וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמענו צרחות מההריסות": באקוודור מחפשים שורדים מרעידת האדמה

18.4.2016 / 9:51

עם יותר מ-270 הרוגים ועוד אלפי פצועים, צוותי הסיוע מנסים להציל אנשים שנקברו תחת הבטון בשל הרעש העז שזעזע את המדינה. בינתיים, תושבים נאלצים לישון ברחובות: "אין לנו יותר שום דבר"

ערכיה: אביב אירגז

יממה אחרי רעידת האדמה העזה ביותר זה כמה עשורים שפקדה את אקוודור, נמשכים היום (שני) מאמצי החיפוש אחרי נעדרים בזמן שהשורדים יצרו ארונות קבורה מאולתרים כדי לטמון את יקיריהם. הרעש בעוצמה 7.8 זעזע את החוף המערבי של המדינה הדרום-אמריקנית, גרם לתבהלה גם בבירה קיטו וגרם להרס של בתים, גשרים וכבישים. מספר ההרוגים טיפס ל-272 ועוד יותר מ-2,000 נפצעו, אך הנשיא רפאל קוריאה הזהיר כי המספרים עלולים לעלות.

"אקוודור הוכתה קשות, זאת הטרגדיה הגדולה ביותר שלנו ב-67 השנים האחרונות", אמר בקול רועד הנשיא, שנאלץ לשוב במהרה למדינה מביקורו באיטליה. "יש סימני חיים מתחת להריסות והעדיפות שלנו היא להגיע אליהם", הוסיף קוריאה בנאום שנשא לאומה. אזורי החוף הסמוכים למוקד הרעש נפגעו בצורה הקשה ביותר, במיוחד פדרנלס, אזור תיירות פופולרי שעתה קבור תחת ההריסות.

לקריאה נוספת בנושא
חורבן באקוודור: מניין ההרוגים ברעידת האדמה עלה ל-272
"30 שניות שהרגישו כמו נצח": תיעוד מרעידת האדמה באקוודור

הריסות באקוודור לאחר רעידת אדמה במדינה. רויטרס
מניין ההרוגים צפוי לעלות. הריסות בעיר מנטה שבמערב המדינה/רויטרס

במהלך הלילה, צוותי חילוץ ניסו לשבור קירות בטון שמתחתיהם ככל הנראה נמצאים קורבנות נוספים. חלק מהתושבים המקומיים צפו במאמצי החיפושים ואילו אחרים התכוננו לשינה ללא קורת גג. "אפשר היה לשמוע אנשים צורחים מתוך ההריסות", סיפר אגוסטין רובלס, בזמן שהוא המתין יחד עם 40 איש נוספים מחוץ לאצטדיון מקומי, שם חילקו מים. "היה בית מרחק שבו נתקעו אנשים, אבל לא יכולנו לעשות שום דבר".

בתוך האצטדיון, הוקמו אוהלים שבהם הושמו גופות של קורבנות האסון וצוותים רפואיים טיפלו במאות שורדים. לפי מפקד המשטרה המקומית, יותר מ-90 איש נהרגו בפדרנלס ו-60% מהבתים נהרסו. "למזלנו היינו ברחוב כי כל הבית קרס, אבל אין לנו יותר שום דבר", סיפרה אנה פריאס בת ה-23, אם לתאומים בני פחות משנה וחצי, כשהיא אוספת מים, מזון ושמיכות מכוחות הסיוע. "אנחנו נצטרך לישון בחוץ היום", הוסיפה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הריסות באקוודור לאחר רעידת אדמה במדינה. רויטרס
תושבים צופים במאמצי החילוץ/רויטרס

בפורטוייחו, כ-180 קילומטרים מדרום לפדרנלס, הצליחו כ-130 אסירים להימלט מבית כלא לאחר שחומותיו התמוטטו. לפי הרשויות, כמה עשרות מהם כבר נתפסו. בגואיאקיל, העיר הגדולה ביותר באקוודור, התמוטט גשר על גג של מכונית. "זה היה מחריד. זה היה נראה כאילו שמגדל קלפים קורס", סיפר גאלו ואלה, ששמר על מבנה בעיר בזמן שחלונותיו וחלק מקירותיו נפלו. "התפללתי וביקשתי מאלוהים שיגן עליי".

כ-13,500 חיילים נפרסו ברחבי המדינה כדי לשמור על הסדר, בזמן שמצב חירום הוכרז בשישה מחוזות. אקוודור, שכבר מתמודדת עם משבר כלכלי בשל הירידה במחירי הנפט, הפשירה כ-600 מיליון דולרים מאשראי שהעניקו לה מדינות זרות. הפעם האחרונה שבה הממשלה התמודדה עם אסון טבע בסדר גודל שכזה היה ברעידת האדמה ב-1979, אז נהרגו כ-600 איש ועוד כ-20 אלף נפצעו. ונצואלה, צ'ילה ומקסיקו שלחו צוותי סיוע וציוד למשטרו של קוריאה, שיסיים את כהונתו השנייה בשנה הבאה.

תושבים ישנים ברחובות בפורטווייחו, אקוודור, בעקבות רעידת אדמה, 18 באפריל 2016. רויטרס
תושבים ישנים ברחוב בעיר פורטווייחו, הלילה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully