וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נושם לרווחה: פול ראיין הבהיר כי לא יתמודד לנשיאות

13.4.2016 / 3:01

לאחר דיווחים רבים על כוונתו של יו"ר בית הנבחרים להתמודד על ייצוג המפלגה הרפובליקנית, אם המועמד ייבחר בוועידת המפלגה ביולי, הודיע ראיין: "אין לשקול את מועמדותי. נקודה, סוף לסיפור"

עריכה: ניר חן

(טראמפ הפסיד לקרוז בבחירות המקדימות בוויסקונסין, בשבוע שעבר)

יו"ר בית הנבחרים פול ראיין הבהיר אמש (שלישי) כי הוא ידחה כל ניסיון להציע את שמו כמועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית. זאת, לאחר דיווחים רבים על האפשרות להעמיד אותו לבחירה בוועידת המפלגה שתיערך ביולי בקליבלנד שבאוהיו, במידה שאף מועמד קיים לא ישיג את 1,237 הצירים המספיקים כדי לזכות במועמדות לבית הלבן. "אני רוצה להיות ברור", אמר ראיין בוועידה הלאומית הרפובליקנית במטה המפלגה שבוושינגטון הבירה. "אין לשקול את מועמדותי. נקודה, סוף לסיפור".

ראיין, הרפובליקני בעל התפקיד הבכיר ביותר בממשל האמריקני והמועמד לסגנות הנשיא בבחירות שנערכו בשנת 2012, אמר שוב ושוב בחודשים האחרונים כי הוא אינו מעוניין במועמדות. עם זאת, התומכים בתרחיש מסוג זה הזכירו כי הוא לא היה נלהב ממינויו לתפקידו הנוכחי עד ששוכנע באופן סופי כי ראוי שהוא יחליף את ג'ון ביינר לאחר פרישתו בסוף השנה שעברה. רבים אף סברו כי ביקורו בישראל בתחילת החודש, כמו גם סרטון שפרסם המזכיר תשדיר תעמולה, מצביעים על כוונתו להתמודד במרוץ הנוכחי.

עוד כתבות בנושא:
צפו: המערכון הגזעני שסיבך את קלינטון וראש עיריית ניו יורק
"המניות צונחות", "החל הגירוש": כך תיראה ארה"ב אם טראמפ יהיה נשיא
ניצחון שביעי ברצף: ברני סנדרס הביס את קלינטון בוויומינג

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם משלחת חברי קונגרס משתי המפלגות בראשות יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב פול ראיין. המשלחת הביעה תמיכה איתנה בישראל.. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
רבים סברו כי ביקורו בישראל מצביע על כוונתו להתמודד. ראיין ונתניהו, החודש/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לטענת ראיין, המועמד לייצוג המפלגה צריך להיות אחד המועמדים המנהלים את הקמפיין בימים אלה - דונלד טראמפ, טד קרוז וג'ון קייסיק. כמו כן, הוא הדגיש כי יפעל לחקיקת חוק מפלגתי שיורה לבחור רק במועמדים שהשתתפו בתהליך הבחירות המקדימות.

למרות ההצרה, ראיין העביר ביקורת על הקמפיין שמנהלים המועמדים הקיימים, וטען כי "עלבונות תופסים חלק גדול יותר מהעקרונות המוצעים". לדבריו, המועמדים חייבים למצביעיהם הסבר על המדיניות שבה ינקטו במידה וייכנסו לחדר הסגלגל בינואר 2017. "אני מאמין כי אנו יכולים להיות שוב מפלגה אופטימית המאופיינת באמונה שלנו באפשרויות הבלתי-מוגבלות של האזרחים", אמר.

דונלד טראמפ, וויסקונסין, ארצות הברית, 5 באפריל 2016. רויטרס
בכירי הרפובליקנים חוששים מבחירתו. טראמפ/רויטרס

רבים מבכירי הרפובליקנים חוששים שבסופו של דבר ייבחרו לייצוג המפלגה טראמפ וקרוז, החורגים מהקו המפלגתי. סקר אחרון שערכה סוכנות הידיעות רויטרס מצביע על כך שטראמפ עדיין מוביל על קרוז בקרב המצביעים הרפובליקנים, אך הפער צומצם. לפי הסקר, טראמפ זוכה ל-41% תמיכה בעוד קרוז זוכה ב-35%.

עד כה צבר טראמפ 742 צירים, קרוז השיג 529 וקייסיק נמצא הרחק מאחור עם 143 צירים. עם זאת, ההכרזה של ראיין עשויה להפיח תקווה בקייסיק, שנחשב כאדם מתון ההולך על פי הקו המפלגתי. הישארותו של קייסיק במרוץ על אף ההפסדים הרבים מצביעה על שאיפתו להגיע למצב שבו צירי המפלגה יבחרו בו בוועידה ביולי, בשל דעותיו המתונות.

ג'ון קייסיק, מועמד בבחירות לראשות המפלגה הרפובליקנית בדרך לנשיאות ארצות הברית, פריימריז בניו המפשייר, פברואר 2016. רויטרס
הכרזתו של ראיין מפיחה בו תקווה. קייסיק/רויטרס

דבריו של ראיין מגיעים פחות משבוע לפני הבחירות המקדימות שייערכו בניו יורק, שבהם יחולקו בין המועמדים 95 צירים, על פי אחוזי התמיכה בהם. על פי הסקרים האחרונים, טראמפ צפוי לנצח בפער משמעותי בבחירות אלו. כמו כן עולה מהסקרים כי קייסיק צפוי לזכות במקום השני וקרוז במקום שלישי. ניצחון לטראמפ יוכיח כי הפופולריות שלו לא פחתה לאחר שהובס על ידי קרוז בוויסקונסין בשבוע שעבר, ולאחר הזעם שעוררו דבריו השערורייתיים האחרונים בנושא ההפלות הרגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully