וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS: עורכי הדין של הפרקליטות ישבתו

29.3.2016 / 17:45

בעקבות אישורה של ועדת השרים את החוק הקובע כי בעוד שנה לא תחול ביקורת על התביעה המשטרתית הודיע ועד הפרקליטים כי הם לא יתייצבו לדיונים בחמישי. לטענתם, החוק "יאפשר את המשך הפגיעה בנו"

שרת המשפטים איילת שקד, בי"ס גוונים, ראש העין. 8 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
יוזמת החוק. שרת המשפטים איילת שקד, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

הפרקליטים בשירות המדינה הודיעו היום (שלישי) כי ישבתו ביום חמישי ולא יתייצבו לדיונים, זאת בעקבות אישור החוק להסדרת סמכותה של נציבות הביקורת בוועדת השרים לחקיקה בתחילת השבוע, כפי שפורסם בוואלה! NEWS. החוק, שיזמה שרת המשפטים איילת שקד, קובע כי החל מעוד שנה לא תחול ביקורת על התביעה המשטרתית. ועד הפרקליטים שיגר היום איגרת לכלל הפרקליטים ובה הודיע על ההחלטה לנקוט צעדי מחאה.

באיגרת נכתב כי "משמעויות המהלכים האחרונים הן ברורות. לא רק שמתווה גולדברג (שקרא לביקורת פנים-מערכתית במשרד המשפטים, ג"ג) לא אומץ במלואו ובכך נותרנו חשופים לפגיעה באמצעות גוף ייעודי, אלא גם הופלנו לרעה באופן בלתי סביר בעליל ונטול כל הגיון ביחס לבאי כוחו האחרים של היועץ המשפטי לממשלה. הדברים אמורים בנציגי התביעה המשטרתית, התעבורה והשב"ס. אלו האמונים על כ-90% מכתבי האישום המוגשים".

עוד בוואלה! NEWS:
התביעה הצבאית: החייל מחברון ירה ללא צורך מבצעי, סתירות בגרסתו
חשד: קבוצה דתית חטפה מאושפז מבית חולים - והפכה אותו ל"באבא"
נציבת הביקורת על התביעה: "לא יודעת אם זדורוב אשם או זכאי"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקד מג"ב 11 פברואר 2016. ניב אהרונסון
מסרב לביקורת ממשרד אחר. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

עוד נכתב כי "הותרת הגוף רק ביחס לפרקליטות, כגוף ייעודי שמטרתו היא טיפול בפרקליטים, תאפשר את המשך הפגיעה בנו ואת החלשת הפרקליטות. זאת כפי שנעשה במהלך השנה וחצי האחרונות, מאז הקמתה של נציבות הביקורת".

החוק שאושר קובע כי לאחר שנה יוכל השר לביטחון הפנים להסיר את הביקורת מעל התובעים המשטרתיים, למרות שהם אלה המגישים את רוב כתבי האישום במדינה. מתוך 45 אלף כתבי האישום המוגשים בשנה, 40 אלף מוגשים על ידי התביעה המשטרתית ו-5,000 על ידי הפרקליטות.

הסעיף החדש מגיע לאחר מחלוקת בין השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לשרה שקד. ארדן דרש כי התביעה המשטרתית לא תוכפף לנציבות הביקורת על הפרקליטות ושקד התנגדה. לבסוף, הוחלט על הנוסח של ארדן. ההסבר להחרגת הביקורת על כלל הגופים שאינם במשרד המשפטים נובעת מאימוץ המתווה של מעבר לביקורת פנימית בתוך משרד המשפטים. בשל כך ניתן להבין את סירוב המשרד לביטחון הפנים להסכים לביקורת ממשרד אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully