וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום האדמה" במצרים: נעצרו 50 מתנגדים להעברת האיים לערב הסעודית

אלפי מפגינים נאספו בקהיר ובערים נוספות במדינה, במחאה על החלטת הנשיא סיסי. הם קראו להדחת המשטר המכהן, והזהירו: "מחר נמכור את סיני לישראל". אחד המפגינים סיפר: "צעירי המהפכה עדיין כאן"

צילום: רויטרס

כ-50 מפגינים נעצרו היום (שישי) על ידי שירותי הביטחון של מצרים, במהלך הפגנת מחאה נגד החלטתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי להעביר שני איים בים האדום לידי ערב הסעודית. אלפי המפגינים, שהתכנסו בעיקר מול לשכת העיתונות בבירת המצרים, קראו, בין היתר, "העם רוצה את הפלת המשטר", "מהפכה", ו"מחר נמכור את סיני לישראל".

עוד דווח כי באזורים אחרים של העיר כוחות משטרה ריססו גז מדמיע על המפגינים. בימים האחרונים נשמעו קריאות מצד גורמי אופוזיציה לציבור לצאת להפגנות מחאה במסגרת "יום שישי של האדמה", ומנגד הרשויות בקהיר הזהירו את האזרחים מפני השתתפות במחאה. תג ההקבצה "#יום_שישי_של_האדמה" הופץ יותר ממאה אלף פעמים בטוויטר ובפייסבוק, והפך היום לנפוץ ביותר ברשתות החברתיות.

עוד בוואלה! NEWS:
סיסי דוחה הביקורת על העסקה עם סעודיה: "לא מוכרים את אדמתנו"
תגובה לציר הרשע: הרווח של ישראל מהעברת האיים בים סוף
יעלון מאשר: ישראל קיבלה מסמך המעגן את חופש השיט שלה בים סוף

הפגנה נגד העברת שני איים לערב הסעודית, קהיר, 15 באפריל 2016. רויטרס
"העם רוצה את הפלת המשטר". המפגינים בקהיר, היום/רויטרס

החלטתו של סיסי להעביר לידי ריאד את האיים טיראן וסנפיר, שהוכרזה במהלך ביקורו של המלך סלמאן בקהיר, עוררה ביקורת חריפה בקרב הציבור. זאת, על רקע ביקורת הולכת וגוברת נגד הרמטכ"ל לשעבר שעלה לשלטון בשנת 2013, בעיקר בשל המדיניות הכלכלית של ממשלו. הקריאות שנשמעו היום בקהיר הזכירו את אלה שנשמעו בשנת 2011, כשהנשיא חוסני מובארק הודח בעקבות הפגנות המוניות בכיכר תחריר, והמפגינים אף קראו: "סיסי – מובארק".

לביקורת על מדיניות הממשלה הצטרפה סוגיית מותו של הסטודנט האיטלקי ג'וליו רגאני, ששלטים בדמותו הונפו גם כן על ידי המפגינים. לטענת רומא, הוא נתפס, עונה ונהרג בידי שירותי הביטחון המצריים, אולם בקהיר מכחישים את הטענות האלה. לאחרונה, מצרים העבירה לאיטליה את תיק החקירה בנושא, אולם האיטלקים טענו כי המידע חסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הפגנה נגד העברת שני איים לערב הסעודית, קהיר, 15 באפריל 2016. רויטרס
תמונתו של הסטודנט האיטלקי שעונה ונרצח לכאורה על ידי שירותי הביטחון המצריים, היום בקהיר/רויטרס

כמו כן, בחודש שעבר הוטחה בסיסי ביקורת חריפה על כך שהורה על פיטוריו של מבקר המדינה השאם גניינה. בהודעה שפרסם גניינה בחשבון הטוויטר שלו, טען כי מדובר ב"הפגנות הטהורות, האמיצות והנעלות ביותר של המצרים" זה עשרות שנים.

"אנחנו רוצים את הפלת המשטר", סיפר עבד אל-רחמן עבד אל-לטיף, מהנדס מיזוג אוויר בן 29, שהשתתף בהפגנה. "הצעירים של המהפכה עדיין כאן. אנחנו עומדים בפני פשיזם חסר תקדים ודיקטטורה". מאחורי ההפגנות עומדים ארגונים שהובילו את מחאת 2011, כמו גם גורמים בתנועת "האחים המוסלמים", שאותה הדיח סיסי מהשלטון.

הפגנה נגד העברת שני איים לערב הסעודית, קהיר, 15 באפריל 2016. רויטרס
"פשיזם חסר תקדים ודיקטטורה". המפגינים בקהיר/רויטרס

אלא שגם תומכיו של סיסי יצאו לרחובות. באלכסנדריה, כ-500 בני אדם נאספו מוקדם יותר היום באזור תחנת הרכבת המרכזית בעיר, וכ-300 נוספים נאספו ליד מסגד אל-קאעד איברהים באלכסנדריה. הם ביקשו להביע תמיכה בנשיא ובהחלטתו להעביר את שני האיים הבלתי-מיושבים לידי ערב הסעודית.

הפגנת תמיכה בעבד אל-פתאח א-סיסי, אלכסנדריה, מצרים, 15 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
הפגנת התמיכה באלכסנדריה, היום/צילום מסך, טוויטר
הפגנת תמיכה בעבד אל-פתאח א-סיסי, אלכסנדריה, מצרים, 15 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
הפגנת התמיכה באלכסנדריה, היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully