וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי פצועים ומאות לכודים: צפו בממדי ההרס מרעידות האדמה ביפן

16.4.2016 / 13:50

מחוז קומאמוטו שבדרום המדינה ספג בימים האחרונים שני רעשים עוצמתיים, שגרמו למותם של לפחות 29 בני אדם. האסון גרם למפולות בוץ שהציפו עיירות שלמות וחסמו כבישים, וכעת חוששים גורמי ההצלה מהגשמים שיקשו על פעולות החילוץ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שתי רעידות האדמה שאירעו בימים האחרונים במחוז קומאמוטו שבדרום יפן, בעוצמות 7.3 ו-6.5, זרעו באזור הרס רב והותירו כ-70 אלף אזרחים ללא קורת גג. יותר מ-29 בני אדם נהרגו בשני הרעשים שהתרחשו אמש (שישי) ויומיים קודם לכן, וכ-1,500 נוספים נפצעו – מתוכם ככל הנראה 80 במצב קשה מאוד. על פי הרשויות ביפן, מאות עדיין לכודים תחת ההריסות ובשל כך, מניין ההרוגים צפוי עוד לעלות. על פי תחזית מזג האוויר, הימים הקרובים אמורים להיות גשומים מאוד, מה שיקשה עוד יותר על צוותי החילוץ לבצע את עבודתם.

בעקבות גשמים שכבר החלו לרדת באזור, מפולות בוץ שנוצרו בעקבות רעידות האדמה הציפו עיירות שלמות, שם ממתינים תושבים רבים לחילוץ מתוך בתיהם שהתמוטטו. על פי כוחות ההצלה, שעות היום הן "זמן המבחן" שלהן, זאת מאחר שמפולות הבוץ כבר הצליחו לחסום כבישים רבים ולנתק יישובים מצירים מרכזיים – דבר שיהפוך את ההגעה אליהם בשעות החשיכה לבלתי אפשרית.

עוד ידיעות מהעולם:
בצל הגירוש מאירופה: האפיפיור הגיע לביקור במחנה פליטים ביוון
שר החוץ של פולין: "רוסיה יותר מסוכנת מדאעש"
בעקבות מחדלי אבטחה בנמל התעופה: שרת התחבורה הבלגית התפטרה

נזקי שתי רעידות אדמה בדרום יפן, 16 באפריל 2016.. AP
מאמצי החילוץ נמשכים ביישובים רבים. ההרס בדרום יפן, היום/AP

על פי השירות המטאורולוגי ביפן, באזור הורגשו רעשים נוספים בעוצמה של עד 5.4 בסולם ריכטר גם הבוקר. על פי דיווח ברשת היפנית NHK, הורגשו לא פחות משמונה רעידות נוספות שגרמו להרס נוסף. כלי תקשורת נוספים דיווחו כי 200 אלף בתים נותרו ללא חשמל, וכי נרשמו כשלים משמעותיים במערכות המים באזור – כך שרבים נשארו ללא מים ראויים לשתייה. אלפי בני אדם פונו למרכזי קליטה שונים במחוז, שם העניקו להם הרשויות שמיכות ובגדים חמים. שני הרעשים גרמו גם להתפרצותו של הר הגעש אסו בפעם השנייה זה חודש, אך לא נגרם נזק נוסף בעקבות זאת.

"הרגשתי רעידה חזקה בהתחלה, ואז 'נזרקתי' באוויר כאילו אני בתוך מכונת כביסה", סיפר סטודנט באוניברסיטת טוקאי שבמחוז. האוניברסיטה, הממוקמת בכפר מינימיאסו, נותרה מבודדת עקב מפולות הבוץ שחסמו את הדרכים אליה. סטודנט נוסף סיפר: "כל האורות כבו ושמעתי רעש חזק. הרבה גז דולף באזור. עדיין לא הייתה שריפה, אבל זה עלול לקרות". הסטודנטים נמצאים באולם ההתעמלות של האוניברסיטה, המרוחקת רק מעט ממגוריהם שנהרסו כליל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נזקי שתי רעידות אדמה בדרום יפן, 16 באפריל 2016.. AP
חילוץ מהריסות בניין במחוז קומאמוטו, היום/AP

רעידת האדמה עוררה בתחילה חשש לצונאמי, אך זה הוסר לאחר פחות משעה. בנוסף לא דווח על אירועים חריגים בתחנות כוח גרעיני באזור. "אנו עושים כל מאמץ כדי לשלוח תגבורת", אמר מזכיר ממשלת יפן, יושיהידה סוגה, שהודיע כי כ-15 אלף חיילים יישלחו היום למחוז קומאמוטו, יחד עם תוספת של שוטרים, כבאים וחובשים.

ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, אמר לכתבים כי הממשלה עדיין מנסה להעריך את היקף הנזק, לחלץ פצועים ולהעביר מידע מדויק לאזרחים. "ייתכן שיש נזק גדול לאזור נרחב", אמר.

נזקי שתי רעידות אדמה בדרום יפן, 16 באפריל 2016.. AP
ההריסות בדרום יפן, היום/AP
נזקי שתי רעידות אדמה בדרום יפן, 16 באפריל 2016.. AP
תושבת מחוז קומאמוטו בסמוך לבית הרוס מרעידת האדמה, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully