וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרובוקציה חמורה": חרדים נגד החתונה היהודית בהר הבית

14.4.2016 / 16:05

העיתון החרדי-ליטאי יתד נאמן כינה את הארגון שערך חתונה חשאית במקום "הזוי" וטען כי המעשה "מעורר חשש כבד מפני הסלמה ביטחונית". פעיל הר הבית: "כשנותנים פרס לטרור, זה מה שמחמיר את המצב"

עריכה: אביב אירגז

גורמים חרדיים הגיבו הבוקר (חמישי) על החתונה שקיים לאחרונה זוג יהודי בהר הבית תחת מעטה חשאיות וטענו כי מדובר ב"פרובוקציה חמורה תוך חילול הקודש" שעלולה לעורר הסלמה ביטחונית. העיתון "יתד נאמן", המייצג את רוב הזרם הליטאי במגזר החרדי, טען כי טקס החתונה "מצטרף לשרשרת פעילויות שמנסים לקדם ארגונים הזויים במטרה לפתות ולהכשיל יהודים בעלייה להר הבית".

בעיתון נכתב כי הטקס "מעורר חשש כבד מפני הסלמה ביטחונית, בפרט לקראת חג הפסח, כאשר המצב הביטחוני באזור רגיש במיוחד". את "מכון המקדש", הארגון שערך את החתונה, הגדיר העיתון החרדי "אחת הקבוצות ההזויות הפועלות במקום". כמו כן, תואר "הרב" לפני שמו של הרב חיים ריצ'מן, שקידש את הזוג, נכתב במירכאות מתוך רצון להביע זלזול בו.

העיתון הדגיש לקוראיו כי מדובר ב"אירוע חריג" בהר הבית. שם, נכתב בעיתון, "פועלת המשטרה כל העת לבלימת ההסתה ולהרגעת הרוחות, הן במעצר מתפרעים או פרובוקטורים והן במעצר קומץ יהודים הזויים המנסים לעלות להר הבית, בניגוד להלכה ולדעת כל גדולי ישראל ובניגוד לכללים".

עוד בוואלה! NEWS:
כחלון נגד שטראוס: "אנשים אטומים שנוזל להם שומן מהשפתיים"
הפרקליטות הצבאית הגישה הצהרת תובע נגד החייל היורה: "יואשם בהריגה"
גם ענבל אור ברשימה: האנשים שחייבים למלך השוק האפור 37 מיליון דולר

הרב חיים ריצ'מן ערך חופה בהר הבית 12 אפריל 2016. מכון המקדש,
"מנסים להכשיל יהודים"/מכון המקדש

ארנון סגל, פעיל למען זכויות יהודים בהר הבית, נכח בחתונה דומה שנערכה לפני כ-12 שנה במקום. בדברים שמסר
לוואלה! NEWS הוא דחה את הטענה שלפיה אירוע כזה יוביל להסלמה. "כשנותנים פרס לטרור ומעבירים תחושה לאויבינו שהאלימות משתלמת, זה מה שמחמיר את המצב", אמר. "העם היהודי חלם על המקום הזה 2,000 שנה. מעבר לוויכוח ההלכתי, גם קוראי יתד נאמן מתפללים שנוכל להגשים את החלום הזה. הם עשו את החתונה בשקט ולא התגרו באף אחד. יש גבול במה שאפשר להאשים את קורבנות האלימות היהודים".

הוויכוח ההלכתי סביב העלייה להר הבית הפך מזמן לחומר נפץ בין החרדים לדתיים, וגם בתוך המגזר הדתי עצמו. רוב פוסקי ההלכה החרדים קבעו כי אסור לעלות להר הבית. זאת משום שבגלל קדושת המקום אסור לאדם טמא לעלות להר. בתקופת המקדש כל אחד יכול היה להיטהר לפני המהלך, אך כיום לא, ולפיכך מסבירים המחמירים כי חל איסור גורף לעלות, והעונש – מיתה בידי שמים. במגזר הדתי-לאומי הדעות חלוקות בין אלה שנוקטים עמדה חריפה בדומה לזו של הפוסקים החרדים לאלה המקלים וטוענים כי יש מקומות מסוימים בהר הבית שניתן להסתובב בהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הרב חיים ריצ'מן ערך חופה בהר הבית 12 אפריל 2016. מכון המקדש,
"אירוע חריג"/מכון המקדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully