וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של זאבי זועם על הטענה שאביו תקף מינית: "בנות 65 מאחורי וילון"

13.4.2016 / 9:15

לקראת תחקיר "עובדה", הגיב בנו פלמח זאבי בביטול להאשמות כי אביו רחבעם זאבי תקף מינית נשים כשהיה אלוף פיקוד המרכז. "אני ואימא שלי יודעים מי היה אבא", אמר לאולפן וואלה! NEWS, ויצא נגד התנהלות התכנית

עריכה: ניר חן

"אנחנו לא ניסינו למנוע את השידור - אני באופן אישי הסכמתי להופיע לאחר השידור אם יסלקו את הקטעים של טענות להטרדה מינית, כי אבי לא נמצא שם להגיב". כך אמר פלמח זאבי, בנו של רחבעם זאבי, בהתייחסות לתחקיר תכנית "עובדה", שצפוי להתפרסם מחר (חמישי) ולכלול עדויות של נשים שטוענות כי הותקפו על ידו בעת שהיה אלוף פיקוד המרכז, בשנים 1973-1968.

לדבריו, פרסום העדויות אינו הגון. "הוא כבר 15 שנה לא אתנו ולא הייתי שם ולא יודע מה היה, אם היה. אני יכול להגיב על כל דבר אחר, אבל על הטרדות של נשים שמסתתרות מאחורי וילון ובנות 65 לא יכול להגיב. אני בשמחה אענה לכל דבר אחר. אני לא יכול להגיע לאף אחת מהתלוננות כי לא מסכימים להגיד מי הן. זה לא מעניין אותי, אבל לא היית בורח מזה. אני ואימא שלי יודעים מי היה אבא, זה לא מה ש'עובדה' מנסה להשיג".

לקריאה נוספת:
ביהמ"ש דחה עתירת המשפחה: תחקיר "עובדה" על גנדי ישודר
נתניהו בטקס האזכרה לזאבי: "נשיב השקט לירושלים"

רחבעם זאבי, אוקטובר 2001. AP
"לא מסכימים להגיד מי המתלוננות". רחבעם זאבי/AP

הוא הוסיף: "נשים שמותקפות זה דבר בזוי ביותר, גבר שמפעיל כוח הוא עלוב אבל צריך לתת אפשרות להגן. נשים מתבטאות באופן חד-צדדי, המינימום שאנחנו זכאים כבני אדם, בטח כשהתקשורת מטפלת בנו, זה להגיב. מה עוד שמדובר בניסיון לנתץ דמות, לפסול אותה. זה איום ונורא להטריד מינית, אבל שיהיה שם מישהו שיגיב על זה. את יכולה לעשות תחקיר על בן אדם ועל עולמו, אבל יש הבדל בין לעשות דמות ולתחקר אותה לבין להאשים אותו ברפש הנמוך ביותר שלא יכול להתגונן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"אנחנו חיים במציאות שבה אנחנו מבזים ומוקיעים הטרדות מיניות וגם שולחים נשיא לכלא, אבל כשיש אפשרות לבדוק את הדברים האלה. כולם הכירו גנדי אחר, ידענו את הצדדים הטובים של גנדי, אז 'עובדה' ניסתה להביא צדדים אחרים. אין אפשר להביא צדדים אחרים בלי לתת את כל התמונה".

בנוגע להתנהלות המשפטית למניעת שידור הכתבה ענה: "אני חושב שכל ההתנהלות פה היא עקומה. אנחנו מדברים על שופטת שביקשנו ממנה צו מניעה, שביקשה שהם יוכיחו לה איך גנדי לא עשה את המעשים האלה. זה משהו שאני לא מצליח להבין אותו, כי אחרת משחררת את פרסום הכתבה. הממשלה הסכימה על הנצחת גנדי, לא על יחסיו לנשים, כי יש קבלות אדירות לתרומתו למדינה. אני מבקש מכל אלו שזוכרים אותו כמונו להמשיך ולחבק אותו קרוב ללב, כמו שהכרנו אותו".

עובדה: "דיון חשוב גם אם גורם לאי-נוחות"

מעובדה נמסר: "העדויות שנביא בתכניתנו נבדקו, הוצלבו ואומתו בתחקיר מדוקדק שנמשך חודשים. על אף שברור שמשפחתו של גנדי אינה נושאת בשום אחריות למעשיו שלו, פנינו אליה, על מנת לאפשר לה להביא לידי ביטוי בכתבה את קולה ואת הצדדים שהיא מעוניינת להדגיש באישיותו של זאבי. לנציג המשפחה פלמח זאבי הוסבר באריכות על התחקיר והוא אף נענה להצעתנו לבוא ולהתראיין. לצערנו, שעות ספורות לפני הצילומים זאבי התחרט, ובמקום ריאיון קיבלה המערכת בקשה לצו מניעה. בית המשפט סירב למנוע את שידור הכתבה וניכר בפסיקתו כי הבין את חשיבותו של הדיון הציבורי בפועלו של איש ציבור, אשר הנצחתו ממומנת (בסכומי עתק) מכספי ציבור - גם אם דיון זה מעורר אי-נוחות מובנת בקרב משפחתו. אין לנו כוונה להתנצח עם משפחת זאבי, אך גם לא להתקפל אל מול הפרקליטים והיחצנים ששכרה בניסיון לסכל את שידור התחקיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully