וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבועיים: הפרקליטים סיימו את השביתה וישובו לבתי המשפט

13.4.2016 / 0:42

לאחר יום דיונים ארוך בבית הדין לעבודה הסכימו הפרקליטים לשוב לעבודתם, תוך המשך המו"מ עם משרד המשפטים. המניע לשביתה היה אישור חוק הקובע כי בעוד שנה לא תחול ביקורת על התביעה המשטרתית, אלא על הפרקליטות בלבד

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

הפרקליטים, שפתחו בשביתה לפני כשבועיים ולא התייצבו לדיונים, הודיעו הלילה (רביעי) כי ישובו מחר לעבודתם. זאת, לאחר יום דיונים ארוך שהסתיים בשעות הערב המאוחרות בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. על אף החזרה לעבודה סדירה, הצדדים לא הגיעו להסכמות והמו"מ עם משרד המשפטים יימשך בימים הקרובים.

המניע לשביתה היה אישור החוק להסדרת סמכותה של נציבות הביקורת בוועדת השרים לחקיקה בסוף החודש שעבר, שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS. החוק, שיזמה שרת המשפטים איילת שקד, קובע כי החל מעוד שנה לא תחול ביקורת על התביעה המשטרתית, כמו גם על גופים אחרים, כך שהביקורת תהיה על הפרקליטות בלבד. במהלך המו"מ עם משרד המשפטים עלו נושאים נוספים, בהם נושא הדברור של נציבות הביקורת ופרסום דוחות הביקורת, שהפרקליטים היו מעדיפים שיישארו חסויים.

בין הפרקליטות למשרד המשפטים התנהלו דיונים מאז שהחלה השביתה, ולפני כמה ימים החליטה שרת המשפטים שקד להוציא צווי מניעה לפרקליטים השובתים. על כן היום התקיים הדיון בבית הדין ובו כאמור הוחלט על הפסקת העיצומים.

עוד כתבות בנושא:
עקב הסרת הפיקוח מהתביעה המשטרתית: הפרקליטים לא יתייצבו בבתי המשפט
אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: עורכי הדין של הפרקליטות ישבתו
מי יפקח על השוטרים? הסעיף השנוי במחלוקת של ארדן ושקד

שרת המשפטים איילת שקד, בי"ס גוונים, ראש העין. 8 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
החליטה לוציא צווי מניעה לפרקליטים השובתים. שקד/ראובן קסטרו

השופט אייל אברהמי שניהל את הדיון אמר בתומו: "התרשמנו כי הנהלת משרד המשפטים מבקשת לפתור את המשבר ולאחות את השברים, וכי יש הבנה עמוקה בדבר הצורך בשמירת כבודם ומעמדם של הפרקליטים הפועלים לטובת הציבור". הוא ציין כי התרשם שישנה נכונות לערוך שינויים בחוק "כדי לשמור על כבודם של הפרקליטים בד בבד עם השלמת מהלך חקיקה. זאת, כדי לחזק את אמון הציבור ומתוך דאגה עמוקה לרווחתם וכבודם של הפרקליטים".

השופט התייחס לטענות שנשמעו נגד דברור הנציבות ואמר: "ראוי שדברור יחידות המשרד יעשה תוך סינרגיה כשהם משווים לנגד עיניהם את המטרה שעליה הצהירה מנכ"לית המשרד – שמירת כבודם ומעמדם של הפרקליטים". לדבריו, "רשמנו בפנינו את עמדת המנכ"לית, שלפיה תפעל שכך יעשה על ידי הנוגעים בדבר, כדי שפרקליט שמבצע את תפקידו כראוי לא יהיה חשוף לפגיעה ולעלבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully