וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושבה גופתו של המחבל שתקף חייל בגרזן: "תקלה שמקורה באי הבנה"

16.4.2016 / 0:18

גופתו של איברהים בראדעיה, שחוסל על ידי כוח צה"ל בגוש עציון, הועברה לבית החולים אל-אהלי שבחברון. זאת, למרות הבטחת נתניהו בנושא. דובר צה"ל: "המדיניות נקבעת על ידי הדרג המדיני"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ישראל העבירה אתמול (שישי) את גופתו של איברהים בראדעיה, שביצע שלשום ניסיון פיגוע באמצעות גרזן ליד מחנה הפליטים אל-ערוב בגוש עציון, לידי הפלסטינים - כך דווח בכלי התקשורת הפלסטיניים. על פי הדיווח, גופתו הועברה לבית החולים אל-אהלי שבחברון. גורמים בישראלים אישרו כי נעשתה היערכות להשבת הגופה.

זאת, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז בסוף החודש שעבר על עצירת את נוהל החזרת גופת המחבלים, במסגרת הצעדים למיגור גל האלימות הנוכחי. ברשות הפלסטינית גינו אז את דבריו של ראש הממשלה.

"החזרת גופת המחבל מניסיון הפיגוע במחנה הפליטים אל-ערוב נעשתה בעקבות תקלה אשר מקורה באי הבנה שתתוחקר", נמסר מדובר צה"ל. "מדיניות החזרת גופות נקבעת בהתאם להחלטות הדרג המדיני".

עוד בוואלה! NEWS:
מבחן הר הבית של נתניהו: האם השקט היחסי ישרוד את פסח?
צה"ל הרס את בתי משפחות שלושת המחבלים שהרגו שוטרת מג"ב בשער שכם
אינתיפאדה דועכת: מספר הפיגועים בגדה הצטמק לרבע מאז אוקטובר

זירת ניסיון פיגוע באלערוב. אפריל 2016. רויטרס
זירת ניסיון הפיגוע, שלשום/רויטרס

בראדעיה, תושב הכפר צוריף בן 44 שהתגורר לאחרונה במחנה הפליטים, חוסל על ידי כוח צה"ל במקום. על פי צה"ל, הוא ניסה לפגוע באחד מהחיילים ששהה בעמדת שמירה באמצעות גרזן. כתוצאה מכך נגרם נזק לקסדתו של החייל, אך הוא לא נפצע. לאחר הפיגוע החלה במקום הפרת סדר. כמאה פלסטינים יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה על הכוחות. לוחם צה"ל נפצע באורח קל מאבן שנזרקה לעברו, ופונה לבית החולים שערי צדק בירושלים.

בראדעיה היה כלוא בעבר בישראל, ומוכר כפעיל חמאס. כפר צוריף נחשב לאחד ממעוזי חמאס בגדה המערבית שממנו יצאו לאורך השנים מחבלים רבים. בין היתר מוכרת ההתארגנות המקומית שכונתה "חולית צוריף", שעמדה מאחורי פיגועים רבים בעבר, ובהם הפיגוע בקפה אפרופו ב-1997 וחטיפת החייל שרון אדרי ב-1996. בגל הטרור הנוכחי ביצעו שניים מתושבי הכפר את פיגוע הדקירה בבית שמש שבמהלכו נפצע באורח קל תושב העיר בן 18.

(עדכון ראשון: 17:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully