וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "גנדי היה קצין וג'נטלמן"; גלאון: "אדם פסיכופת ואנס"

18.4.2016 / 0:53

יו"ר ישראל ביתנו דחה את הטענות נגד השר רחבעם זאבי: "זה לא מסתדר עם האיש שהכרתי". יו"ר מרצ בתגובה: "מצטערת כשאני שומעת שרים וח"כים שמגוננים עליו". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: אביב אירגז

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף אתמול (ראשון) את תחקיר "עובדה" על השר לשעבר רחבעם זאבי, שנרצח לפני 15 שנה, שהעלה טענות לכאורה לתקיפות מיניות, לקשרים עם הפשע המאורגן ולעבירות חמורות של טוהר הנשק במסגרת שירותו הצבאי, ובהן ירי למוות בבדואי חף מפשע. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר ליברמן כי אמנם לא צפה בתחקיר, אך מדובר לטעמו בעלילה ובניסיון של אילנה דיין לפייס את ציבור הצופים מהשמאל. "אפשר לספר סיפורים על כל אחד. הכרתי את האיש. זה לא מסתדר עם האיש שהכרתי", אמר ליברמן.

"המורשת של גנדי היא מאבק עיקש של מרדפים בארץ המרדפים, איש שכתב וערך יותר מ-60 ספרים על ההיסטוריה של ארץ ישראל, ייסד את מוזיאון ארץ ישראל בתל אביב", הוסיף ליברמן. "זה מה שאני הכרתי, אני לא צריך לשמוע סיפורים. כמה שנים עבדתי בסמוך אליו משנת. מאז ועד שנרצח אני יכול להגיד שראיתי קצין וג'נטלמן בכל מובן. אני לא מאמין לכל הסיפורים".

עוד על תחקיר גנדי:
גשר, טיילת - וחידון: כך נראה מפעל ההנצחה של "מורשת גנדי"
שריד ב-2005: "ספר החוקים יסמיק מבושה כשחוק הנצחת גנדי יעבור"
יחימוביץ' על גנדי: "לא עבריין מין רגיל - מכונת עינויים"

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. 16 באפריל 2016. עיריית באר שבע,
"לא מאמין לכל הסיפורים". ליברמן/עיריית באר שבע

יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיבה על הדברים של ליברמן ואמרה כי הם מחפירים. "כשאני שומעת את ליברמן, מליץ היושר שאימץ את תורת הטרנספר וגורם מפוקפק בעצמו, זה מצער", אמרה לאולפן וואלה! NEWS. "כשגנדי עשה את מעשי הנבלה הייתה לו מעטפת תומכת. המעטפת של האנשים שידעו ושתקו נשמרת גם היום. האם אהבת הארץ מחפירה כל שרץ?" שאלה. גלאון התייחסה גם למאבק שהיא מובילה לביטול החוק להנצחת מורשתו של זאבי. "זה לא צריך להיות מאבק של ימין ושמאל, אלא מאבק של אנשים שצפו בתחקיר על אדם פסיכופת ואנס שהורה לירות בשבויים ולהתעלל בגופות. האם המדינה צריכה להמשיך ולממן את המורשת?"

גלאון הוסיפה כי בכוונתה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על מנת שזה יבחן את המעשים שעלו מן התחקיר ויכריע אם הם עומדים ברף פלילי. "זה לא יכול להיות ממומן על ידי המדינה. הקצו יותר מ-14 מיליון שקלים משנת 2009 על מחזות, ועדות ודיונים בנושא", הוסיפה גלאון. "אני מצטערת כשאני שומעת שרים וח"כים שמגוננים עליו. מליברמן אין לי ציפיות, קצין וג'נטלמן, נו באמת. אבל מהאחרים, במקום להתייצב באומץ וביושר ולסיים את זה, שומעים קולות אחרים".

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully