וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ליועמ"ש: בחן קריאת זחאלקה למנוע ביקור יהודים בהר הבית

15.4.2016 / 17:20

ראש הממשלה פנה למנדלבליט וביקש ממנו לבדוק את דבריו של חבר הכנסת מהרשימה המשותפת שפורסמו באתר פלסטיני. לטענת נתניהו, קריאתו של זחאלקה לעצור "בכל דרך אפשרית" את היהודים היא בבחינת הסתה

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה היום (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיבחן אם הדברים שאמר אתמול ח"כ ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) בראיון לאתר החדשות הפלסטיני בעזרה "דוניא אל-ווטן", הם בבחינת הסתה. זחאלקה טען כי על הפלסטינים לעצור "בכל דרך אפשרית" את עליית היהודים להר הבית. לדבריו, עליות היהודים לאתר גוברות מיום ליום, ועל הפלסטינים להתגייס כדי לעצור את התופעה.

"באינתיפאדה השנייה הקרבנו 400 שהידים בשביל מסגד אל-אקצא, והמשך העליות של היהודים הן הגורם לפרוץ האינתיפאדה הנוכחית", אמר זחאלקה בריאיון והוסיף כי המשך האינתיפאדה בגדה ובירושלים תלוי בהצטרפות הארגונים הפלסטיניים למאבק. "השאלה היא אם הארגונים יצטרפו למאבק העממי ויפעלו ברמה הארצית, או שהם יותירו אותו לצעירים שמבצעים פיגועים בודדים?", ציין.

עוד בוואלה! NEWS:
שריד ב-2005: "ספר החוקים יסמיק מבושה כשחוק הנצחת גנדי יעבור"
יותר קיצוני מאבו מאזן: ברגותי מסומן כנשיא הבא של הפלסטינים
כחלון נגד שטראוס: "אנשים אטומים שנוזל להם שומן מהשפתיים"

חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
"חובתי להזהיר מפני הידרדרות מסוכנת". ח"כ זחאלקה/ערן גילווארג

בתגובה לפרסום הריאיון אמר זחאלקה: "חובתי הציבורית היא להזהיר מפני האפשרות של הידרדרות מסוכנת, כתוצאה מכניסת אנשי ימין לאל-אקצא, כפי שקרה בעקבות ביקור שרון בשנת 2000, שהביא לפרוץ האינתיפאדה השנייה ולהריגתם של יותר מארבעת אלפים איש. צריך לעשות הכול כדי למנוע שפיכות דמים נוספת, ואם ממשלת ישראל מעוניינת להרגיע היא צריכה למנוע ביקורים פרובוקטיביים לרחבת המסגדים. היא צריכה להבין שהבעיה בביקורים האלה ולא בקריאות להפסקתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully