון: 03:44)

רעידת אדמה בדרום יפן, 16 באפריל 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
מבנה שקרס במחוז קומאמוטו, הלילה/רויטרס, צילום: רויטרס
רעידת אדמה בדרום יפן, 16 באפריל 2016. צילום: רויטרס, רויטרס
תושבים שפונו מבתיהם/רויטרס, צילום: רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully