וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זחאלקה: יש לעצור עליית יהודים להר הבית "בכל דרך אפשרית"

הח"כ מהרשימה המשותפת אמר בריאיון לאתר פלסטיני כי עליית היהודים לאתר גוברת מדי יום, וציין כי "הקרבנו 400 שהידים בשביל מסגד אל-אקצא". לדבריו, המשך האינתיפאדה בגדה ובירושלים תלוי בהצטרפות הארגונים הפלסטיניים למאבק

עריכה: ניר חן

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת) אמר היום (חמישי) בריאיון לאתר האינטרנט הפלסטיני "דוניא אל-ווטן" כי על הפלסטינים לעצור "בכל דרך אפשרית" את עליית היהודים להר הבית. זחאלקה ציין כי עליות היהודים לאתר גוברות מיום ליום, ועל הפלסטינים להתגייס כדי לעצור את התופעה.

"באינתיפאדה השנייה הקרבנו 400 שהידים בשביל מסגד אל-אקצא, והמשך העליות של היהודים הן הגורם לפרוץ האינתיפאדה הנוכחית", אמר זחאלקה והוסיף כי המשך האינתיפאדה בגדה ובירושלים תלוי בהצטרפות הארגונים הפלסטיניים למאבק. "השאלה היא אם הארגונים יצטרפו למאבק העממי ויפעלו ברמה הארצית, או שהם יותירו אותו לצעירים שמבצעים פיגועים בודדים?", ציין.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרקליטות הצבאית הגישה הצהרת תובע נגד החייל היורה: "יואשם בהריגה"
המחבל הנמלט מבריסל בחקירתו: "תכננו לפגוע בנוסעי טיסה לתל אביב"
לשתות עם פוטין: בית קפה בהשראת נשיא רוסיה נפתח בסיביר

חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
"בסילוואן מתקימת סערה אמיתי". זחאלקה/ערן גילווארג

לדברי זחאלקה, ישנה "מלחמה אמיתית" בשכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, הנסתרת מעיני התקשורת, במסגרתה פועלת ישראל לגרש את תושבי השכונה הפלסטינים. "כוחות הכיבוש הרסו עשרות בתים ובתי עסק בסילוואן כחלק מניסיון להרוס את כל בתי השכונה ולהפוך אותה לגן לאומי ישראלי, בטענה שיש להם (ליהודים) קשר היסטורי למקום".

"מערכה נוספת" שיש לטענתו מול ישראל היא בנושא היישובים הבדואים בנגב. "ישראל מנסה להשתלט על אדמותינו בנגב, ולגרש את בני עמנו", אמר וציין כי ישנם 40 אלף אזרחים ערבים בנגב הנמצאים בסכנת גירוש מאדמתם. לדבריו, הרשימה הערבית המשופת פועלת בדרכים שונות נגד המדיניות של ממשלת ישראל, ונגד "התכנית הציונית הקולוניאליסטית, הנמשכת למעלה ממאה שנים".

כמו כן, זחאלקה התייחס להחמרה בחוק ההשעייה, שאושר בקריאה ראשונה, ואמר כי "מדובר באחד החוקים המסוכנים ביותר". הוא ציין כי לדעתו החוק נועד לשמש נגד חברי הכנסת הערבים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי, באסל גטאס. ערן גילווארג, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
הח"כים זחאלקה זועבי וגטאס שנפגשו עם משפחות מחבלים/עיבוד תמונה, ערן גילווארג, ראובן קסטרו

זחאלקה הוא אחד משלושת הח"כים מבל"ד שנפגשו בפברואר האחרון עם משפחות מחבלים שגופותיהם הוחזקו בידי ישראל. הוא הושעה לחודשיים מדיונים במליאה ומוועדות הכנסת, בעוד הח"כים חנין זועבי ובאסל גטאס שנכחו עמו בפגישה הושעו לארבעה חודשים.

בתגובה לפרסום הריאיון אמר זחאלקה: "חובתי הציבורית היא להזהיר מפני האפשרות של הידרדרות מסוכנת, כתוצאה מכניסת אנשי ימין לאל-אקצא, כפי שקרה בעקבות ביקור שרון בשנת 2000, שהביא לפרוץ האינתיפאדה השנייה ולהריגתם של יותר מארבעת אלפים איש. צריך לעשות הכול כדי למנוע שפיכות דמים נוספת, ואם ממשלת ישראל מעוניינת להרגיע היא צריכה למנוע ביקורים פרובוקטיביים לרחבת המסגדים. היא צריכה להבין שהבעיה בביקורים האלה ולא בקריאות להפסקתם".

"בראיון לאתר 'דוניא אל-ווטן' מתחתי ביקורת על ההנהגה ועל הארגונים הפלסטיניים שאינם מנהלים מאבק עממי נגד הכיבוש ומותירים את השטח לפעולות בודדים של נוער" הוסיף. "יש בירושלים ובשאר שטחי הגדה כעס וחובת ההנהגה לנתב אותו למאבק אפקטיבי עם השפעה פוליטית מוחשית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully