וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' על גנדי: "לא עבריין מין רגיל - מכונת עינויים"

15.4.2016 / 10:45

ח"כים ושרים הגיבו לתחקיר על רחבעם זאבי ב"עובדה", ובו טענות לאונס והטרדות מיניות. השר אריאל: "היה ראוי לא לחלל את שמו בלי שיוכל להגיב". חברות הכנסת של מרצ הודיעו כי יפעלו לביטול מפעל ההנצחה על שמו

עריכה: ניר חן

(בנו של רחבעם זאבי באולפן וואלה! NEWS: "אבי לא נמצא שם להגיב")

"תמיד נמנעתי מלהיכנס לאולם המליאה כשצוין יום מורשת גנדי"

גורמים פוליטיים התייחסו אמש (חמישי) לתחקיר "עובדה" של קשת ששודר אמש על רחבעם (גנדי) זאבי המנוח הנוגע להאשמות של הטרדות מיניות מצדו. חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) כתבה בטוויטר: "גנדי. כן הוא מת. אבל הן חיות, ומצולקות, ובנותיהן ונכדותיהן לומדות את מורשתו המחרידה. הרובה לא זוכר, המטרה לא שוכחת". הבוקר הוסיפה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה "כמה מלים על מעשי הזוועה של האלוף רחבעם זאבי (גנדי).
"אני מודה שלפני שידור הכתבה על גנדי אתמול בעובדה, אצל אילנה דיין, לא התלהבתי מהטיפול באיש שנרצח כבר לפני 15 שנים", כתבה יחימוביץ'. "חשבתי: לא רק שאי אפשר לשמוע את גרסתו, אי אפשר אפילו להיפרע ממנו ולבוא איתו חשבון. יש עוד כל כך הרבה לעשות בעולם, שבו כה רבות מי שמתייסרות ומתענות מידי עברייני מין חיים. רק כשצפיתי אתמול בתחקיר של עומרי אסנהיים, יצירת מופת עיתונאית, אחראית ומכאיבה, הבנתי שטעיתי בגדול".

"זה לא עבריין מין 'רגיל'", טוענת חברת הכנסת, "זאת מכונת עינויים פראית מהלכת, שקורבנותיה רבים כחול אשר על שפת הים. הוא אכן אינו בין החיים. אבל הן, הקורבנות, חיות. ומצולקות, ויישאו עמן את העובדה שניצודו בידי חיות טרף – כל ימי חייהן. והן נאלצות לראות את בנותיהן ובניהן, ואת נכדיהן – לומדים ומציינים בחגיגיות את מורשתו המחרידה. זה אכזרי, זה מסולף, זה לא חינוכי, זה לא מוסרי".

"תמיד נמנעתי מלהיכנס לאולם המליאה כשצוין יום מורשת גנדי", מספרת יחימוביץ'. "לא משום שהיה איש ימין. אתם יודעים שאני יודעת לתת כבוד (וחברות) לאנשי ימין. אלא משום הקריפיות שאפפה אותו תמיד, קשריו העזים עם העולם התחתון, אווירת האימה והאכזריות סביבו. כשהייתי יו"ר אופוזיציה גם ספגתי ביקורת על ההיעדרות מהאירוע ה'ממלכתי'. זה לא היה נעים, אבל פשוט לא הייתי מסוגלת, נפשית, לקחת חלק בטקס הכוזב הזה".

"בדיעבד אני חשה הקלה על כך שנמנעתי מלזרות עוד גרגיר של מלח על פצעי הקורבנות", מסכמת חברת הכנסת.

עוד באותו נושא:
בנו של זאבי זועם על הטענה שאביו תקף מינית: "בנות 65 מאחורי וילון"
יש מקום לשניים: צפו במערכון של "היהודים באים" המפגיש בין גנדי לגנדי
ערוץ 20 נגד קשת: "האם דיין הייתה מעזה לבזות את זכר רבין?"

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' חוגגת עשור בפוליטיקה ומסיבת יומהולדת בסמינר הקיבוצים. ראובן קסטרו
"הקורבנות ניצודו בידי חיות טרף". ח"כ שלי יחימוביץ' תוקפת/ראובן קסטרו

בטרם שודר התחקיר מסר שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) כי "האלוף במיל' רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד הקדיש את כל שנותיו לביטחון ישראל. היה ראוי שלא לחלל את שמו מבלי שיוכל להגיב". גם חברה? של יחימוביץ' למפלגה, ח"כ מיקי רוזנטל אמר הלילה כי "לאור 'מורשת גנדי' המפוארת שנפרשה בתכנית עובדה יש לשקול את ביטול ימי הזיכרון הממלכתיים לאיש".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הודיעה הלילה: "מיכל רוזין, תמר זנדברג ואני מתכוונות לפעול לביטול מפעל ההנצחה היקר והמיותר הזה. לא לשם צריכים ללכת כספי המסים שלנו". גלאון הוסיפה כי "מורשת גנדי: גם אם אדם נבל, אנס, פושע ופסיכופת, הכול מתגמד אל מול 'אהבתו את הארץ'. מזעזע לחשוב על מי שנפלו קורבן לאיש הזה, ושנאלצו בכל שנה לראות איך מפארים את מורשתו. הגיע הזמן להשאיר את המורשת הזו במקומה הראוי - העבר הרחוק".

רחבעם זאבי, אוקטובר 2001. AP
"הרובה לא זוכר, המטרה לא שוכחת". רחבעם זאבי/AP

בית המשפט המחוזי בתל אביב התיר השבוע לפרסם את התחקיר על זאבי, שנרצח ב-2001 על ידי מחבלים. זאת אף שבנו ואלמנתו ביקשו למנוע שידור של העדויות של נשים הטוענות כי הותקפו בידי זאבי בעת שהיה אלוף פיקוד מרכז, בשנים 1973-1968, מחשש לפגיעה ב"מורשת גנדי".

פלמח זאבי, בנו של רחבעם, אמר השבוע בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "אנחנו לא ניסינו למנוע את השידור - אני באופן אישי הסכמתי להופיע לאחר השידור אם יסלקו את הקטעים של טענות להטרדה מינית, כי אבי לא נמצא שם להגיב".

לדבריו, פרסום העדויות אינו הגון. "הוא כבר 15 שנה לא אתנו ולא הייתי שם ולא יודע מה היה, אם היה. אני יכול להגיב על כל דבר אחר, אבל על הטרדות של נשים שמסתתרות מאחורי וילון ובנות 65 לא יכול להגיב. אני בשמחה אענה לכל דבר אחר. אני לא יכול להגיע לאף אחת מהתלוננות כי לא מסכימים להגיד מי הן. זה לא מעניין אותי, אבל לא היית בורח מזה. אני ואימא שלי יודעים מי היה אבא, זה לא מה ש'עובדה' מנסה להשיג".

(עדכון ראשון: 00:01)

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully