וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה נגד הרצוג: "השעה עצמך מתפקיד יו"ר האופוזיציה והמפלגה"

12.4.2016 / 13:58

התנועה לאיכות השלטון קראה ליו"ר האופוזיציה, שנגדו מתנהלת בדיקה סביב מימון קמפיין בחירות, להשעות את עצמו עד לסיום החקירה. חבר מפגלתו איתן כבל: "ייתכן שנצטרך לקבל החלטות"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אביב אירגז

ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר היום (שלישי) כי ייתכן שמפלגתו תצטרך "לקבל החלטות" בעקבות האפשרות שח"כ יצחק הרצוג, יו"ר המפלגה, יזומן לחקירה באזהרה. נגד יו"ר האופוזיציה מתנהלת בדיקה בנוגע למימון קמפיין הבחירות לראשות מפלגת העבודה ב-2013. בנוסף לכך, התנועה לאיכות השלטון קראה להרצוג להשעות את עצמו עד תום הבדיקה.

"אינני יודע להגיד מה יהיה בעוד חודש או חודשיים או שלושה חודשים, הוא יודע", אמר ח"כ כבל בריאיון לגלי צה"ל. "אנחנו יודעים שאם המציאות הזו חס וחלילה תתמשך, נצטרך לקבל החלטות. אני לא מכחיש זאת שאינני רואה את עצמי מתמודד נגד הרצוג, אבל אני בפירוש רואה את עצמי מתמודד אחרי תקופתו".

לקריאה נוספת בנושא
חיבוק מבוז'י ובירה על מחצלת: החגיגה של יחימוביץ' נתפרה למידותיה
לבני נגד הצטרפות לממשלה: "תהום פעורה בינינו לבינם"

יצחק הרצוג, איתן כבל וציפי לבני בישיבת סיעת המחנה הציוני בכנסת, 4 במאי 2015. טלי מאייר
הרצוג, כבל ולבני בישיבת סיעה של המחנה הציוני, בשנה שעברה/טלי מאייר

חבר נוסף במפלגתו של ארצו, ח"כ איל בן ראובן, אמר דברים דומים בריאיון לרשת "גלי ישראל": "ברמה הערכית הנקייה, אני חושב שיש מקום לשקול גם אפשרות, אולי לא של פרישה, אלא של השעיה בצורה כזו או אחרת. נושא ניקיון הכפיים של קברניטי העם בעיני זה אחד מהנושאים היותר חשובים בממשל הישראלי". ואולם, הוא הוסיף: "אני ממשיך לתת את אמוני בראש המפלגה. כולי תקווה שהעננה הזו תרד מאתנו מהר. אני גם מכיר את הרצוג היטב, הוא הדבר הכי רחוק מפושע, ואני מאוד מאוד מקווה שהדבר הזה יוסר מהר ככל האפשר. השאלה שהכי מנקרת בי היא מי הגורם שהיה לו כל כך חשוב לתת עוד דקירה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

האזינו: ח"כ בן ראובן בריאיון לניסים משעל, הבוקר

בהודעתה מסרה התנועה לאיכות השלטון כי "בעקבות פרסומים בתקשורת כי הבדיקה המשטרתית שנפתחה בגין חשדות פליליים בעניינו תהפוך בימים הקרובים לחקירה פלילית רשמית, וכי מתחת לפני השטח כבר כמה חודשים מתנהלת חקירה סמויה, באישור היועץ המשפטי ובכירי המשטרה, פנתה התנועה לאיכות השלטון לח"כ הרצוג. התנועה קוראת לו להפסיק כהונתו כיו"ר האופוזיציה וראש מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, או להשעות עצמו מתפקידים אלו עד תום חקירה פלילית נגדו".

עוד נמסר כי "חקירה פלילית נגד ראש האופוזיציה מכתימה את האופוזיציה בכלל ואת המפלגה שבראשה הוא עומד בפרט, ומעיבה היא על כל פעולותיה של האופוזיציה. הישארותו של ח"כ הרצוג בתפקידו, כשתלויה ועומדת בעניינו חקירה פלילית, פוגעת פגיעה קשה באופוזיציה ובמעמדה הציבורי - הן בחבריה והן בהחלטותיה. לראש האופוזיציה מעמד מיוחד שמתבטא בתפקידיו שהוגדרו בחוק. החוק קובע כי על ראש הממשלה להזמין ולעדכן את ראש האופוזיציה בענייני המדינה 'לפי הצורך, ולא פחות מאשר פעם בחודש'. עוד נקבע בחוק כי ראש האופוזיציה רשאי לנאום במליאת הכנסת מיד אחרי ראש הממשלה, וכי בטקסים ממלכתיים שבהם משתתף ראש הממשלה מייחדים מקום גם לראש האופוזיציה".

התנועה הדגישה כי לפי עמדתה, "אדם הנמצא תחת חקירה פלילית אין זה ראוי שיכהן בתפקיד ציבורי בכיר, דוגמת ראש האופוזיציה. בפרט כאשר חשדות אלו מצטרפים לפרשת 'עמותות ברק', שבמסגרתה נוהלה חקירה פלילית נגדו והוא דבק בזכות השתיקה, למרות המשרה הרמה של מזכיר הממשלה שבו כיהן. נוכח פרסום ממצאי מבקר המדינה בנושא התנועה עתרה, דאז, לבג"ץ נגד המשך כהונתו כמזכיר הממשלה. עתירה זו לא נדונה ובסופו של יום התייתרה ותיק החקירה נגדו נסגר. אין חולק כי עומדת לח"כ הרצוג חזקת החפות ומיותר לציין שבמכתבנו אין משום קביעת עמדה בנוגע לחשדות נגדו. עם זאת, הישארותו בתפקיד ציבורי בעל מעמד מיוחד אינה ראויה בעוד שמתנהלת חקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully