וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד נתניהו: "האיש מקיסריה מכנה את האיש מנוקדים שמאל"

18.4.2016 / 10:15

ההתקפות ההדדיות בין יו"ר ישראל ביתנו לראש הממשלה נמשכות, ולאחר שנתניהו רמז כי ליברמן חובר לאיימן עודה כדי להפיל את ממשלתו, שר החוץ לשעבר לא נותר חייב. "נתניהו משנה את דעותיו מיום ליום, בהתאם לכיוון הרוח"

צילום: באדיבות TOP TV, עריכה: אוהד פיטר

(ליברמן יצא נגד נתניהו: "אין לו שום קשר לימין או למחנה הלאומי", פברואר 2016)

חילופי המהלומות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהחלו בשבת נמשכו גם היום (שני) וביתר שאת. אחרי שנתניהו אמר אתמול כי "יש מי שמציג את עצמו כימני אך חובר לאיימן עודה כדי להחליף את ממשלת הימין בממשלת שמאל קיצוני", הגיב לו ליברמן בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "האיש מקיסריה מכנה את האיש מנוקדים שמאל. אותו איש שרק לפני שבועיים היה כפסע מצירוף מפלגת העבודה לממשלתו", כתב ליברמן.

אתמול נשא ראש הממשלה דברים באירוע של הליכוד לקראת חג הפסח שנערך בכפר המכביה. בהקלטה שפורסמה בקול ישראל נשמע נתניהו אומר כי יש ניסיונות בלתי פוסקים להפיל את ממשלתו. בתגובה אמר ליברמן: "שמעתי אתמול את דבריו של נתניהו נגדי וגיחכתי. נתניהו משנה את דעותיו מיום ליום, בהתאם לכיוון הרוח. צר לי על נתניהו", המשיך.

"כנראה שהלחץ קשה לו: הממשלה צרה ואי אפשר להרחיבה, הסקרים לא טובים, המציאות זו לא תכנית כבקשתך אז הוא נלחץ ויורה לכל עבר. אבל היסטריה זו לא תכנית עבודה, חבל. אני מקווה, אדוני ראש הממשלה, שתנצל את החג הקרוב לנוח ולהירגע קצת". לסיום, חתם בברכה: "שלמרות הכול יהיה לך פסח כשר ושמח".

עוד באותו נושא:
ליברמן: "גנדי היה קצין וג'נטלמן"; גלאון: "אדם פסיכופת ואנס"
מתקפה נגד הרצוג: "השעה עצמך מתפקיד יו"ר האופוזיציה והמפלגה"
לבני נגד הצטרפות לממשלה: "תהום פעורה בינינו לבינם"

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן נכנסים לישיבת סיעת הליכוד ביתנו. טלי מאייר
"הלחץ קשה לו". ליברמן ונתניהו בימים מאוחדים יותר/טלי מאייר

באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע בשבת האחרונה, תקף ליברמן את הממשלה. בהתייחסו לאינתיפאדה הנוכחית, אמר ליברמן כי הממשלה "לא יודעת להחליט ומפחדת להילחם בטרור". לדבריו, "יש פה הנהגה מדינית שלא יודעת לקבל החלטה. ישבתי כמה שנים בקבינט, ואני יודע איך דברים עובדים". הוא אף הזכיר את נאומו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, שהלך לעולמו בחודש שעבר, ואמר: "תראה מה דגן אמר, יש פה הנהגה מדינית שכל תכליתה היא לשרוד ולא לעשות כלום". ליברמן מתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה במהלך מבצע "צוק איתן", וטען כי אמר לו אז ש"אם אתה לא הולך עד הסוף, אל תתחיל בכלל".

בליכוד לא נותרו חייבים ובהמשך הערב פרסמו הודעת גינוי לדבריו. "ליברמן מנסה לעשות הסבה מקצועית מפרשן פוליטי כושל לפרשן צבאי שלא עומד בתנאי הסף", נמסר מהליכוד. "אדם שהכדור היחיד ששרק לו ליד האוזן הוא כדור טניס, אדם שלא הוביל מימיו אפילו לא חייל אחד לשדה הקרב ולא קיבל החלטה מבצעית מימיו, אדם שלא שרד ישיבת קבינט אחת מתחילתה ועד סופה, לא יכול להיות פרשן צבאי".

התקיפות ההדדיות באות על רקע הדיווחים על מגעים שנקטעו להרחבת קואליציית ה-61. לפני שבועיים הודה שר האוצר משה כחלון כי התקיימו מגעים לצירוף סיעת המחנה הציוני לקואליציה, אולם אלה נקטעו בשל הבדיקה שנפתחה נגד העומד בראשה, יצחק הרצוג, בקשר למימון לא חוקי לכאורה של קמפיין הבחירות לראשות המפלגה בשנת 2013. בדיקה שהפכה אתמול לחקירה פלילית. "היו מגעים עם הרצוג לכניסה לממשלה, וזה פשוט הרחיק את זה", הבהיר כחלון בנאום שנשא בכנס לשכת עורכי הדין באילת. "המפלגה היחידה בעיניי שהיא בעלת פוטנציאל להצטרף זאת העבודה, ועכשיו זה מרחיק את העניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully