וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הרוגים ברעידות אדמה השבוע: "לצפות לרעידה חזקה גם אצלנו"

18.4.2016 / 0:44

לאחר הרעשים ביפן, באקוודור ובמדינות איים, הסביר בכיר במכון הגיאופיסי בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי באזור זה "יש 80% מכלל הרעידות בעולם". הוא הוסיף: "צריך לצפות לרעידת אדמה חזקה באזורנו"

עריכה: אבי אירגז

"זה לא מקרי, באוקיינוס השקט יש הרבה מאוד רעידות", כך הסביר אתמול (ראשון) ד"ר רמי הופשטטר, הסיסמולוג הראשי במכון הגיאופיסי, בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, בהתייחסות לרצף רעידות האדמה בימים האחרונים באזור זה של העולם. האחרונה שבהם, הלילה באקוודור, מצטרפת לרעשים עזים ביפן, באיי טונגה ובוונואטו.

"אם אנחנו מסתכלים על סך כל הרעידות בעולם, באוקיינוס השקט יש 80% מכלל הרעידות ו-90% מהרעידות העמוקות", הוסיף הופשטטר. "רוב הרעידות החזקות מתרחשות באוקיינוס השקט, ויש בו פעילות סיסמית מרובה מאוד". לדבריו, מרבית רעידות האדמה באזור חלשות ולכן לא שומעים עליהן, אולם גם במקרה של רעשים עזים, "אם יש משהו חדשותי מרעיש אחר, אז חדשות על רעידת אדמה נדחקות הצידה".

עוד בוואלה! NEWS:
"30 שניות שהרגישו כמו נצח": תיעוד מרעידת האדמה באקוודור
מהו הקצף הלבן והמסתורי שהופיע ביפן לאחר רעידת האדמה?
אלפי פצועים ומאות לכודים: צפו בממדי ההרס מרעידות האדמה ביפן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתייחסות להתמודדות המדינות עם רעידות האדמה, הסביר הופשטטר: "יפן היא אולי המתקדמת ביותר בעולם הסיסמולוגיה. אקוודור היא לא בחזית של מהמדינות המוכנות. ברעידת אדמה יש מספר גורמים חשובים: חוזק של הרעידה, פוטנציאל קרבה, מוכנות ואיכות הבנייה. ככל שהאיכות ירודה אז מצפים להרס של מבנים ונפגעים, הרג והרס רב. אפשר להגיד בצורה פשטנית כי רעידות אדמה לא מסוכנות - אלא המבנים. כלל שנבנה טוב יותר ואיכותי יותר, נצמצם את הנזק".

כמו כן, התייחס הופשטטר לאפשרות של רעידת אדמה במזרח התיכון. "ב-2,000 השנים האחרונות אפשר לראות שהייתה רעידת אדמה חזקה מאוד" לאורך השבר הסורי-אפריקני, הסביר. "ברור לנו שהיו רעידות אדמה הרסניות וחזקות מאוד". לדבריו, "יהיו רעידות אדמה חזקות לאורך הבקע וזה בטוח, לא יכול להגיד מתי. צריך לצפות לזה".

(עדכון ראשון: 21:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully