וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זוג ניהל טקס נישואים על הר הבית תחת מעטה חשאיות"

13.4.2016 / 6:55

"מכון המקדש" הודיע כי רב מטעמו חיתן זוג שביקש לנהל טקס חופה וקידושין באתר. זאת, על אף המתיחות הרבה במקום והאיסור הגורף ליהודים להתפלל בו. "זו ברכה גדולה לזוג להתחיל חיים חדשים במקום הקדוש ביותר לעם ישראל"

מערכת וואלה!

(וואלה, הבנתי: למה הר הבית כל כך נפיץ?)

המתיחות הגואה בהר הבית לא מנעה מהרב חיים ריצ'מן, בכיר ב"מכון המקדש" הפועל להקמת בית המקדש השלישי, לערוך במקום טקס חופה וקידושין. זאת, על אף האיסור הגורף ליהודים להתפלל באתר. לפי הודעה שפורסמה מטעם המכון, האירוע התרחש לאחרונה תחת חשאיות מוחלטת, ובמסגרתו חיתן הרב זוג שפנה אליו בבקשה יוצאת הדופן. "זו הייתה ברכה גדולה לזוג שהתחיל חיים חדשים במקום הקדוש ביותר עבור עם ישראל", נכתב בהודעה. "אנחנו מצדיעים לזוג על האומץ ונאחל להם מזל טוב".

"לאחרונה פנה אל הרב ריצ'מן זוג מאורס עם בקשה להתחתן בהר הבית", הסביר "מכון המקדש" בהודעתו. "הרב בחן את ההיבטים ההלכתיים של טקס הנישואים, התייעץ עם גורמים נוספים וקיבל על עצמו את המשימה". על פי ההודעה, הזוג נפגש עם הרב בעיר העתיקה, שם קיימו את טקס הברכות המסורתי, ובסיומו הגיעו השניים לכניסה להר עם העדים, שנדרשים לשמוע את החתן מקדש את הכלה ולראות אותו מניח את טבעת הנישואים על ידה.

בהמשך, תחת חשאיות רבה ומבלי לעורר את תשומת לבם של המשטרה או הווקף הירדני כדי להימנע ממהומה וממעצר, החל הזוג לטייל לאורך הר הבית. בשלב מסוים, לאחר שהרב ריצ'מן נתן את האות, העדים התקרבו והחתן לחש לכלה "הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל". החתן מיהר להניח את הטבעת על האצבע של הכלה, ולאחר מכן הם עמדו תחת החופה ושמעו את קריאת הכתובה.

עוד בוואלה! NEWS:
"רצחתם אותנו מחדש": השיחה המתוחה בין הפרקליט למשפחת אברהם חסנו
אחרי שבועיים: הפרקליטים סיימו את השביתה וישובו לבתי המשפט
טראמפ נושם לרווחה: פול ראיין הבהיר כי לא יתמודד לנשיאות

הרב חיים ריצ'מן ערך חופה בהר הבית 12 אפריל 2016. מכון המקדש,
החתן מיהר להניח את הטבעת על אצבעה של הכלה/מכון המקדש

קיום טקס החופה על הר הבית התרחש אמנם בעבר, אך מדובר באירוע נדיר, במיוחד לאור המתיחות הרבה סביב האתר במהלך גל הטרור הפוקד את המדינה בחצי השנה האחרונה. הפעם הקודמת שבה הצליחו לקיים חופה בחשאיות על הר הבית הייתה לפני יותר מעשור, אז פרסמה "התנועה לכינון המקדש" הודעה שלפיה הרב מנחם פרומן המנוח חיתן את בנו במקום.

במטה ארגוני המקדש בירכו את הזוג והדגישו: "אין כמו המקום הזה להתחיל בו חיים של קדושה. עם זאת, צר מאוד שמעשה יהודי כזה הפך לנדיר בגלל מדיניות אפליה בלתי-חוקית של הרשויות בהר הבית, האוסרות כל ביטוי יהודי במקום". הרב ריצ'מן סירב להתייחס לאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully